וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מטיל וטו, ומינויי בכירים באוצר מתעכבים

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 23:04

נתניהו מעורב במינויים הבכירים ביותר במשרד האוצר: כך נפסל המועמד לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך, רק בגלל שנהג להתפלל לצד נפתלי בנט. זו גם הסיבה ששורת מינויים מתעכבת. ואגב מקובל על ראש הממשלה הבא: מי המוביל לתפקיד הנגיד הבא?

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מוביל ועידת ממשלה בלשכת ראש הממשלה בירושלים ב-14 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה ושר האוצר. נתניהו הטיל וטו על המועמד של סמוטריץ' לניהול הרשות לניירות ערך/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למינוי מועמדו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ליו"ר הרשות לניירות ערך, הביאו לפסילתו. סמוטריץ' ביקש למנות את עו"ד מאיר לוין, שמכהן כמשנה ליוהמ"ש למשפט כלכלי, במקומה של ענת גואטה שפרשה מתפקידה לאחרונה, מייד אחרי חג הפסח. אלא שראש הממשלה הביע התנגדות נחרצת למינויו של לוין ושר האוצר נאלץ לפתוח בסבב ראיונות נוסף כדי למצוא מועמד חדש לתפקיד.

על פניו נראה לוין כמועמד ראוי. את ההתמחות שלו עשה אצל השופט העליון אליעזר ריבלין. אחר כך עבד במשך עשר שנים במשרד גורניצקי והתמחה בהנפקות ושוק ההון, ולאחר מכן שימש במספר תפקידים בראשות ניירות הערך, האחרון שבהם יועץ בכיר ליו"ר הרשות, שמואל האוזר, שקדם לגואטה.
מה הכשיל את המינוי, שעל פניו נראה ראוי? כתם גדול ברזומה של לוין: קרבתו לנפתלי בנט, אתו התפלל בבית הכנסת ברעננה, מקום מגוריו. גם העובדה שמונה לתפקידו במשרד המשפטים על ידי איילת שקד ועבד תחת אביחי מנדלבליט, הביאו לפסילת מינויו על ידי "סביבת נתניהו".

לוואלה נודע ששר האוצר ראיין גם מועמדים חליפיים לתפקיד, ביניהם עו"ד צבי גבאי, ראש מחלקת שוק ההון במשרד עוה"ד "ברנע ושות'", שמתמחה ברגולציה פיננסית ותחום דיני ני"ע, פרופ' יגאל נוימן, ראש ההתמחות בפינטק בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, יועץ בנושא פינטק, שוק ההון וניהול השקעות, וחבר בוועדת ההשקעות של "קרן העושר". ואת עו"ד שרה קנדלר, מנהלת מחלקת התאגידים בראשות.

ענת גואטה 7. ראובן קסטרו
ענת גואטה, פרשה מרשות ניירות ערך לאחר חג הפסח, אך נתניהו פסל את מי שהיה מועמד להחליפה/ראובן קסטרו

מינוי יו"ר רשות ני"ע הוא רק אחד משורת מינויים שמחכה לסמוטריץ' מתחילת כהונתו: כלכלן ראשי, ראש רשות המיסים, הממונה על שוק ההון ונגיד בנק ישראל, שאמור לפרוש בסוף השנה הנוכחית.


מינוי יו"ר רשות ניירות ערך, כמו מינוי הכלכלן הראשי והנגיד, אינו מחייב וועדת איתור ונמצא בידי שר האוצר בלבד, אך המינוי היחיד שיצא לפועל הוא זה של אפי מלכין לממונה על השכר, שאושר אתמול בממשלה.

העובדה שראש הממשלה מתערב במינויים במשרד האוצר, עד כדי הטלת וטו נחרץ, מעידה על חולשתו של סמוטריץ' מול אנשי ראש הממשלה, הנובעת מהיכרותו המוגבלת את התחום הכלכלי, והמחסור באנשי מקצועי מיומנים וקרובים לצדו, שהיו יכולים לעזור לו לצלוח את האתגר. נתניהו שזיהה את התסמינים ורוצה בצמרת הכלכלית אנשים משלו, מנצל את חולשת שר האוצר.

חשוב לציין שבניגוד למינויים הפרסונליים, מינויים של ראש רשות המיסים והממונה על שוק ההון נעשים על ידי ועדת איתור, שהשר אמור לאשר את המועמד שנבחר על ידה.

אבל המינוי הגדול ביותר של החודשים הקרובים, עוד מי שמסתמן כמועמד מפתיע אך מוביל לתפקיד נגיד בנק ישראל, הוא יהלי רוטנברג, החשב הכללי. רוטנברג, שעובד בצמוד לסמוטריץ', נחשב ליד ימינו באוצר, מקובל גם על ראש הממשלה ולא פחות חשוב מכך, על סביבתו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רו״ח יהלי רוטנברג מונה לחשב הכללי במשרד האוצר. גלעד ארצי, אתר רשמי
יהלי רוטנברג, החשב הכללי באוצר. מועמד לתפקיד הנגיד?/אתר רשמי, גלעד ארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully