וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין גבינה, נאכל טופו: התחום שלא מפסיק לצמוח

ד"ר חזי גור מזרחי

21.5.2023 / 12:55

דווקא חג החלב הוא הזדמנות מצוינת להפנות מבט אל שוק התחליפים הגדל. מוצרי סויה, שקדים, קוקוס ועוד, שמהווים פתרון לנמנעים מחלב, מטעמי אידיאולוגיה, דת או בריאות. יצאנו לרשתות השיווק כדי לבדוק היכן נשלם הכי מעט על האלטרנטיבה לחלב

תחליפי שבועות הסקר. דניאל מאלאחובסקי,
סל תחליפי החלב שלנו ברשתות השיווק השונות/דניאל מאלאחובסקי

בעוד ארבעה ימים נציין את ערב חג השבועות, החג שצבוע כולו בלבן - החל מהבגדים ועד לשולחן. לחג יש קשר לא רק לגבינות ומוצרי חלב אלא לתוצרת חקלאית בכלל: מכל חגי ישראל, הוא החג שמקבל את החשיפה המשמעותית ביותר במושבים.

בשנים האחרונות עובר שינוי גדול על אחד המוטיבים המרכזיים של החג, מוצרי החלב, עם פריחת שוק המוצרים התחליפיים. זה לא שהפסקנו לצרוך חלב - מדובר עדיין בקטגוריה משמעותית ורווחית, אבל
על פי הערכות חיים בישראל קרוב יותר מחצי מיליון צרכנים שנמנעים מחלב וקטגוריית התחליפים נמצאת בצמיחה.

הנמנעים מחלב אינם רק האלרגנים וגם לא רק הטבעונים אלא גם המגזר החרדי שמצא פתרון לבעיות כשרות בצריכה של "חלב" ובשר: המתנה של שש שעות בין נתח הבשר לכוס הקפוצ'ינו לא תמיד פשוטה - ואכילה של צ'יז בורגר הפכה לאפשרית, כך שיש סיבות רבות לצמיחת הסגמנט בשוק.

תחליפי חלב של משק צוריאל. משק צוריאל,
תחליפי חלב של משק צוריאל. קטגוריית משקאות מסויה, שיבולת שועל, שקדים וקוקוס, צומחת במהירות/משק צוריאל

לא על הסויה לבדה

המונח "סויה" הפך לגנרי, אך משקה הסויה אינו המוצר היחיד ומשקאות שיבולת שועל והשקדים תופסים נתחי שוק לא מבוטלים בקטגוריה, מוצרי הטופו הגולמי הרחיבו את שטחי המדף במקררי החלב ונכנסו לסל מוצרי הצריכה, סגמנט תחליפי הגבינות מציג חדשנות מתמדת אך יחס הצריכה שלו מול הגבינות החלביות הוא אפסי.

מוצר נוסף שמהווה פתרון שנמצא בצמיחה בקרב נמנעי החלב הוא קרם קוקוס (חלב קוקוס) שמהווה בסיס לבישולים וקינוחים. כך למשל בקרב נמנעים מחלב (מכל סיבה שהיא), הוא החליף בכל הפסטות להן נהוג להוסיף שמנת.

ולא רק תחליפים מן הצומח, אלא גם הצומח עצמו: צריכת מוצרי הירקות והפירות מזנקים בימי החג, כאשר שני המוצרים שמציגים צמיחה בצריכה ובמכירות הם הברוקולי והכרובית.

הכרובית הפכה בשנים האחרונות לאחד מפתרונות הקולינריה לטבעונים והברוקולי אף הוא זוכה לעדנה עם שלל מתכונים לאפייה בתנור, הקפצה ותבשילים שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סקר תחליפי חלב שבועות. דניאל מאלאחובסקי,
רשימת הקניות שהררכבנו/דניאל מאלאחובסקי

הרכבנו רשימת קניות לטבעונים לחג, וההסתברות למי שמארח בחג שאחד מאורחיו יהיו מקבוצת הצרכנים הנמנעים מחלב.

סקרנו 34 מוצרים ב- 9 רשתות שיווק ארציות, באמצעות אתר פרייסז ומצאנו פערים של יותר מ 40% על אותו הסל, שהם 128 שקלים.

רשת אושר עד מציגה את הסל הזול ביותר מול רשת פרשמרקט עם הסל היקר ביותר. רשת קרפור ממוקמת באמצע הטבלה אך הרשת מציגה מגוון מוצרים תחת המותג הפרטי עם מחירים מוזלים יותר, עד שנבחן את התאמת המוצרים לצרכן הישראלי והובלה לשינוי בדפוסי הצריכה נמשיך לבחון את המותגים הידועים של יצרניות הענק שממשיכות לייקר לנו את הוצאות משק הבית.

הכותב הוא מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully