וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת: "ערוצי התעמולה מגלים אהדת יתר לשונאי ישראל"

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 12:45

שלמה קרעי חושב שהטלוויזיה בישראל, חוץ מערוץ 14, עוסקת בתעמולה, מבטיח שהרפורמה תעבור במלואה, מיד אחרי התקציב ומספר שהוא לא בקשר עם יאיר נתניהו, למעט דוגמאות שהוא מקבל ממנו על התנהלות התקשורת בישראל

שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת, שלמה קרעי. מבטיח שהרפורמה תעבור על כל סעיפיה, מיד לאחר אישור התקציב, כי לא תהיה הסכמה/פלאש 90, יונתן זינדל

שר התקשורת שלמה קרעי הוא פוליטיקאי יוצא דופן. מצד אחד הוא מצויד בניסיון כלכלי שמקשה להתווכח אתו על נושאים כלכליים. מצד שני בנושאים פוליטיים הוא קיצוני לחלוטין בדעותיו וניתן היה בקלות רבה להוציא אותו מהליכוד ולהעמידו למשל כמחליפו של סמטוריץ' בראש הציונות הדתית.

אם כבר ליכוד, אזי דעותיו דומו לאלה של עמיתו, שר המשפטים יריב לוין ולפיכך גם לו יש כמה רפורמות מתוכננות: "בסוף החודש הנוכחי לאחר אישור התקציב אביא לאישור את חוק השידורים שיעשה סדר בכל מה שמתרחש כיום בתקשורת".

למשל?
"הממשלה הקודמת השאירה גם בתחום זה ירושה קשה. אבל עוד לפני הכנסת דור 5 אני מקדם כיסוי וקליטה גם בדור 4 ביהודה ושומרון ובפריפריה. לגבי דור 5 האוצר לא השכיל לצערי להבין שגם תקשורת זה תשתיות ולא רק ביוב ומים".

"כמה שניסינו ללחוץ שיהיה מודל לתמרץ מעבר לדור 5 הצלחנו חלקית בלבד. הצלחנו להשיג 50 מיליון שקל להטמעת שינויים טכנולוגיים ליישום דור 5 בכל המקומות כולל בפריפריה. הוקם צוות בין משרדי לקידום דור 5 בישראל אבל זה לא מספיק".

"לדעתי צריך להיות חוק תשתיות תקשורת שיוביל את הקדמה הטכנולוגיות ואת פריסת האנטנות. הצוות בהקמה ויגבש את ההמלצות. דיברתי עם ראש הממשלה שרוצה לראות את ישראל במקום הראשון בעולם מבחינת תשתיות סלולריות.

אתה אחראי גם על ערוצי השידור. היו לך תכניות מרחיקות לכך שנכנסו להקפאה.
"הן רק התעכבו. בכוונתי לבטל את כל המגבלות החלות כיום על הרדיו האזורי. כולם יוכלו לשדר בכל אזור גיאוגרפי שהם רוצים לפי התדר הרלוונטי. הדבר יאפשר פעילות של מספר תחנות ארציות שיתחרו בניהן".

"שינוי נוסף שאני חושף בפניך הוא שלא ארשה לגלי לצה"ל או לתאגיד השידור הציבורי לשדר פרסומות. אם הם פועלים על סמך תמיכה של תקציב המדינה אסור להם לגבות כסף נוסף על פרסומות. את זה יותר רק לתחנות פרטיות".

"אני גם מתכוון לשנות את מועצת הרשות והשנייה ואת מועצת הכבלים והלוויין שנכשלו בתפקידם ופעילותם לא הניבה תוצאות. נכניס רוח חדשה למועצת התאגיד תוך ייצוג הפריפריה".

שר התקשורת שלמה קרעי
חברת הכנסת טלי גוטליב. פלאש 90, יונתן זינדל וראובן קסטרו, אתר רשמי
על חברתו למפלגה טלי גוטליב, שדרשה להפסיק את שידורי הטלוויזיה בזמן המבצע בעזה: "מבין את הכאב שלה"/אתר רשמי, פלאש 90, יונתן זינדל וראובן קסטרו

נורבגיה פינת ביירות

אתה בעצם חוזר לעמדתך שאין צורך בשידור ציבורי?
בהחלט כן. מבחינתי הוא מיותר, אבל נעניתי לפנייתו של שר המשפטים כדי שלא לסגור את התחנות. בשידור הציבורי אתה רואה כיום תעמולה נגד הממשלה כאילו המדובר ב-BDS. למשל בתקשורת כמעט ולא ביקרו את הממשלה הקודמת כנגד הסכם המים עם חיזבאללה, עשרות המיליארדים שהועברו לאחים המוסלמיים ואינפלציית המינויים של שרים 'נורבגיים'".

אבל מה אתה רוצה מהתקשורת? ההסכם נחתם עם ממשלת לבנון ולא עם החיזבאללה ויכולתם לבטל אותו. וחוץ מזה גם לממשלה הזאת לא חסר 'שרים נורבגיים', ובאשר לכספים לאחים המוסלמים נתניהו המשיך להעביר להם את הכסף. אז תבואו בטענות לעצמכם.

"בנורבגיים עוד לא הגענו למספר בממשלה הקודמת. אבל אתה צודק. למדנו משהו מהממשלה הקודמת, החלטנו שלא להיות פראיירים והלכנו בעקבותיהם. לגבי הסכם המים אי אפשר לבטל במחי יד משהו שהייתה מעורבת בו ארה"ב. זה יגרום לכאוס ויעצור את ההמשכיות".

"אם יבטלו הסכמים מי יעשה בעתיד עסקים עם ממשלת ישראל? נאלצנו גם להמשיך את ההסכם עם עבאס בדיוק מאותם נימוקים".

אז בשורה התחתונה אתה טוען שאין מספיק גיוון בערוצי התקשורת. אתה רוצה להגדיל את מגוון הדעות וגם את התחרות שתביא לירידת מחירים?
"בדיוק כך. בכל הערוצים כולל 11 שהוא ערוץ שידור ציבורי, אני מנסה להכניס מגוון. היום זה לא קורה. יש לי מאבק מול בג"ץ שמנסים להכריח אותי לאשר את המינויים לוועדות שבוצעו על ידי הממשלה הקודמת".

"אני הראשון שמוציא את הידיים מהתערבות בתכנים בערוצים פרטיים כמו 12 ו-13. אבל בסקטור הציבורי זה כבר פרדוקס. הציבור משלם מיליארד שקל ולכן חייבים לבצע את הפיקוח, אבל באופן עקיף דרך מינויים וכד'".

אתה טוען שערוצים 12 ו-13 הם ערוצי תעמולה אם כך ערוץ 14 הוא ערוץ תעמולה על סטרואידים
"בוודאי שערוצים 12 ו-13 הם ערוצי תעמולה על מלא. תראה באיזה חוסר פרופורציות הם מסקרים את המחאה. איזה סיקור עלוב הם נתנו להפגנת חצי המיליון של הימין ואיזה במה הם נתנו להפגנת השמאל".

"כששרים בממשלה טוענים שנכשלנו בהסברה אני עונה איך אפשר להסביר בערוצים 12 ו-13 שהם מכורים מראש. ערוץ 14 הוא נקודת אור בחד גוניות של יתר הערוצים. הוא עולה ברייטינג ככל שערוצי השמאל תוקפים את הרפורמה ואת הצורך בתיקון במערכת המשפט".

"ערוץ 14 הוא פרטי והסיפור שכאילו תקשורת היא אובייקטיבית זה קשקוש. בזמנו משאב השידור היה מוגבל וחילקו זיכיונות ודובר על אובייקטיביות אבל היום אין באמת תקשורת כזאת. לכל עיתון יש סדר יום משלו. לכל תחנה סדר יום משלה. הרשות השנייה לא מצליחה להביא איזון ומגוון ובגלל זה אני רוצה לסגור אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אופירה וברקוביץ'. קשת 12, צילום מסך
אופירה וברקוביץ': "כשאנחנו נקים את ועדת מדרוג של משרד התקשורת עם נתוני אמת, הציבור יראה שתכניות כאלה לא באמת זוכות לצפייה"/צילום מסך, קשת 12

אופירה וברקו? חרפה אינטלקטואלית

אז לא הגיע הזמן שאת הדעות שלך תשמיע גם אצל אופירה וברקו?
"אופירה וברקו זאת תכנית חרפה אינטלקטואלית. הם מסיתים נגד הביביסטים נתניהו והחרדים. אני לא יודע מי בכלל צופה בהם. אני לא יודע מה השיקולים של החברים שלי שהולכים לשם, למי שהולך זה לא נותן כבוד".
"אתה טוען שיש להם רייטינג גבוה אבל כשאנחנו נקים את ועדת מדרוג של משרד התקשורת עם נתוני אמת הציבור יראה שתכניות כאלה לא באמת זוכות לצפייה. חכמת ההמונים היא הדבר הטוב ביותר".

אתה מבין את ח"כ טלי גוטליב שדרשה בעקבות המבצע הצבאי לסגור ערוצי טלוויזיה?
"אני מבין את הכעס ואת הכאב שלה ועדין במדינה דמוקרטית לא סותמים פיות גם אם ערוצי התעמולה מתחילים להתבלבל בין אויב לאוהב. למרות שהם מגלים דאגת יתר גם לשונאי ישראל עדין לא צריך לסגור אותם".

"מי של דבר מי מחליט איפה יהיה יותר רייטינג בעקבות התנגדות כזאת הוא הציבור שיצביע בשלט. הפתרון הוא זה לסגור אלא לפתוח את השוק לתחרות. כך יהיה מגוון דעות והמחירים ירדו".

שר המשפטים הבטיח השבוע לקדם את הרפורמה המשפטית. מה עמדתך?
"אני בהחלט חושב שתהיה רפורמה. זה דבר נחוץ מאוד ונקדם אותה מיד אחרי התקציב. השיחות בבית הנשיא עדין מתקיימות כי רוצים להגיע להסכמה רחבה. על פניו לא נראה לי שזה הכיוון ואין הסכמות".

"עמדתי היא שצריך להפסיק את שלטון המשפטנים. אנחנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית ושהציבור יקבע גם את המינויים לבתי המשפט באמצעות הכנסת, שצריכה לבחור את השופטים. ההצעה האחרונה ששני שופטים ימונו על ידי הקואליציה מקובלת עלי".

"אני מבטיח שכבר נמצא שופטים מרוקאים תוניסאים וגם עיראקים שלא בהכרח מייצגים רק את האליטה אלא את הפריפריה".

אבל נתניהו לא הבטיח ל-S&P שלא תעבור רפורמה ללא הסכמה - ובזכות זה דירוג האשראי לא ירד?
"אלה סיפורים ואגדות. תשלח לי הקלטה אם הוא באמת אמר את זה? תרשום: הרפורמה תחזור לשולחן הכנסת מיד לאחר העברת תקציב המדינה. אם לא יהיו הסכמות נממש את המנדט שקיבלנו מהציבור כולל שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. זה מה שאני יודע. כל השאר זה אגדות".

הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
על יאיר נתניהו: "האמת היא שהמון זמן לא שמעתי ממנו. מידי פעם הוא שולח לי דוגמאות על תשדירי שטנה"/ראובן קסטרו

דוגמא מיאיר נתניהו

האם אחרי המבצע בעזה אתה חוזר בך ממה שאמרתה על הטייסים?
"מעולם לא דיברתי מילה רעה על הטייסים ולכן אני לא חוזר בי מכלום. שוב המדובר בעיוות של ערוצים התעמולה על דברים שאמרתי. כתבתי כנגד סרבנים שאיימו שלא להתייצב לטיסה או למילואים. לגבי אלה אמרתי 'לא צריך אותם. לכו לעזאזל'. זה דיוק נוסח הדברים".

"לא אמרתי מילה רעה כנגד אלה שהתייצבו. להפך. דיברתי גם נגד רופאים שלא רצו לתת שירות. בכל מקרה אין לזה שום קשר לרפורמה המשפטית. מי שמשתמש בצבא ומוציא את דיברת הלוחמים רעה צריך להעיף אותו".

לא נעלם יאיר נתניהו? האם אתה עדין בקשר אתו?
"האמת היא שהמון זמן לא שמעתי ממנו. מידי פעם הוא שולח לי דוגמאות על תשדירי שטנה כי ערוצים שכתבו לטובת ה-BDS. יאיר נתניהו כמו כל אזרח שולח אלי מידי פעם דוגמאות להתנהלות התקשורת כדי להסב את תשומת ליבי".

"אני לא יודע איפה הוא היום. נתניהו הבן הוא אזרח מודאג כמו הרבה אחרים במדינה. הוא גם אזרח שספג הכי הרבה מהתקשורת וכך גם משפחתו. אני מכבד אותו ואת משפחת ראש הממשלה שסופגים קיתונות של רותחין שלא בצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully