וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ישראל נגד בן גביר: יקבל רק כשליש מהתקציב שהובטח

21.5.2023 / 15:06

לאחר אישור התקציב יצא השר לביטחון לאומי בהצהרה לפיה תקציב המשרד יעמוד על 9 מיליארד שקל, אבל בפועל יקבל רק 3.5 מיליארד. בסביבת השר טוענים: יש מסמך חתום מהאוצר. במשרדו מודים: חלק מהסכום המובטח יהיה תלוי בביצוע. תגובת המשרד: "התקציב יגדל ב-9 מיליארד"

ישיבת ועדת הכנסת בקשר לתקציב המשטרה/ערוץ הכנסת

חלומות לחוד - מציאות לחוד. השר איתמר בן גביר קיווה למספרים אחרים, אבל לפי בדיקת וואלה! כסף, התקציב שיקבל המשרד לביטחון לאומי יעמוד על מעט יותר משליש ממה שהובטח לו - שלושה מיליארד שקלים וחצי בלבד במקום תשעת המיליארדים המובטחים.

מייד אחרי אישור התקציב בממשלה, בן גביר יצא בהצהרה נרגשת על קבלת דרישתו להעביר למשרדו תשעה מיליארד שקלים, על מנת לחזק את משטרת ישראל, את הביטחון האישי של הציבור ולמגר את הפשיעה בחברה הערבית. בסוף מרץ חשפנו בוואלה! כי התקציב למשרד לביטחון לאומי יעמוד על הסכום הנוכחי, כ-3.5 מיליארד שקל, רחוק מאוד מהדרישות של בן גביר מנתניהו וסמוטריץ'. בתגובה, הודיע השר שיתנגד בהצבעה לתקציב ולאחר כמה ימים הבהיר שהעניין טופל לשביעות רצונו.

באמצע השבוע אמורה הכנסת לאשר את תקציב המדינה, ומפלגת עוצמה יהודית מאיימת להתנגד לו אם לא יגדל התקציב במשרד לפיתוח הנגב והגליל. מתברר שיש לבן גביר סיבות טובות יותר להפיל את התקציב. גורמים באוצר מתעקשים שתקציב המשרד לביטחון לאומי גדל רק בשלושה מיליארד שקלים, שיתחלקו על פני 2023 - 2024, ואין שחר לטענות לפיהן התוספת אינה נמצאת בבסיס התקציב, אלא תינתן למשרד לביטחון לאומי מאוחר יותר. אם ינתנו תוספות, הן יהיו כפופות לביצוע, זאת אומרת רק אחרי שהתקציב ימומש כולו.

בשורה התחתונה - אין הבטחה מפורשת למתן הסכום כולו. גורמים בסביבתו של בן גביר טוענים שיש בידיהם מסמך חתום מהאוצר, שמבטיח את תשעת מיליארד השקלים בפעימות ומודים שחלק מהסכום יהיה תלוי בביצוע.

תגובת המשרד לביטחון לאומי: "התחייבנו וקיימנו. תקציב המשרד לביטחון לאומי יגדל בתקציב הקרוב בתשעה מיליארד שקל נוספים, לחיזוק גופי המשרד, משטרה, שב"ס וכב"ה ולהקמת משמר לאומי חזק. מעריכים את ליאת רון, שאגב לפני כמה שבועות טענה שנקבל רק מיליארד, אז כבר התקדמנו. תשעת המיליארד יגיעו ועכשיו רק נותר לדאוג לנגב ולגליל שלא יקופחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully