וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביכורי יין - ביקורי יקבים

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 9:10

חג הביכורים, מסמל יותר מכל את הקשר שבין עם ישראל ואדמת ארץ ישראל. בשנים האחרונות הקשר הזה מתבטא יותר ויותר באינספור כרמים שגדלים מצפון ועד דרום, ומתהדק בזכות יקבים שפרושים לאורכה ולרוחבה של הארץ. פנינו למנהלים בכירים חובבי יין ישראלי שימליצו על היקב שלהם

גדי פריבר מנכ"ל מלונות גורדוניה. דרור סיתהכל,
גדי פריבר מנכ"ל מלונות גורדוניה/דרור סיתהכל

גדי פריבר מנכ"ל מלונות גורדוניה - ממליץ על יקבי ירושלים:

"כרמי יקבי ירושלים נטועים בהרי ירושלים ומייצרים יין מקומי איכותי ומגוון, עם היסטוריה מקומית ושורשית והרבה אהבה ליין.

יינות היקב איכותיים ומתאימים גם לאופי מלון "גורדוניה" שבו אנחנו שמים דגש על תוצרת מקומית, מדויקת ברמה הגבוהה ביותר. ליקב היצע רחב של יינות מכל הסוגים, יינות קלילים לצד יינות עמוקים יותר.

תחושת האותנטיות ורוח ההיסטוריה המקומית מורגשת בכל לגימה. לטעמי מדובר ביקב ישראלי-ירושלמי, המספר את הסיפור של האזור".

אלה אלקלעי פעילה חברתית, סמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI, , יו"רית IBI קרנות נאמנות ומנהלת האחריות התאגידית בארגון, וגם יו"רית שדולת הנשים בישראל. אורי נמליך,
אלה אלקלעי פעילה חברתית, סמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI, , יו"רית IBI קרנות נאמנות ומנהלת האחריות התאגידית בארגון, וגם יו"רית שדולת הנשים בישראל/אורי נמליך

אלה אלקלעי פעילה חברתית, סמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI, , יו"רית IBI קרנות נאמנות ומנהלת האחריות התאגידית בארגון, וגם יו"ר שדולת הנשים בישראל - ממליצה על יקב עגור:

מקום אהוב עלי במיוחד נמצא בעמק האלה - שם התחדש יקב עגור - שהוא יקב ותיק, עם הצטרפותם של שני שותפים חדשים, שיחד עושים יינות נפלאים, באווירה משוחררת ובאנרגיה טובה.

היקב מייצר יינות מעולים מאזור הרי יהודה, והחצר הרחבה והמרווחת מלאה בטבע ירוק ואויר פתוח. לצד היינות הם מגישים ירקות אורגניים טעימים שהם מגדלים במשק, גבינות ממחלבות קרובות, לחמים וממרחים, ותמיד מושמעת ברקע מוזיקה נהדרת. בימי שישי, אחת לשבועיים, יש הרכבים שמגיעים ליקב ומנגנים, והיין בלגימה חופשית. שווה לקפוץ. היין של יקב עגור שאני לא מפספסת: שמירה מיוחדת - יין הדגל האדום שלהם. מדובר ביין עמוק, מורכב ועשיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רונן סולומון, מייסד ומנכ"ל חברת altshare. דניאל ישראל,
רונן סולומון, מייסד ומנכ"ל חברת altshare/דניאל ישראל

רונן סולומון, מייסד ומנכ"ל חברת altshare ממליץ על יקב בן-חיים.

יקב בן-חיים הוא אחד מיקבי הבוטיק הוותיקים בישראל. יינות היקב מיוצרים לפי סגנון העולם הישן ואנחנו הלקוחות יכולים לרכוש אותם כבר בגיל מכובד של מינימום ארבע שנים.

יינן היקב איתי בן-חיים הוא דור שישי לעשייה, ולמרות שהוא סקסופוניסט והארליסט עם אופי צבעוני, היינות שלו מאוד מוקפדים ובסגנון צרפתי קלאסי.

כשמגיעים ליקב איתי מקבל אותך אישית, מקפיד מיד לתת לך כוס יין ביד, ללא תנאי, ומבלי שהוא יודע לאיזו מטרה באת, ומיד מתחיל לנגן בסקסופון.

לבן חיים למרות היותו יקב בוטיק, יש מגוון יינות מאוד רחב. יש יינות לבנים ורוזה, וארבע סדרות של יינות אדומים מהזנים המפורסמים.

כרמי היקב נמצאים בהר מירון והענבים מגיעים ליקב שליד כפר סבא. כל בקבוקי היין ממוספרים וניתן לשמר את היינות בתנאים מתאימים לשנים רבות. המוטו שלי: "מים זה לעציצים - שתו יין".

רעות דיין – מנכ"לית קבוצת קובריו. באדיבות קובריו,
רעות דיין – מנכ"לית קבוצת קובריו/באדיבות קובריו

רעות דיין, מנכ"לית קבוצת קובריו ממליצה על יקב קטרון:

"יין עבורי הוא אהבה גדולה. מאז ומתמיד אהבתי לשתות יין ולבקר ביקבים שונים. מראה הגפן, הנוף, שתית היין והאווירה יוצרים חוויה מושלמת.

היקב שאני ממליצה עליו הוא יקב קטרון במצפה הושעיה. מעבר ליופיו של מרכז המבקרים הנמצא ביקב שבהחלט מושך כל עין, שיטת ייצור היין במקום היא ייחודית ושונה משאר היקבים בארץ. כמנכ"לית של חברה השואפת לקדם חדשנות טכנולוגית אני מאד מזדהה עם הרצון של היקב לבדל את עצמו ולייצר לו את הייחודיות שלו".

עומר זיידנר מנכ״ל KFC ישראל. באדיבות  KFC ישראל,
עומר זיידנר מנכ״ל KFC ישראל/באדיבות KFC ישראל

עומר זיידנר מנכ"ל KFC ישראל ממליץ על יקב קלו דה גת:

אני מאוד אוהב את יקב קלו דה גת. יש בארץ המון יקבים מצוינים אבל מה שמיוחד ביקב זה הוא הסיפור שלו ויכולתו לפענח ולקלוע לחוויה אחת שלמה ומרגשת. מבנה היקב שוכן בלב כרמיו, מה שהופך מיד את החיבור אליו לטבעי מאוד וקרוב ככל שניתן לתוצרתו הטבעית. כל מי שמגיע ליקב רואה בזמן אמת איך לוקחים את הענבים מהאזור שליד הכרם והופכים אותם ליין - הכל מא' ועד ת'.

יש ביקב מבנה עתיק ששימש את המפקדה של רבין בזמן מלחמת השחרור והיום הוא משמש לעריכת סיורים וטעימות. השילוב בין האופי התנכ"י של המקום (גת קדומה), הלוקיישן ההיסטורי וחווית השירות המאוד ייחודית, מספרים בעיני את הסיפור הישראלי במלוא הדרו. וזה עוד לפני שדיברנו על סוגי היינות המגוונים והטעימים שלו (בדגש על אדומים בסגנון בורדולזי קלאסי) שהופכים את החוויה בו לנהדרת.

יקי כביר, מנכ״ל ובעלי קבוצת נקסט גרופ המחזיקה בבעלות רשת ההמבורגרים קפטן, ומסעדות "סרפינה"  ו"יאוזה. שוקה כהן,
יקי כביר, מנכ״ל ובעלי קבוצת נקסט גרופ המחזיקה בבעלות רשת ההמבורגרים קפטן, ומסעדות "סרפינה" ו"יאוזה/שוקה כהן

יקי כביר, מנכ"ל ובעלי קבוצת נקסט גרופ המחזיקה בבעלות רשת ההמבורגרים קפטן, ומסעדות "סרפינה" ו"יאוזה" ממליץ על יקבי רמת הגולן

"יקבי רמת הגולן" הוא היקב ישראלי הראשון שנולד ברמת הגולן, ומהר מאוד הפך להיות אחד משלושת היקבים הגדולים ביותר בישראל. במידה רבה היקב אחראי למהפכת איכות היינות בישראל וזכה בתחרויות החשובות ביותר ובעל הכרה בינלאומית.

החוויה כולה מתחילה כבר בנסיעה לאחד האזורים היפים בישראל - רמת הגולן, חבל ארץ שיש בו את כל המרכיבים לגידול ענבים משובחים ויצירת יין מעולה.

אחרי שכבר מגיעים לאזור חובה לבקר ביקב המופלא הזה שמציע למבקרים סיורים בעקבות תהליך ייצור היין הכוללים טעימות והסברים וניתן גם לסייר במסלולי הטיול בכרמים של היקב, והכל ביחד הופך לחוויה מיוחדת של טעמים, ריחות ואווירה טובה.

איתי ראבד, מנכ"ל ליים ישראל. דרור סיתהכל,
איתי ראבד, מנכ"ל ליים ישראל/דרור סיתהכל

איתי ראבד, מנכ"ל ליים ישראל, ממליץ על "יקב הרי גליל":

בכל גיחה של אשתי ושלי לצפון אנחנו נוהגים לפקוד יקב אחר, באזור שבו אנחנו לנים. לאחרונה נתקלנו ביקב המקסים "הרי גליל".

מדובר ביקב לא קטן שייצר ומייצר מספר לא מבוטל של יינות זוכי פרסים, אשר ממוקם בגליל העליון. מעבר לחוויית הביקור הנפלאה בו, היקב מתגאה ומשקיע בפעילות ברת קיימא סביבתית וחברתית כאחד.

אני מאוד ממליץ להגיע לשם בבוקר אביבי לבראנץ' עם כוס יין לבן קיצית וחברה טובה. למתעניינים שביננו ישנם גם סיורים ביקב בהם ניתן ללמוד על הדרכים בהן הנהלת היקב נוקטת על מנת לייצר תשתית ברת קיימא לפעילותו, החל מאנרגיה סולרית, דרך מערכת מתקדמת לצמצום פסולת ושימוש חוזר, וכלה בתערוכות של אמנים ישראלים שמשתמשים בחומרי גלם ממוחזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully