וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תשלם חשבון חשמל של יותר מ- 10 מיליארד שקל?

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 16:23

הבוקר פורסם כי תחנת הכוח אשכול צפויה להימכר תמורת למעלה מ־10 מיליארד שקל, מחיר גבוה בהרבה מהסכום לו ציפו בחברת החשמל. מקורות בחברת החשמל אמרו לוואלה כי מעטפות המכרז טרם נפתחו, כך שלא ניתן להעריך, לפי שעה, מה גובה ההצעות

כניסה לבניין חברת החשמל בתל אביב 1 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
בניין חברת החשמל בתל אביב. מעטפות המכרז טרם נפתחו, אבל ההערכה היא כי ההצעוטת גבוהות בהרבה מהמצופה/ראובן קסטרו

"כלכליסט" מפרסם הבוקר כי תחנת הכוח אשכול צפויה להימכר תמורת כ־10 מיליארד שקל
על פי הערכות שמביא העיתון (גולן חזני) ההצעה של קבוצות דליה אנרגיה ותעבורה גבוהה בעד 25% יותר מההצעה השנייה במכרז, מה שעשוי לסבך אותו ולעורר תהיות גם מצד הבנקים המממנים. הסכום המוצע גבוה בהרבה מזה שציפו לו בחברת חשמל.

כלכליסט נסמך על הערכות בשוק ההון לפיהן ההצעה של משק אנרגיה (80% מהעסקה) ותעבורה (20% מהעסקה) גבוהה בעד 25% מההצעה השנייה במכרז של חברת או.פי.סי. שבשליטת עידן עופר וקרן נוי המנוהלת בידי גלעד בושביץ', פיני כהן ורן שלח; ומזו של רפק אנרגיה של קרן ג'נריישן, שניגשה למכרז עם מבטח שמיר של מאיר שמיר וקבוצת אשטרום.

המשיקיעים מאמינים בחברת חשמל - https://finance.walla.co.il/item/3584571

עבודות חברת החשמל בעקבות הסערה, דצמבר 2016. יוסי וייס, חברת החשמל, ספק 500
חברת החשמל: אחרי גיוס מוצלח של כמעט 3 מיליארד שקל באג"ח, הצלחה גם בתהליך ההפרטה של תחנות הכוח/ספק 500, יוסי וייס, חברת החשמל

כידוע, ההצעות למכרז הוגשו כבר לפני כשלושה שבועות אך טרם נפתחו. מכל מקום זו צפויה להיות אחת העסקאות הגדולות של השנה, בוודאי בתחום התשתיות - על רקע דיון מחודש בנושא כושר ייצור האנרגיה של ישראל שמתברר כקטן לעומת הצרכים הגדלים של המשק.

בחברת החשמל לא הסכימו להתייחס לידיעות - שבכל מקרה גבוהות בברבה מציפיות החברה. כל עוד לא נפתחו מעטפות המכרז, נימקו בחברה, אין כל דרך להתייחס להצעות שנמצאות עדיין במעטפות חתומות.

תחנת הכוח אשכול באשדוד נסמכת על גז טבעי לצורך ייצור החשמל - ועל רכישתה מתמודדות חמש קבוצות שמורכבות כל אחת מחברות גדולות בתחום התשתיות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully