וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר כץ מגיב לאולטימטום: "לא מבינים את המציאות העסקית שלנו"

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 7:56

יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית על דרישת הממונה על השכר לסיים את השימוע בנושא חריגות השכר: "זה מקומם. תע"א היא חברה עסקית שצריכה להתחרות בחברות ענק מחו"ל"

יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ. ארגון העובדים בתעשייה האווירית, אתר רשמי
יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ. נאבק על יכולת התחרות של החברה בשוק העולמי או מגן על חריגות שכר?/אתר רשמי, ארגון העובדים בתעשייה האווירית

אתמול דיווחנו בלעדית, כאן בוואלה! על המכתב שהוציא שאדי עזאם, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר, לתעשייה האווירית ובו דרש מהם נתונים הנוגעים לחריגות השכר בחברה. היום מגיעה תגובתו של אחד מוועדי העובדים החזקים במשק.

יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, לא יסכים לדרישת האוצר מעובדי החברה להחזיר כספים שקיבלו מעבר למגבלות השכר בחברות הממשלתיות.

כפי שנחשף בוואלה, דורש הממונה מהעובדים הממונה על השכר באוצר להעביר לידיו כל חומר וטענה לגביהן עד יום חמישי הבא, לקראת קבלת החלטות בנושא, לאחר שהחריגות זוהו עוד ב-2018 והטיפול בהן לא הסתיים גם חמש שנים לאחר מכן.

במכתב ששלח בימים האחרונים שאדי עזאם, סגן בכיר (אכיפה) בשם הממונה על השכר אפי מלכין לוועד עובדי התע"א, הוא דורש לקבל עד ה-15 ביוני את התייחסות הוועד לנושא וכל מסמך רלוונטי, במסגרת השימוע לעובדים לפני קבלת החלטות לגבי הסכומים שיידרשו להחזיר.

הפרסום הבלעדי בוואלה על האולטימטום של הממונה על השכר באוצר - https://finance.walla.co.il/item/3585062

אפי מלכין, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. דוברות משרד האותר, אתר רשמי
אפי מלכין, הממונה על השכר באוצר. לא מבין את המציאות העסקית בה מתנהלת התעשייה האווירית, או דואג להחזיר לקופת המדינה כספים ששולמו שלא כדין?/אתר רשמי, דוברות משרד האותר

עזאם מזכיר במכתבו את השתלשלות הפרשה, שהחלה ב-2018. אז פנה הממונה למנכ"ל התע"א ולוועד העובדים ועדכן כי ביקורת שערך הממונה על השכר באוצר בחברה הממשלתית חשפה כי 3,000 מעובדי תע"א, ביניהם עובדי מנהלה לצד מהנדסים, קיבלו את דרגת השכר הממשלתית 46-השמורות בדרך כלל לסמנכ"לים ומנכ"לים בשירות הממשלתי. השכר המדויק תלוי בעבודתו, השכלתו ומשך העסקתו של העובד, אך הוא נע בין 18 ל-45 אלף שקל לחודש ברוטו.

בוועד עובדי התע"א טוענים כי דרגה 46 כבר אינה משמשת מנכ"לים בשירות הציבורי, שמקבלים שכר גבוה יותר בחוזים אישיים. בנוסף טוענים בוועד כי דרגה כזו הוענקה רק ל-3,000 עובדי מחקר ופיתוח שאמורים לקבל שכר גבוה יותר. באוצר טוענים כי הדרגה הוענקה גם לרבים שאינם עוסקים במו"פ ואינם זכאים לה, בוועד טוענים כי אם יש כאלה מדובר בעובדים בודדים.

כבר לפני חמש שנים דרש הממונה מהנהלת תע"א להסדיר מייד את החריגה, בטענה שמעולם לא אושר לכל כך הרבה עובדים להחזיק בדרגה הגבוהה. בחברה ביקשו שנה לטפל בנושא, אך מאז ביקשו וקיבלו מהאוצר הארכות לטיפול בפרשה. האוצר גם הסכים פעמיים להעלאות שכר בחברה ולהענקת בונוס לעובדים בתמורה לסיום הטיפול בנושא החריגות, אך זה לא התקדם.

"זה לא נכון שלא התקדמנו", אמר כץ לוואלה. "הייתה התקדמות והיינו יכולים כבר לסיים את כל הסיפור אם לא היינו צריכים בכל שנה להתעסק מחדש חצי שנה בדרגות ובקידומים של העובדים לאותה שנה, כי טרם נחתם הסכם קיבוצי חדש שיסדיר את הקידומים, ואת האפשרות לשלם יותר לעובדים מצטיינים, לא רק מהנדסים, אלא גם עובדי ייצור".

כץ הוסיף כי "אני מרגיש שממונה על השכר לא מבין את המציאות העסקית המורכבת שבה אנחנו פועלים. תעשייה אווירית היא לא עוד חברה ממשלתית מתוקצבת, היא חברה עסקית ותחרותית, עם הכנסות גדולות ורווחים. חברה שמוכרת בעיקר לייצוא וצריכה להתחרות באלביט, רפאל ובתעשיות הביטחוניות הכי גדולות בעולם. הדרישה שלו מקוממת אותי ואני אפעל בכל דרך אפשרית למנוע פגיעה בעובדים. בשביל זה נבחרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully