וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח בראשית: פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל יצא לדרך

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 12:36

"רוח בראשית", פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל, מתחבר לרשת החשמל הארצית ומתחיל בדיקות הרצה. חוות הרוח תייצר חשמל נקי בהיקף השווה לצריכה שנתית של כ-70 אלף משקי בית

חשמול והפעלת הטורבינות בפרויקט רוח בראשית של אנלייט/סטילס, יהודה ויינברג. וידיאו: אבי אריש, רחף צילום פרויקטים מהאוויר

אנלייט אנרגיה מתחדשת, חברה בינלאומית בתחומי ייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, מודיעה על הפעלתה המוצלחת על טורבינת הרוח הראשונה בחוות "רוח בראשית" ברמת הגולן - פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל.

הפרויקט, בהספק מותקן של 207 מגה-וואט, חובר בימים האחרונים לרשת החשמל הארצית, החל בדיקות הרצה, וצפוי להגיע להפעלה מסחרית מלאה במהלך הרבעון השלישי השנה.

פרויקט "רוח בראשית" כולל 39 טורבינות רוח מהדור המתקדם ביותר של חברת ג'נרל אלקטריק, שצפויות לספק חשמל נקי בהיקף השווה למלוא הצריכה השנתית של כ-70 אלף משקי בית, ולחסוך כ-180 אלף טון של פליטות CO2 מדי שנה. מדובר בתוספת ייצור משמעותית שתסייע למשק החשמל בתקופה מאתגרת זו.

פרויקט רוח בראשית של אנלייט 2. יהודה ויינברג,
"רוח בראשית" פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל/יהודה ויינברג

יש גם מערך הגנה על בעלי כנף

במסגרת הפרויקט הקימה אנלייט קו מתח עליון תת קרקעי חדש, שהוטמן מתחת לפני האדמה בתכנון סביבתי מוקפד. הקו, הארוך מסוגו בישראל, משתרע על פני כ-27 ק"מ. הוא יאפשר את המשך פיתוח האזור ואת חיבורם של פרויקטים נוספים של אנרגיה מתחדשת במרכז הגולן לרשת החשמל הארצית.

בפרויקט מופעל גם מערך מתקדם להגנה על בעלי כנף, המשלב פתרונות טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם לצד עמדות תצפית המאוישות על ידי תצפיתנים שהוכשרו במיוחד למשימה. המערך פותח על ידי חברה אירופאית לפתרונות סביבתיים, והוא מיושם בהצלחה במספר מדינות.

בחוות "רוח בראשית" שותפים גם 8 מיישובי רמת הגולן וחברת אוירם. הפרויקט הוקם בהשקעה של כ-350 מיליון דולר והוא בעל תרומה משמעותית לפיתוח הכלכלה והתעסוקה באזור. הקמת החווה ייצרה מאות משרות למשך 3 שנים, והפרויקט ימשיך להעסיק באופן שוטף וישיר עשרות רבות מתושבי הגולן.

הפרויקט צפוי לייצר הכנסות בהיקף של כ-50-52 מיליון דולר ו-EBITDA בהיקף של כ-40-42 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה המלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גלעד יעבץ. יוסי צבקר,
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט/יוסי צבקר

"אבן דרך משמעותית"

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: "זוהי אבן דרך משמעותית ומרגשת במסע שלנו למימוש פרויקט הרוח הגדול ביותר בישראל והפיכתו מחזון למציאות. קו המתח העליון שהוטמן במסגרת הפרויקט מדגים את היכולות של אנלייט להוציא לפועל בהצלחה פרויקטי תשתית בעלי חשיבות לאומית, תוך עמידה בסטנדרטים הסביבתיים הגבוהים ביותר.

התשתית שהונחה תאפשר גם חיבור של פרויקטי אנרגיה מתחדשת נוספים בעתיד. 'רוח בראשית' מחזק את מעמדה של אנלייט כשחקנית מובילה במגזר האנרגיה המתחדשת בישראל".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל לישראל: "אנו גאים ונרגשים להיות שותפים לאחד הפרויקטים הסביבתיים הגדולים והחשובים ביותר בישראל, לאחר שסיימנו לחבר אותו לרשת ההולכה הארצית, לקראת הכנתו להפעלה מסחרית. פרויקט בסדר גודל כזה מקדם את יעדי הממשלה בייצור אנרגיה מתחדשת, תורם להפחתת פליטות וזיהום אוויר, ומהווה תרומה משמעותית למשק החשמל - בעיקר בימים אלה בהם גובר הצורך בחשמל זמין".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה, ניהול מערכת החשמל: "הוספת תחנה גדולה למשק החשמל היא אירוע משמעותי ומבורך. בימים אלה אנו מבצעים את הבדיקות הנדרשות בחווה ומשקיעים מאמצים כדי להביא את הפרויקט להפעלה מסחרית מהר ככל הניתן. בנוסף, אני רוצה לברך את חברת אנלייט שפעלה במקביל לבניית החווה גם על הגנת הציפורים באזור ולאורח חייהן".

אודות אנלייט אנרגיה מתחדשת

נוסדה ב- 2008, אנלייט עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בקנה מידה עולמי. אנלייט פועלת על פני שלושת המגזרים הגדולים ביותר כיום בתחום האנרגיה המתחדשת: שמש, רוח ואגירת אנרגיה. כחברה גלובלית, אנלייט פועלת בארצות הברית, ישראל ו-9 מדינות ברחבי אירופה. אנלייט נסחרת בבורסת תל אביב מאז שנת 2010 (TASE: ENLT) וב-2023 הונפקה בארה"ב (נאסד"ק: ENLT).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully