וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו על חוקי התחרות? בכירי ענף המזון בחקירות

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 17:29

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי וסמנכ"ל בכיר ביבואנית שסטוביץ', נחקרו ברשות התחרות בחשד לתיאום מחירים. חוקרי הרשות אף פשטו על משרדי שסטוביץ' והחרימו מסמכים. עוד נחקר רוני גת, מנכ"ל יפאורה-תבורי

אייל רביד. עומר וידר,
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי. ניבא את הצונאמי של עליית המחירים, אבל אולי לא תיאר לעצמו שהגל ישטוף גם אותו/עומר וידר

אייל רביד, מנכ"ל רשת "ויקטורי" ובכיר ביבואנית הענק שסטוביץ', נחקרו ברשות התחרות בחשד ל"הסדר כובל". עוד נודע כי נחקר גם רוני גת, מנכ"ל יצרנית המשקאות הקלים יפאורה-תבורי.

זו לא החקירה הראשונה של רביד ושל בכירים בשסטוביץ', אבל חקירה בעיתוי הזה, בעוד שנחקרים אחרים יצאו "בזול" עם קנסות בלבד, מעלה חשד שמא לרות התחרות יש ממצאים כנגדם שעשויים להוביל להגשת כתב אישום כתוצאה מהחקירה.

תחילת הפרשה בחודש אוקטובר 2021, לפני כשנה וחצי. אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, הזהיר מפני "צונאמי" של עליות מחירים, עם תום תקופת החגים. הנבואה של רביד הגשימה את עצמה - ומאז המחירים עולים ללא הפסקה, אבל גם הובילה לחקירה במסגרתה נחקרו מרבית הבעלים והמנהלים של הרשתות הקמעונאיות וכן יצרנים ויבואנים גדולים.

יוני שסטוביץ. רונית מטיאס, מערכת וואלה!
יוני שסטוביץ'. סמנכ"ל בכיר בחברתו נחקר ברשות התחרות/מערכת וואלה!, רונית מטיאס

האם אייל רביד יהיה השעיר לעזאזל של הפרשה?

היום נודע כי בעוד שרוב הנחקרים ספגו "מכה קלה בכנף" בצורה של קנסות על הפגיעה בתחרות, הרי שרביד ובכיר בשסטוביץ' נחקרו היום שוב, כאשר במקביל פשטו החוקרים על משרדי שסטוביץ' והחרימו מסמכים.

נסביר כי יש שני סוגים של חקירות: מנהלית ופלילית. הקנסות ניתנו במסגרת הצעדים המנהליים, שננקטו נגד הפרות של חוק המזון, המסדיר את היחסים שבין ספק לקמעונאי (למשל מי רשאי לסדרת את המדפים בתוך הסופרמרקטים, מי מפרסם מבצעים בשטח המרכולים ועוד). לא כל המעורבים בחקירה המנהלית קיבלו קנסות - שכן אלה ניתנו רק למי שהגיע להסדר עם הרשות, שבמסגרתו הושתו עליו הקנסות המנהליים.

במקביל עלה חשד גם לקיומם (לכאורה) של הסדרים כובלים. הסדרים אלה אזורים על פי החוק הפלילי - ובמסגרת זו התקיימו היום השלמות החקירה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רוני גת. אביב חופי,
רוני גת, מנכ"ל יפאורה תבורי. גם הוא בין הנחקרים/אביב חופי

ברקע הדברים עומדת ביקורת נוקבת שנמתחה לאחרונה על מנהלת רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן. כהן ספגה ביקורת פומבית מפי שר הכלכלה, ניר ברקת - ואף נטען שהוא פועל כדי להדיחה מהתפקיד, בשל האופי הרך שבו פועלת הרשות, לטענתו, בין היתר גם בנוגע לאותה חקירה.

גם בישיבה הראשונה של הוועדה למלחמה ביוקר המחיה שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח יועצו הכלכלי, פרופ' אבי שמחון, ביקורת נוקבת על מנכ"לית רשות התחרות.

למרות מה שנראה כהתפתחות בחקירה, במשרד הכלכלה, ככל הנראה, לא משתכנעים מפעילות היתר שמפגינה לאחרונה הממונה על התחרות וככל הנראה ימשיכו בהליכים לקראת הדחתה.

מנכ"לית רשות התחרות עו"ד מיכל כהן. אתר רשות התחרות,
עו"ד מיכל כהן, מנהלת רשות התחרות/אתר רשות התחרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully