וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר זינק, הבורסה ירדה - ואז קארין אלהרר נבחרה

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 18:44

עד לצהריים, התנהל המסחר בבורסה ובמט"ח על מי מנוחות, אבל ההחלטה של נתניהו שלא להחליט גבתה את מחירה במזומן: הבורסה הציגה ירידה ברוב המדדים ולעומתה הדולר רשם זינוק. אלא שאז הקואליציה נחלה תבוסה - והשקל התחזק בתוך דקות

שקלים מול דולרים. ShutterStock
אחרי ימים ארוכים של ירידות: זינוק בשער הדולר בשל פיצוץ השיחות - והתחזקות השקל עת נודעו התוצאות/ShutterStock

זה היה יום מסחר רגיל עד לשעות הצהרים: הבורסה בתל אביב רשמה סטיות קלות בלבד מנתוני פתיחת המסחר והדולר דשדש סביב שערו היציג מהבוקר, אבל ברקע הידיעות על השהיית הבחירות לוועדה למינוי שופטים, שהוגדרו על ידי גורמים בכירים באופוזיציה כ"פיצוץ השיחות", הגיעו הירידות.

כך למשל מדד ת"א 35 איבד קרוב לjחצי אחוז בתוך פחות משעה והדולר שנסחר בבוקר באזור 3.55 שקל לערך, זינק לרמה של 3.61, כל זאת כאמור רק בתום השעה הראשונה לידיעות על דחיית הבחירות לוועדה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב 24 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
המסכים נצבעו באדום, בתגובה למה שנראה כפיצוץ בשיחות ההידברות/ראובן קסטרו

בבורסה נעה ירידת השערים בשיעור של בין 0.3% ל-1%. הדולר טיפס עד ל-3.64 ואז ירד מעט ועדיין היו אלה ירידות שהגיעו אחרי כמה ימים של תקוות שעורר השקל המתחזק וכן נרשמן בהם עליות בחלק ממדדי הבורסה, שהיה נדמה כי הם מתחילים להדביק את הנעשה בחלק גדול משוקי המניות בעולם.

ככך שחלף הזמן התעורר החשש כי עליות אלה, בשער החליפין של השקל ובשערי המניות, שיקפו את הציפיה של השווקים להשגת הסכמות בבית הנשיא לגבי חקיקה של "רפורמה בהסכמה", כפי שהבטיח ראש הממשלה, באופן אישי, לסוכנויות הדירוג השונות, עת ביקש לשכנע אותן שלא לפגוע בדירוג האשראי של ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קארין אלהרר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ קארין אלהרר. עם היוודע תוצאות ההצבעה, זינק השקל בחזרה/ראובן קסטרו

ואז נודעו תוצאות ההצבעה

אלא שעם תחילת חרושת השמועות על הפסדה של הקואליציה בהצבעה, החל השקל להתחזק בחזרה - ומיד עם היוודע דבר בחירתה של ח"כ קארין אלהרר, טיפס השקל לרמה של כ-3.55 שקל לדולר, קרוב מאוד לשערו עם תחילת יום המסחר.

הפלונטר הפוליטי בישראל אולי רחוק מלהתקרב לפתרון, אבל מי שעקב אחרי התנודות בשוקי ההון והמט"ח לאורך היום, לא יכול היה שלא לשים לב לאיזה פתרון מייחל עולם העסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully