וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה הקרה: המכס יורד - וגם אלקטרה מורידה מחירים

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 9:56

אתמול דיווחנו כאן על הוזלה של כ-30% במחיר מזגני אינוורטר של תדיראן. היום מודיעה המתחרה, אלקטרה, על הוזלה של 35% לדגמים דומים. מסתבר שלפחות בתחום מיזוג האוויר, יוקר המחיה בירידה - ולא, זה לא בזכות הממשלה

מגיק אינוורטר של אלקטרה. יח"צ,
מזגן אינוורטר של אלקטרה. ירידת מחירים של 35%/יח"צ

מגמת הוזלת מחירי המזגנים מתרחבת; חברת אלקטרה מודיעה על הורדת מחירים של עד 35% במזגני האינוורטר שלה לעומת מחירי הסדרות הישנות, ועד 7% הוזלה על כלל המזגנים.

אלקטרה היא החברה השנייה המודיעה פומבית על הורדת מחירי המזגנים הקיץ, בעקבות ביטול המכס עליהם לצד אימוץ טכנולוגיית האינוורטר בתקינה האירופית, ומצטרפת בכך לחברת תדיראן שדיווחה אתמול על הורדת מחירים.

נזכיר כי הורדת המכס על מזגנים היא חלק מ"צו תעריף המכס והפטורים", שיזם שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן, ואשר נועדה להוזיל את מחירם של מוצרים המיובאים לישראל ובכך להגביר את התחרות מול היצרנים והיבואנים הגדולים המקומיים.

לעת זו ניכר כי מדיניות ביטול המכס עובדת ואכן מגלגלת את ההוזלה ישירות אל הצרכן. תדיראן ואלקטרה הן שתיים מחברות המזגנים הגדולות והמרכזיות בישראל.

בתדיראן מורידים את מחירי המזגנים - https://finance.walla.co.il/item/3586354

משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר. משה נחמנוביץ',
משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר/משה נחמנוביץ'

יש לציין כי במכתב ששלח משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, ב-31 למאי האחרון ללקוחות החברה בהמשך לפרסום 'צו תעריף המכס והפטורים', והגיע לידי וואלה! כסף, נכתב, בין היתר, כי "מחירוני החברה יעודכנו החל מהעונה הבאה".

אך באלקטרה ציינו בפני וואלה! כסף כי "הוחלט בחברה לספוג את עלויות המכס שכבר שולמו, ולהתמודד עם מחירי השוק", ומציינים כי הורדת המחירים הינה מיידית וכבר נכנסה לתוקף ב-11 ליוני השנה.

בין דוגמאות ההוזלה שסיפקה אלקטרה נמצאים מזגן Electra a inv 140 1 כ"ס שעלותו החדשה עומדת על 1,600 שקל לעומת 1,800 שקל מחיר קודם - 11% הוזלה, ומזגן Electra a inv 340 2.5 כ"ס במחיר של 3,800 שקל אל מול ,4982 מחיר קודם - 24% הוזלה.

משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר: "המחירון החדש מגיע בימים בהם יוקר המחיה משפיע על הכיס של כולנו. אנו מזמינים את הציבור להנות מהמחירים שלנו בימים חמים במיוחד, ולקראת הקיץ שכבר כאן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully