וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת השנה: דליה תשלם 12.4 מיליארד שקל עבור תחנת הכוח באשדוד

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 16:27

הוכרזה החברה הזוכה במכרז הגדול ביותר במשק הישראלי, לרכישת תחנת הכח "אשכול" מחברת החשמל: קבוצת Eshkol Power ENergies (דליה אנרגיות ותעבורה) תרכוש את תחנת הכח "אשכול" בתמורה ל- 12,375 מיליארד שקל

תחנת הכוח אשכול באשדוד. חברת החשמל,
תחנת הכוח אשכול שבאשדוד. העסקה הגדולה ביותר במשק הישראלי ב-2023/חברת החשמל

קבוצת Eshkol Power ENergies (דליה אנרגיות ותעבורה) היא הזוכה אשר תרכוש את תחנת הכח "אשכול" בתמורה ל- 12,375 מיליארד שקל. כשיר שני היא חברת OPC בסכום של קצת יותר מ-7 מיליארד שקל. כלומר פער גדול מאוד הפריד בין שתי ההצעות הגבוהות ביותר.

מדובר בסכום גבוה כמעט פי 2 מההערכות המקודמות של חברת החשמל, עת פורסם המכרז. על פי הודעת חברת החשמל: "בהליך מורכב של ניהול מכרז בינלאומי פומבי שארך מעל כשנה, במסגרתו נערך הליך מיון מוקדם שבסופו נבחרו המתמודדים הכשירים שיוכלו ליטול חלק במכרז.

בשלב המכרז, נפתח חדר מידע מקוון בו העלו המתמודדים שאלות וקיבלו מענים ונערך הליך בדיקת נאותות ע"י המשתתפים לצורך הגשת הצעה מסחרית. במכרז השתתפו חברות אנרגיה, גופים עסקיים ופיננסיים מובילים. מכירת תחנת הכוח אשכול היא חלק מיישום מתווה הרפורמה בחברת החשמל.

בהתאם לרפורמה, חברת החשמל התחייבה למכור חמש תחנות כוח, על פי לוחות זמנים קבועים, תוך יישום מתווה של ירידה הדרגתית במקטע ייצור החשמל עד לכ- 40 אחוזים מכלל הייצור המשקי.
לגבי תחנת הכוח החמישית, רדינג, גורלה עדיין ממתין החלטת המדינה".

תחנת אשכול היא התחנה הגדולה ביותר בישראל המופעלת בגז טבעי בישראל עם יכולת מותקנת של כ- 1693 מגה וואט. באתר פועלים שני מחז"מים חדישים (תחנות מחזור משולב) וכן, 4 יחידות ותיקות שייסגרו בתוך מספר שנים. בנוסף, במסגרת תהליך המכירה דאגה החברה לקדם אופציה להקמת מחז"מ חדיש בגז טבעי בהספק של עד 850 מגוו"ט בשטח האתר. בשבוע הבא, יחל תהליך העברת החזקה לרוכשת בכפוף לכך שזו תגיע לסגירה פיננסית .

עד כה נמכרו במחירי שיא תחנות הכח רמת חובב בכ- 4.25 מיליארד שקל, לשיכון ובינוי ואדלטק.
אלון תבור נמכרה בכ- 1.9 מיליארד שקל לקבוצת MRC. ותחנת הכח חגית מזרח נמכרה בסך של כ- 1.602 מיליארד שקל לשיכון ובינוי ואדלטק.

את הליך המכירה ניהל - אמיר ליבנה, סמנכ"ל אסטרטגיה חדשנות ושינוי מבני ביחד עם חברי צוות המכירה, עו"ד גרשון ברקוביץ, היועץ המשפטי, גילעד חסיד, סמנכ"ל הכספים, יוסי רופא, סמנכ"ל ייצור ואנרגיה ומרדכי בן-עמי.

היעוץ הפיננסי לתהליך בוצע ע"י חברת גורן קפיטל, באמצעות שמואל גורטלר. כמו כן ליוה את תהליך המכירה עו"ד ליאור מיימון ממשרדי עורכי הדין ש. הורוביץ ושות'.

מה קורה במשק החשמל? - https://finance.walla.co.il/item/3586630

הפרסום הקודם אודות עסקת הענק - https://finance.walla.co.il/item/3584913

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, בכנס מנכ"לים ומזכירים ברשויות המקומיות. מלון מלכת שבא, אילת. יוד צילומים,
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל/יוד צילומים

חברת החשמל תפסיק להיות מונופול בתחום ייצור החשמל

שלמה ארביב, נציג דירקטוריון חברת החשמל: "המכירה המוצלחת של תחנת הכח אשכול הציבה את חברת החשמל כעוגן מרכזי בקידום התחרות במשק החשמל והיא מבטיחה את פיתוח המשק וקידום התחרות לטובת ציבור הצרכנים כולו".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "הנהלת החברה ועובדיה מחוייבים לא רק להצלחת המכירה אלא להגברת והעצמת התחרות במשק האנרגיה לטובת הציבור ולהפחתת יוקר המחייה.

לראשונה מזה 100 שנה להיווסדה, חברת החשמל תחדל להיות מונופול במקטע ייצור החשמל כאשר חלקה יצטמצם לנתח שוק של כ- 40 אחוזים מייצור החשמל במשק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully