וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה ששווה מיליארדים: למה הופסק המסחר במניית עזיראלי?

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 7:24

עזריאלי החזיקה כשליש ממניות "קומפאס דאטה סנטרס" שנרכשה לפי שווי של 5.5 מיליארד דולר. המסחר במניית עזריאלי הופסק, אך עוד קודם לכן רשמה המנייה זינוק של 11%. ההכנסה לעזריאלי היא כ-3.2 מיליארד שקל

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי. זיו קורן,
דנה עזריאלי, קפיצה של כ-3 מיליארד שקל בתוך שעות בשווי החברה. לא רע בשביל חצי יום עבודה/זיו קורן

דאטה סנטרס, שבונה מרכזי דאטה, נמכרה לקרן התשתיות של חברת ברוקפילד וקרן הפנסיה של ארגון המורים באונטריו, תמורת חמישה וחצי מילארד דולר.

לעסקת הענק הזאת יש גם זווית ישראלית: קבוצת עזריאלי מחזיקה ב-32% ממניות דאטה סנטרס. שווי האחזקה, שעל פי ספרי החברה עמד על 2 מיליארד שקל

כתוצאה מהידיעה, עלתה מניית עזריאלי ב-11% והגדילה את שווי החברה בקרוב ל-3 מיליארד שקל, בטרם הוחלט על הפסקת המסחר במנייה.

דנה עזריאלי ואייל חנקין. רפי דלויה
דנה עזריאלי ואייל חנקין. תשואה פנטסטית על ההשקעה/רפי דלויה

התמורה - 3.2 מיליארד שקל, הרווח - 2 מיליארד שקל

אחר הצהרים הוציאה קבוצת עזראילי הודעה, לפיה היא מממשת את החזקות המיעוט שלה בחברת Compass תמורת כ-3.2 מיליארד שקל, עסקת המכירה משקפת שווי חברה (EV) ל-Compass הנאמד בכ-5.7 מיליארד דולר (כ-21 מיליארד שקל),

שווי חברה נטו של Compass הינו כ-2.7 מיליארד דולר (כ-10 מיליארד שקל) ושווי החזקות קבוצת עזריאלי ב-Compass (32.5%) נאמד בכ-900 מיליון דולר (כ-3.2 מיליארד שקל), המכירה כאמור משקפת תשואה שקלית שנתית על ההשקעה של 40.4% (IRR)

על פי הודעת הקבוצה, שותפיה בחברת Compass האמריקאית הודיעו לה, כי התקשרו היום בהסכם למכירת החזקותיהם ב- Compass בסכום המשקף לה שווי של 5.7 מיליארד דולר. בהתאם למנגנונים הקבועים בהסכם עם השותפים, החברה תצטרף לעסקת המכירה, ותמכור את החזקות המיעוט שלה בחברה, בשווי האמור.

בכפוף להשלמת העסקה, הקבוצה צפויה לקבל סך של כ-3.2 מיליארד שקל. להערכת החברה, אם וככל שתושלם העסקה, היא צפויה להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה והרווח התזרימי המשוער (לפני מס) שתרשום החברה הינו בסך של כ-2 מיליארד שקל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

איך הגיעה קבוצת עזריאלי להשקעה בקומפאס?

כחלק מאסטרטגיית הקבוצה לחיפוש מנועי צמיחה חדשים, ביצעה הקבוצה בשנת 2019, השקעה ראשונה בתחום ה-Data Centers, בחברת Compass, הפעילה בעיקר בצפון אמריקה. בשנת 2021 החליטה הקבוצה להעמיק את הפעילות וההשקעה בתחום, להיכנס לשוק האירופי ולרכוש החזקה מלאה בחברת Green Mountain, הפעילה כיום בנורווגיה, בגרמניה ובאנגליה.

כפי שדיווחה החברה במהלך החודשים האחרונים, החברה ממשיכה להתפתח בתחום ולהתקשר בעסקאות משמעותיות שהרחיבו את הפעילות בתחום למדינות נוספות באירופה ולהגדלת צבר העסקאות בנורווגיה בהיקפים משמעותיים ועם לקוחות Hyperscale מובילים.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "אני גאה לבשר על עסקה משמעותית בתחום ה-Data Centers למימוש החזקות המיעוט של הקבוצה בחברת Compass. השקעתה של החברה ב-Compass היוותה אבן דרך עבור הקבוצה לכניסה לתחום, ובהזדמנות שנוצרה, ולאחר שהחברה בחנה חלופות שונות בקשר עם החזקת מיעוט זו, בחרנו לממש את החזקותינו בתשואה מצויינת.

אני מאמינה במנוע הצמיחה המשמעותי הזה, והקבוצה תמשיך ותעמיק את פעילותה בתחום באמצעות חברת Green Mountain. אני מבקשת להודות לאייל חנקין, מנכ"ל הקבוצה, ולרפי וונש, סמנכ"ל תחום נדל"ן חו"ל שמוביל את פעילות ה- Data Centers בקבוצה, על עבודתם המקצועית והמאומצת לאורך הדרך ועל תרומתם להצלחת המהלך".

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "מימוש החזקות המיעוט של הקבוצה בחברת Compass משקף תשואה של פי 2.5 על ההשקעה במח"מ של 2.3 שנים ובמחיר שהיווה הזדמנות מצוינת לחברה. מדובר בתשואה שקלית שנתית על ההשקעה של כ-40.4%, שצפויה להניב לקבוצה רווח של מאות מיליוני דולרים.

בשנת 2021 נכנסנו לשוק האירופי, באמצעות רכישת מלוא ההחזקות (100%) בחברת Green Mountain, הנורווגית, והרחבתה המשמעותית של פעילותה. התזרים הצפוי מהעסקה ישמש את החברה בפיתוח תחומי פעילותה השונים, המשך העמקת הפעילות בתחום וחיזוק נוסף לאיתנותה הפיננסית המשמעותית של הקבוצה. מדובר בהוכחה נוספת ליכולותיה של הקבוצה לזהות מנועי צמיחה, להוציא אותם אל הפועל תוך יצירת ערך משמעותית לבעלי המניות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully