וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלבטים איזו משימה לתעדף? נסו את הבינה המלאכותית

21.6.2023 / 17:23

אנחנו מתאמצים לעבוד, להספיק, להצליח ולהתקדם, אבל מחקרים מלמדים שכאשר אנו מנסים לבצע מספר משימות במקביל, התפוקה שלנו יורדת. סטרטאפ ישראלי מנסה ללמד אותנו לתעדף משימות בעזרת בינה מלאכותית

צוות theGist. באדיבות theGist,
צוות theGist. ההשראה לשם, מלאונרדו דה וינצ'י/באדיבות theGist

ישראל מדורגת המקום ה-9 בעולם בפרודוקטיביות פר עובד, כאשר זה האחרון תורם לתוצר הלאומי בממוצע כ-117 דולר לשעת עבודה. כך על פי נתוני ה-OECD.

אך למרות הפרודוקטיביות הגבוהה יחסית, בעובדים הישראליים (כמו גם בעמיתיהם מסביב לעולם) מקננת תחושה תמידית כי יכלו לעשות יותר, ובמעבידים שלהם הרצון לאתגר אותם להספיק יותר. והם לא טועים.

מחקר של מדען המוח פרופ' ארל מילר (Earl Miller) מאוניברסיטת MIT האמריקאית העלה בשנת 2021, כי פרודוקטיביות העובדים יורדת בעד 40% כאשר הם מנסים לבצע מספר משימות במקביל (מולטי-טאסקינג). הטענה במחקר היא שהמוח האנושי מתקשה להחליט מה לעשות קודם ו'קופא'.

מהפכת ה-AI (בינה מלאכותית), שהחלה להכות גלים בשיח הציבורי עם כניסתם של מספר כלים כדוגמת ה-Chat GPT, מנסה להיענות לאתגר ונכנסה לתחום כדי לנסות ולכסות על גירעון 40% בפרודוקטיביות העובדים.


כך לדוגמא מחקר בנושא העצמת עובדים באמצעות AI שנעשה על ידי חברת הייעוץ האסטרטגי הבינלאומית BCG (Boston Consulting Group) בנובמבר האחרון העלה, כי 64% מהעובדים שנעזרו ב-AI לייעול עבודתם מצאו בכך ערך, ומקומות העבודה דיווחו כי הדבר הכפיל בעד פי 6 את התפוקה.

אחת החברות ששמה לה למטרה להעצים את היכולות, קבלת ההחלטות והיצירתיות של העובדים היא חברת theGist הישראלית, המפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית לניהול מידע בארגונים והגברת הפרודוקטיביות.

דה גיסט 2. באדיבות theGist,
theGist Workspace עוזר להתמקד בעיקר/באדיבות theGist

הפלטפורמה של theGist מתיימרת להתמודד עם הצפת המידע והצורך למעבר מהיר יותר בין תכנים, נושאים וכלי עבודה. בנוסף, המערכת מסייעת בתיעדוף המשימות, אך ללא מחיקתן או קבלת החלטה לגביהן - הנשארות עדיין בידי העובדים.

המוצר האחרון שהושק על ידי החברה (לשותפים עם רשימת המתנה) נקרא theGist Workspace, שהינה מערכת סביבת עבודה מבוססת AI, היוצרת לכל עובד מיקוד מותאם אישית בנושאים הרלוונטיים עבורו מבין פעילויות הארגון בו הוא עובד.

הפלטפורמה משתמשת ביכולות AI כדי לייצר לכל עובד פוקוס יומי בהתאמה אישית, לפי תיעדוף המשימות, ויודעת לחבר בין אנשים, נושאים שונים, סיכומי ישיבות, מיילים, מצגות ופרויקטים. לצד זאת למערכת גם היכולת להפיק מתוך המידע הכולל תובנות בדרך מילולית וויזואלית.

השוק הבינלאומי למערכות טכנולוגיות לשיפור פרודוקטיביות העובדים עמד בשנת 2021 על 47.33 מיליארד דולר, על פי חברת מחקרי השוק הבינלאומית Grand View Research, וצפוי לצמוח בקצב שנתי של 13.8% עד שנת 2030.

נקודות הצמיחה העיקריות המיוחסות לו מגיעות מ-2 טכנולוגיות עיקריות: לימוד מכונה ובינה מלאכותית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דה גיסט 3. באדיבות theGist,
שוק פוטנציאלי של עשרות מיליארדי דולרים/באדיבות theGist

דה גיסט (theGist), תעודת זהות

תחום פעילות: תוכנה ארגונית

תאריך הקמה: 2022

מייסדים: איציק בן-בסט (47) המשמש כמנכ"ל החברה, איתי דרסלר (35) המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה, וניר זוהר (45)

חזון החברה: להעצים את יכולות, קבלת ההחלטות והיצירתיות של העובדים באמצעות AI.

עובדים: 15, מתוכם 14 בישראל.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 7 מיליון דולר.

בין המשקיעים: הקרנות StageOne Ventures ו-Aleph.

בין לקוחות החברה: Stripe, Super, Wix, ולייבפרסון.

חברות נוספות הפועלות בתחום: Glean (שבמאי 2022 גייסה כ-100 מיליון דולר לפי שווי של כ-1 מיליארד דולר).

דבר המנכ"ל: "צוות המייסדים שלנו מאמין בציטוט המוכר של לאונרדו דה וינצ'י - 'פשטות היא התחכום האולטימטיבי', לכן קראנו לחברה theGist ("העיקר").

המטרה שלנו היא לתת לעובד יכולת מיקוד מקסימלית וביצועים אופטימליים, על ידי בינה מלאכותית המתמודדת עם כל 'הרעש' החיצוני שמייצר מקום העבודה, ומאפשרת לעובדים והעובדות להתמקד במה שבאמת חשוב להם בעבודה.

צמצום המודלים בהתאמה אישית הוא ייחודי לנו, ומבטל את תופעת 'ההזיות' (הנחווית ב-AI), המציגה למשתמשים מידע לא מהימן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully