וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם כל את: נבחרת השגרירות של 'לאומית' לקידום בריאות נשים

26.6.2023 / 11:42

לאומית שירותי בריאות מציגה את "קודם כל את", מהלך משמעותי לקידום בריאות האישה. כששאלו את ירדן הראל, דנה גרוצקי ואלכסה דול שנבחרו להוביל את המהלך, מה הן מבטיחות לעצמן, הן ענו בין היתר: "להתמסר לרגע", "לשים את עצמי במקום הראשון" ו"לשתות יותר מים"

קודם כל את - מהלך של לאומית שירותי בריאות לקידום בריאות נשים. יח"צ,
קודם כל את - מהלך של לאומית שירותי בריאות לקידום בריאות נשים/יח"צ

לאומית שירותי בריאות יצאה השבוע במהלך אסטרטגי, "קודם כל את", המתמקד בקידום בריאות נשים ומטרתו להעלות מודעות בקרב נשים בנוגע לבריאותן.

המהלך נובע מתוך ההנחה כי האישה, ברוב המקרים, היא "שרת הבריאות" של הבית, אך לאו דווקא דואגת לבריאותה של עצמה. "קודם כל את" שם דגש על תקופת ההריון ועל התקופה שאחרי הלידה.

כחלק מהקמפיין, נבחרו שגרירות ומשפיעניות רשת, בראשן: ירדן הראל, דנה גרוצקי ואלכסה דול, שהגיעו לאירוע 'קיר הפתקים' שהתקיים בשבוע שעבר בקניון עזריאלי בת"א.

בישראל של היום קיימת מציאות לא פשוטה של נשים רבות שרובן המכריע מתמודדות עם אתגר כפול של ניהול הקריירה לצד ניהול 'תיק הבריאות' של הילדים והמשפחה. התוצאה של התמודדות מורכבת זו היא שאין להן (לנשות ישראל) משאבי זמן ואנרגיה לנהל את הבריאות שלהן עצמן.

היכולת לדאוג לעצמך בין יתר המטלות שקשורות למשפחה, לעבודה, לילדים, לחברות, להורים, למשימות, ללימודים, לנסיעות, היא מוגבלת. יש מקומות ורגעים בחיים שאת לא מצליחה, רוצה או יכולה לשים את עצמך במקום הראשון, אבל כשזה מגיע לבריאות שלך, אין מקום לפשרות.

קודם כל את - מהלך של לאומית שירותי בריאות לקידום בריאות נשים. יח"צ,
ירדן הראל משאירה פתק בקיר הפתקים, מהלך של 'לאומית' לקידום בריאות נשים/יח"צ

ב-73% מהמשפחות, האישה היא "שרת הבריאות של הבית"

מסקר ארצי ומייצג שנערך בתחילת החודש (יוני 2023) ע"י מכון שילוב בקרב 630 נשים (מכל המגזרים: כללי, ערבי וחרדי), עלה כי הנשים (73%) הן אלה שבוחרות את קופת החולים עבור ילדיהן.

93% מהנשים ציינו שהן אלה שקובעות בדיקות, תורים ואבחונים עבור הילדים. גם ההתנהלות השוטפת עם קופת החולים מבוצעת ברובה ע"י נשים.

מניתוח נתוני המשתמשים בלאומית שירותי בריאות עולה כי 59% מההתכתבויות עם הרופא האישי מבוצעות ע"י נשים, 55% מהבקשות להתחייבויות הדיגיטליות מוגשות ע"י נשים, 66% מהביקורים ברפואה יועצת הן של נשים.

המעורבות בניהול "תיק הבריאות" המשפחתי לא גורמת לנשים לשמור על הבריאות שלהן במקרה זה, "הסנדלר הולך יחף": 71% מהנשים מעידות כי הן דואגות לבריאות של בני המשפחה האחרים (ילדים, הורים, בן זוג) יותר ממה שהן דואגות לבריאות של עצמן.

61% מציינות כי העומס, ריבוי המשימות והעיסוקים גורמים להן לעיתים להזניח את הבריאות שלהן, 31% מהנשים מצהירות כי לא ביקרו שנה או יותר אצל רופא נשים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דנה גרוצקי בקיר הפתקים - קודם כל את - מהלך של לאומית שירותי בריאות לקידום בריאות נשים. יח"צ,
דנה גרוצקי, מנבחרת השגרירות של לאומית 'קודם כל את' לקידום בריאות האישה/יח"צ

מיקוד אסטרטגי בבריאות האישה

נתוני משרד הבריאות תומכים בנתוני הסקר, על פי הנתונים העדכניים שפרסם המשרד מדוח קידום בריאות בשנת 2021 עולה: כ-28% מהנשים בגילאי 50-74 לא ביצעו בדיקת ממוגרפיה, כ-44% מהנשים בגילאי 30-54 לא בצעו בדיקת סיקור לסרטן צוואר הרחם (פאפ) ב-3 השנים האחרונות.

נתונים אלה וההבנה כי דאגה לבריאות האישה מסייעת בפועל לשמירה על בריאות המשפחה כולה, הובילו את לאומית למיקוד אסטרטגי בבריאות האישה, תוך שימת דגש על תקופת ההיריון והלידה.

מתוך רצון לספק לנשים בכלל ולהריוניות בפרט חוויית שירות אישית וייחודית, באמצעות מתן שירות רפואי איכותי, מחויב, אמפתי ומותאם אישית - לאומית שירותי בריאות מציבה את בריאות הנשים במקום הראשון, כשמטרת העל היא לספק לנשים חוויית שירות אישית וייחודית, באמצעות מתן שירות רפואי איכותי, מחויב, אמפתי ומותאם אישית.

לאומית עושה זאת באמצעות: פתיחת משמעותית של מרכזי בריאות האישה, שדרוג מערך רפואת הנשים בקופה, שיפור מהותי בזמינות רפואת נשים, הקמת מוקד אחיות ייעודי לנשים, בדיקות סקר יזומות לנשים בהתאמה אישית, מעטפת שירות ייחודית בנושא הריון ולידה, מוקד לאומית MOM, שירותים נרחבים בווטסאפ, ייעוץ הנקה ועוד.

נבחרת השגרירות של 'קודם כל את' - מהלך של לאומית שירותי בריאות לקידום בריאות נשים. יח"צ,
נבחרת השגרירות של לאומית שירותי בריאות, קודם כל את/יח"צ

קודם כל אני - ולא מתוך אגואיזם

ירדן הראל, שסיפרה כי היא חוזרת למסך עם עונה נוספת של תוכנית הטיולים שלה ברשת 13, אמרה באירוע: "הבטחתי להתמסר לרגע, בלי לחשוב ולעשות עוד כמה דברים במקביל, אלא באמת להיות נוכחת במאה אחוז בסיטואציה. בין אם זה משהו חווייתי, הנאתי, לנפש, לגוף, עבודה - להתרכז ולתת לכל רגע את הזמן והכבוד שמגיע לו".

לגבי קידום בריאות הנשים הוסיפה הראל: "לאישה יש המון דברים שצריך לדאוג להם וכולם בראש סדר העדיפויות וכן, לפעמים אנחנו קצת שוכחות את עצמנו וזה באמת חשוב לשים את עצמנו בפרונט".

"הבטחתי להיות קשובה לעצמי ולשים את הבריאות הגופנית והנפשית שלי במקום הראשון", אמרה אלכסה דול, שסיפרה על הזוגיות שלה, החיים בטורינו וההרצאה החדשה שלה. "אנחנו הנשים אוהבות לדאוג לכולם ולשמור על הבית, הילדים, הבית, הבעל, בן הזוג, הדודה והסבתא, אבל שמות את עצמנו במקום האחרון. המהלך הזה של לאומית הולך לעזור לי מאוד כדי לשים כל דבר בלו"ז ולקבל תזכורות על הבדיקות החשובות".

"בקרוב אני יוצאת בהרצאה ראשונה על בריאות הנפש של האישה מתוך הסיפור האישי שלי. אני רוצה להסביר למה נשים מגיעות למצב נפשי קשה כי הן למדו לוותר על עצמן. אני מדברת בעצם על איך להחזיר את המקום של 'קודם כל אני' מתוך אהבה לעצמי ולא מתוך אגואיזם. זה שינוי תפיסה בגישה שלי כלפי עצמי".

"אני הבטחתי לעצמי לשתות הרבה יותר מים ולשים על זה דגש", אמרה דנה גרוצקי באירוע, לא לפני ש"התחרתה" עם ירדן הראל על הפתק המקורי ביותר על קיר הפתקים. "זה בריא, לעור הפנים, לגוף ובכלל. זה מה שאני מבטיחה לעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully