וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבית על העו"ש מענק על המשכנתה ומה עוד? הדיל החדש של מזרחי-טפחות

28.6.2023 / 10:14

החבילה, המיועדת ללקוחות הפרטיים, כוללת: ריבית על הפלוס בעו"ש, הפחתה של הריבית על המינוס וזיכוי שנתי של 1,200 שקל ללקוחות משכנתה; בנוסף, ממשיך הבנק במבצע "המינוס עלינו", המעניק פטור על המינוס עד לגובה ההחזר החודשי, לבעלי משכנתה וחשבון עו"ש במזרחי-טפחות

סניף של מזרחי טפחות. ShutterStock
מזרחי טפחות. אחרי פייבוקס (דיסקונט) ולאומי, מגיע הצעד שלו. האם המערכת הבנקאית צועדת לעבר הלקוחות?/ShutterStock

מזרחי-טפחות יוצא עם חבילת הטבות, אותה הוא מכנה "חסרת תקדים" ללקוחות חשבון העו"ש והמשכנתה.

החבילה, המיועדת ללקוחות הפרטיים, כוללת: ריבית על הפלוס בעו"ש, הפחתה של הריבית על המינוס וזיכוי שנתי של 1,200 שקל ללקוחות משכנתה; בנוסף, ממשיך הבנק במבצע "המינוס עלינו", המעניק פטור על המינוס עד לגובה ההחזר החודשי, לבעלי משכנתה וחשבון עו"ש במזרחי-טפחות,

הצעדים שיחלו ב-1 ליולי (מתחילת השבוע הבא), מתכתבים עם הביקורת שנשמעה לאחרונה על המערכת הבנקאית על הפערים הגדולים שבין ריביות החובה לריביות הזכות, בעיקר על רקע ההון העתק אותו הרוויחו הבנקים בשנה שעברה, נוכח עליית הריבית שגרמה להרעה במצבם הכלכלי של חלק גדול מאזרחי ישראל.

מזרחי-טפחות אף זכה לביקורת ספציפית, על שום הסכם שכר נדיב אליו הגיע עם עובדי הבנק. עתה, כך נראה, הגיעה התשובה.

דביר וביתו יולי בקמפיין מפרגן לבנק מזרחי טפחות. עופר חגיוב,
מתוך הקמפיין החדש של הבנק/עופר חגיוב

ריבית זכות על העו"ש

הבנק יעניק ריבית של 2% (במונחים שנתיים), ללקוחות שבחשבונם יש יתרת זכות של עד 25 אלף שקל בעו"ש.

ההטבה מיועדת לבעלי חשבון פרטי, שסך הנכסים שלהם בחשבון (עו"ש + פיקדונות + ני"ע) הוא עד 50 אלף שקל.

ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה. חשבון הלקוחות יזוכה בסכום הריבית, בניכוי המס, אחת לרבעון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הפחתת הריבית על המינוס

הבנק יפחית בשיעור של עד 2%, את הריבית הנגבית על המינוס בחשבונותיהם של כל הלקוחות הפרטיים (במסגרות האשראי הרלוונטיות), על-פי הפירוט הבא:

הפחתה של 1% מתת-מסגרת א';
הפחתה של 1.5% מתת-מסגרת ב';
הפחתה של 2% מתת-מסגרת ג'.
ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה.

זיכוי של 1,200 שקל ללקוחות משכנתה

על רקע התייקרות ההחזרים החודשים במשכנתאות, כתוצאה מהעלייה בריבית הפריים, יעניק הבנק ללווים העונים על התבחינים המתאימים, ושהלוואתם בוצעה עד חודש מאי 2023, זיכוי מיוחד של 1,200 שקל, כנגד החזרי המשכנתה, ישירות לחשבון שממנו משולמת ההלוואה. הזיכוי יינתן בארבע מנות של 300 שקל, אחת לרבעון, החל מאמצע חודש יולי 2023.

הלקוחות הזכאים להטבה:
בעלי הלוואה המשולמת באופן תקין, לרכישת דירה יחידה למגורים, הכוללת רכיב פריים. זאת, בנוסף לתבחינים הבאים, כפי שהיו במועד לקיחת ההלוואה: שווי הנכס - עד 2 מיליון שקל; שיעור המימון - 60% ומעלה; יחס ההחזר להכנסה - 30% ומעלה.

משה לארי. אבשלום שושני,
משה לארי, מנכ"ל מזרחי-טפחות/אבשלום שושני

עם היציאה למהלך, אמר מנכ"ל הבנק משה לארי: "חבילת ההטבות שלנו נוגעת לתחומי הפעילות הבנקאיים, עם המכנה המשותף הרחב ביותר: הפלוס והמינוס בחשבון העו"ש, והמשכנתאות. המשמעות היא, שמאות אלפים מלקוחות הבנק ייהנו ממנה.

אנחנו בהחלט קשובים למצב יוקר המחיה בישראל, ולקושי שהוא מייצר במשפחות רבות. גם השיח הציבורי והציפייה מהבנקים להקל על הלקוחות בתקופה מורכבת זו, לא נעלמו מעינינו, ולכן החלטנו ליזום מהלך צרכני יוצא דופן, לטובת לקוחותינו. כדי להקל על הלקוחות הרלוונטיים, ההצטרפות להטבות תיעשה באופן אוטומטי, ואין צורך בפנייה לבנק בעניין", ציין לארי.

לדבריו, ההטבה של הבנק בתחום הריבית על העו"ש לא מחליפה את הצורך של הלקוחות שיש בחשבונם יתרות כספים, לפעול באופן אקטיבי כדי להשיא את הערך המכסימלי לכספם. "אנו מזמינים את הלקוחות שיש בחשבונם יתרה שאינם זקוקים לה באופן מיידי, להיעזר בסל הפיקדונות-הפירות האטרקטיבי של מזרחי-טפחות, ולבחור משם את הפיקדון שמתאים באופן מיטבי לצרכיהם", אמר מנכ"ל הבנק.

יצוין, כי בנוסף לחבילת ההטבות החדשה, ממשיך הבנק להציע את ההטבה: "המינוס עלינו", שמיועדת ללקוחות המשכנתה של טפחות, שגם מנהלים חשבון עו"ש בבנק. הלקוחות שיבקשו להצטרף להטבה, יהיו פטורים מהריבית על המינוס בחשבון, עד לגובה ההחזר החודשי של המשכנתה או עד לסכום של 6,000 שקל, הנמוך מביניהם.

אורית פרקש הכהן. אורן כהן,
ח"כ אורית פרקש הכהן/אורן כהן

בעקבות הצעת החקיקה?

חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, אחת מיוזמות החקיבה שביקשה לחייב את הבנקים לריבית מינימום על העוש והפיקדונות (ביחד עם יו"ר ועדות הכספים והכלכלה, ח"כ משה גפני וח"כ דוד ביטן) בעקבות ההכרזה של מזרחי טפחות:

"ללא הלחץ שלנו בכנסת בנושא, והחשש של הבנקים מחקיקה, לא היינו רואים את היוזמות האלה כעת.

‏מערכת הבנקאות בישראל ריכוזית והציבור נפגע, והיה ראוי שבנק ישראל יידרש אליה בזמן, לא באיחור ולא רק בשל החשש מפגיעה בעצמאותו.
"

ייתכן שהצדק עם פרקש, אבל יש לציין כי גם אפליקציית התשלומים פייבוקס וגם בנק לאומי, הקדימו אפילו את הצעת החקיקה (שהושהתה בינתיים, בעקבות התנגדות נגיד בנק ישראל) - והזדרזו להכריז על הענקת ריבית על יתרות הזכות של לקוחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully