וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת רשות החברות לשר אמסלם: "הרחקת לכת וייחסת לי מעשים פליליים"

2.7.2023 / 10:31

הניסיון של השר דוד אמסלם, להיות הפוסק האחרון באשר למינויים בחברות הממשלתיות, הביא את העימות בינו לבין מנהלת הרשות, מיכל רוזנבוים, לשיא חדש: "בחרת להטיח בי שורה של הכפשות והאשמות שווא", היא כותבת ואף טוענת כי אמסלם טופל עליה עבירות פליליות במטרה להדיחה

מיכל רוזנבוים. פרטי,
עו"ד מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות/פרטי

בסוף השבוע נסקר כאן בהרחבה העימות המסלים בין השר לשיתוף פעולה אזורי, דוד אמסלם, לבין עו"ד מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, רשות שעברה לאחריותו של השר.

אמסלם, שנלחם כדי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעביר את רשות החברות ממשרד האוצר לתחום אחריותו, החליט להקפיא כל הליך בהן, אלא אם יעבור קודם דרכו. אמסלם מבין את העוצמה שכרוכה בתפקיד, שמציבה אותו בעמדת כוח מול שרים המבקשים למנות מינויים שונים בצמרת החברות שיש להן נגיעה לתחומי האחריות של משרדיהם.

אלא שמול השר אמסלם, ניצבת מנהלת רשות החברות הממשלתיות, עוה"ד מיכל רוזנבוים, כשומרת סף שמצליחה להוציא את השר מכליו.

"בימים האחרונים החמרת באופן משמעותי את הטון הבוטה שבו אתה פונה אלי ומתנסח כלפי ובחרת להטיח בי שורה של הכפשות והאשמות שווא, תוך פגיעה חמורה בשמי הטוב, ותוך הפצת הדברים ברבים. כך למשל במכתבך שבנדון ייחסת לי שקרים והטעיות וטענת כי ביצעתי עבירת משמעת. מפרסומים פומביים אף למדתי כי הרחקת לכת וייחסת לי מעשים פליליים ופגיעה בטוהר המידות".

את ההאשמות האלה פוטרת רוזנבוים במשפט: "אלה הם דברי הבל שאינם ראויים כלל להתייחסות".

על מה פרץ הסכסוך בין השר דוד אמסלם למנהלת רשות החברות הממשלתיות?
https://finance.walla.co.il/item/3590556

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
השר לשיתוף פעולה אזורי, דוד אמסלם. נלחם על החברות הממשלתיות - וידע בדיוק למה/ראובן קסטרו

רוזנבוים אף סבורה כי אותם "דברי הבל" כהגדרתה, אינן אלא חלק ממזימה להדיח אותה מתפקידה, כדי להקל על אמסלם לעשות כרצונו בחברות הממשלתיות.

היא מפרטת את נקודות המחלוקת בינה לבין אמסלם: התנגדותה להדחות של יו"ר הדואר ומנכ"ל רכבת ישראל, אזהרתה כי יש למנות בדחיפות יו"ר לחברת החשמל, התנגדותה לחלוקת בונוסים לעובדים בחברות בניגוד לנהלים, התעקשותה כי דיבדנדים יימשכו מהחברות הממשלתיות ויועברו לקופת המדינה, סירובה לביטול נבחרת הדירקטורים ועוד.

לאחר שהיא סוקרת את מחויבותה לאינטרס הציבורי ואת פועלה בתחום, מסיימת רוזנבוים את מכתבה בהבהרה שכמוה כהאשמה: "אני רואה חשיבות להבהיר באופן הברור ביותר: ניסיון להלך עלי אימים לא יצלח, אינני יראה מפני התמודדות על אמת מקצועית ועל הגנת האינטרס הציבורי".

את המכתב ממענת רוזנבוים לא רק לשר אמסלם, אלא מצרפת גם מכותבים כרש הממשלה, שר המשפטים, שר האוצר, היועמ"שית, ניציב שירות המדינה ובכירים באוצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"התערבות בלתי חוקית"

התנועה לאיכות השלטון פרסמה, בעקבות המכתב של עו"ד רוזנבוים, תגובה חריפה נגד מה שהיא מכנה: "התערבות השר אמסלם ברשות החברות":

מטעם התנועה נמסר כי מנהלת רשות החברות השיבה היום לשר אמסלם שהניסיונות להלך עליה אימים לא יצליחו. התנועה לאיכות השלטון פנתה בשבוע שעבר ליועמ"ש בדרישה שתאסור על השר אמסלם להתערב בניהול רשות החברות.

עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון: "התערבות אגרסיבית שכזו מטעם הממשלה או חבריה בפעילות מקצועית מטעמים זרים היא בלתי חוקית בבירור, פוגעת במקצועיות השירות הציבורי ובמשק הישראלי כולו. היועצת המשפטית לממשלה חייבת להבהיר לשר אמסלם את גבולות הגזרה של פעילותו, ושיפעל אך ורק על בסיס תשתית עובדתית ראויה, בסבירות וללא שיקולים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully