וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד אפשר לשמור ולהגדיל פרודוקטיביות במקום העבודה גם בקיץ?

אורנה מורג, טור אורח

2.7.2023 / 14:38

ככל שעונת הקיץ מתקרבת, מעסיקים רבים, בתחומים מגוונים, מתחילים לחשוש מירידה צפויה במוטיבציה ובתפוקה של העובדים. דרך אסטרטגיות פשוטות אפשר לשמר אותה

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
אפשר להגביר תפוקה גם בקיץ/ShutterStock

ככל שעונת הקיץ מתקרבת, מעסיקים רבים, בתחומים מגוונים, מתחילים לחשוש מירידה צפויה במוטיבציה ובתפוקה של העובדים. מדובר בדפוס ידוע במסגרתו המחשבות על משימות, דוחות ותפוקות מתחילות להתחלף ביותר ויותר מחשבות על תכנון חופשות ופעילויות בחוץ, קייטנות לילדים ובאופן כללי מצב נפשי יותר רגוע וקצת פחות אינטנסיבי. אין כל ספק, שמירה על פרודוקטיביות במקום העבודה בתקופה זו יכולה להיות אתגר. עם זאת, לא מדובר בגזירת גורל וכן על ידי יישום כמה אסטרטגיות פשוטות, מעסיקים ועובדים (כן זה גם האינטרס שלכם) יכולים לשמר ואף לשפר את הפרודוקטיביות במהלך חודשי הקיץ.

גמישות ואיזון בין עבודה לחיים

ראשית, הכרה בצורך באיזון בית-עבודה חיונית לשמירה על הפרודוקטיביות במהלך הקיץ, תקופה בה לפחות להורים עובדים יש הרבה יותר "טרדות" על הראש, שתופסות מקום למחשבות על עבודה. כדי להיערך לכך מראש, מעסיקים יכולים להנהיג סידורי עבודה גמישים, כגון לוחות זמנים מותאמים או אפשרויות עבודה מרחוק, המאפשרים לעובדים ליהנות מפעילויות פנאי תוך עמידה בהתחייבויות המקצועיות שלהם. גמישות זו מגבירה את המורל ומסייעת לעובדים להיטען מחדש באנרגיות, וכתוצאה מכך לשמור על רמת פרודוקטיביות ומעורבות גבוהה יותר כאשר הם חוזרים לעבודה.

הגדרת יעדים ותיעדוף

הגדרת יעדים וסדרי עדיפויות ברורים בעבודה חיונית במיוחד למעסיקים ולעובדים, כדי לשמור על פרודוקטיביות במהלך הקיץ. מעסיקים יכולים לתקשר לעובדיהם יעדים ומועדים ספציפיים להשלמתם, באופן שיאפשר להם למקד את מאמציהם ולתכנן את עבודתם ביעילות רבה יותר וברוגע יחסי. עובדים, בתורם, יכולים ליצור רשימות מטלות מותאמות אישית ולקבוע יעדים ברי השגה כדי לשמור על מוטיבציה ולא לסטות מהמסלול בו הם נמצאים מתחילת השנה. כך, על ידי התאמה בין יעדים אישיים וארגוניים, הפרודוקטיביות נשארת גבוהה, אפילו בתוך הסחות הדעת של הקיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שיתוף פעולה ובניית צוות

חשוב לציין שהקיץ לא מביא איתו רק אתגרים, אלא גם הזדמנויות. הוא מספק הזדמנות מצוינת למעסיקים לטפח עבודת צוות ושיתוף פעולה בין העובדים, זאת ע"י עידוד פעילויות גיבוש צוות בתוך המשרד ומחוצה לו. הדבר מגביר את המורל, משפר את התקשורת ומחזק מערכות יחסים בין עמיתים. פעילויות משותפות אלו משפרות את הפרודוקטיביות ומקדמות סביבת עבודה חיובית, בה העובדים מרגישים תמיכה ומוטיבציה להצטיין, ללא קשר לעונה.

אורנה מורג. יחצ,
אורנה מורג/יחצ

פיתוח מיומנויות והזדמנויות למידה

חודשי הקיץ יכולים להיות אידיאליים עבור עובדים רבים להשקיע בפיתוח מקצועי עצמי, שיפור כישורים קיימים לצד סיגול מיומנויות חדשות. כמו כן, מעסיקים יכולים לארגן סדנאות, מפגשי הדרכה או קורסים מקוונים המתואמים עם יעדי הצמיחה של העובדים השונים והארגון. עידוד העובדים לממש הזדמנויות למידה משפר את המומחיות שלהם ומצית את ההתלהבות והמחויבות שלהם, בתקופה בה היא נוטה לרוב לרדת. לפיכך, תקופת הקיץ לא חייבת להיות שם נרדף לתקופת בטלה סמויה. על ידי אימוץ גמישות, טיפוח איזון בין עבודה לחיים, הצבת יעדים ברורים, קידום שיתוף פעולה והצעת הזדמנויות למידה, מעסיקים ועובדים בהחלט יכולים לשמור ולשפר את הפרודוקטיביות במהלך חודשי הקיץ. עם האסטרטגיות הללו, הקיץ הופך מעונה רדומה לעונה של צמיחה, מעורבות והצלחה במקום העבודה.

הכותבת הינה מנכ"לית Talent Solutions מקבוצת Manpower ישראל

  • עוד באותו נושא:
  • עובדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully