וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא רכיבים מן החי: צריכת השוקולד הטבעוני עלתה השנה ב-107%

6.7.2023 / 11:11

המותג 'פנדה' שמשווק מוצרים בטעם שוקולד חלב ללא רכיבים מן החי, מדווח כי בשנה האחרונה הוא צמח בשיעור של 107% לצד ירידה בצריכה של קטגורית טבלאות השוקולד בשיעור של 6%. מה הסיבות, מי המושפעים העיקריים וכמה אחוזים מהאוכלוסייה נמנעים או מפחיתים צריכת חלב ומוצריו

שוקולד פנדה הטבעוני. Kiss & Tell,
שוקולד פנדה הטבעוני/Kiss & Tell

לכבוד חגיגות השוקולד בעולם, מותג השוקולד 'פנדה' מציג מגמת שינוי מתפתחת של צריכת שוקולד בישראל.

על פי הנתונים שמסר המותר, ניראה כי מי שמצמיח את סגמנט טבלאות השוקולד הם טבלאות שוקולד החלב ובמיוחד תת הסגמנט של טבלאות שוקולד חלב פרימיום שצומח בשיעור של 40% (נתוני מכר מתגלגל - סטורנקסט).

מתוך תת סגמנט זה, המותג 'פנדה' צמח בשיעור של מעל 106% (קטגורית טבלאות שוקולד. מכר מתגלגל - נתוני סטורנקסט יולי-יוני).

לדברי חני מסלו מנהלת השיווק של המותג 'פנדה': "שיעור הצמיחה של המותג בשנה האחרונה מתיישב עם מגמת ההפחתה בצריכה של מוצרים מן החי שמתרחשת מזה כעשור. ממחקרים שעשינו ראינו באופן לא מפתיע, שהגידול בהפחתה או בהפסקה של צריכת חלב ומוצריו מגיע משכבות הגיל: 18-54 וככל שעולים בגיל - שיעור ההפחתה יורד.

עוד עולה מהנתונים של המחקר שעשינו, ששכבת הגיל של 55+ מפחיתה את השימוש בחלב ניגר אך לא במוצריו בניגוד לשכבות הגיל הצעירות יותר".

במחקר שעשה המותג בחודש דצמבר האחרון (2022) דיווחו 18% מהנחקרים, כי הפחיתו או החלו להימנע מצריכה של מוצרי חלב ומוצריו, ואילו במחקר מסוף מרץ האחרון (2023) ורק כ-4 חודשים אחרי, הנתון עלה בשיעור של יותר מ - 36% וכבר מעל חמישית מהנשאלים דיווחו שהם מפחיתנים או נמנעים גם מחלב וגם ממוצריו.

עוד מציינת מסלו כי: "המודעות והחשיבות לערכים כמו שמירה על הסביבה ותנאי עבודה נאותים גוברת ויש לה יותר השפעה מבעבר, בעיקר בקרב הגילאים היותר צעירים שציינתי. גם אלו באים לידי ביטוי בהעדפות צרכניות ובשימוש בשוקולד טבעוני שעשוי מקקאו שמקורו בסחר הוגן כמו המוצרים שלנו בפנדה."

שוקולד פנדה. יח"צ,
שוקולד פנדה, ללא רכיבים מן החי/יח"צ

רכיב הסויה הוחלף בשיבולת שועל

לאחרונה, אחרי תקופה ארוכה של מחקר, פיתוח ובדיקות סדרת המוצרים של המותג פנדה התחדשה במתכון חדש ומשופר כולל גם ריענון של רשימת רכיבי המוצר. מוצרי פנדה כוללים מגוון טבלאות וחטיפים בטעם שוקולד חלב ללא רכיבים מן החי (מוצר טבעוני).

מהות השינוי הינו החלפת רכיב הסויה בשיבולת שועל ובנוסף, שימוש בתמצית ווניל טבעית (במקום ווניל סינטטי) והורדת רכיבים מלאכותיים כגון: טיטניום דיאוקסיד, עמילן מעובד ומייצבים. השינוי במתכון הביא לשיפור בכל הפרמטרים שחשובים לצרכני השוקולד: טעם, איכות ומרקם. במחקרי טעימה מקיפים שערכה החברה בישראל ובארה"ב נמצא כי המתכון החדש טעים יותר ובעל מרקם מעודן יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פנדה פיסטוק. יח"צ,
טבלת שוקולד פנדה באריזה אישית בטעם פיסטוק/יח"צ

סחר הוגן ותו ויגן פרנדלי

סדרת מוצרי המותג פנדה כוללת טבלאות של ממתק בטעם שוקולד במשקל של 100 גרם במגוון טעמים: פנדה קרמלח עם שברי קרמל ומלח גס, פנדה קרם בוטנים במילוי קרם בוטנים, פנדה קרם נוגט במילוי קרם נוגט, פנדה קרם חלבה במילוי קרם חלבה, פנדה קרם אגוזים במילוי קרם אגוזים, פנדה לבן עוגיות עם שברי עוגיות ופנדה קלאסי.

עוד בסדרת המוצרים מגוון חטיפים במשקל 45 גרם: פנדה בוטנים וקורנפלקס, פנדה קוקוס קלוי, פנדה נוגט פצפוצים ופנדה פיסטוק חלבה.

כל מוצרי המותג פנדה הינם פרווה ומיוצרים בישראל במפעל החברה בקרית טבעון. בנוסף, המוצרים מיוצרים מקקאו בסחר הוגן ונושאים את תו ויגן פרנדלי שניתן למוצרים שאינם מכילים רכיבים מן החי.

ריטר ספורט,  סדרת השוקולד הטבעונית. יח"צ,
ריטר ספורט, סדרת השוקולד הטבעונית/יח"צ

גם מותג השוקולדים "ריטר ספורט" משיק לראשונה סדרה טבעונית

הסדרה הטבעונית של ריטר ספורט כוללת חמישה טעמים שונים: שוקולד קלאסי, בוטנים קלויים, קרמל מלוח, שקדים מריר קראנצ'י ואגוזים מריר קראנצ'י. הסדרה הטבעונית נושאת את מדבקת ה-VEGAN ומוצריה אינם מכילים מוצרים מהחי כלל. המחיר המומלץ לצרכן: 15 שקל לאריזת 100 גרם, ניתן להשיג בכלל רשתות השיווק.

השקת הסדרה הטבעונית של ריטר ספורט מתכתבת עם מגמת צמיחה חדה בשוק הטבעוני הבינלאומי ובקטגוריית השוקולד הטבעוני בפרט. על פי המותג, המגמה מראה על גידול מתמשך של צרכנות טבעונית בגרמניה, בריטניה וארה"ב, כאשר בבריטניה נרשם גידול של 31% במכירות מוצרים טבעוניים, בארה"ב נתח השוק של המוצרים הטבעוניים עומד על 20% מהכלל וממשיך לצמוח.

בגרמניה, מכירות טבלאות שוקולד טבעוניות גדלו ב- 84% בשנה האחרונה ונתח השוק של טבלאות השוקולד הטבעוניות לעומת של טבלאות השוקולד בכלל הוכפל.

נתון מעניין הוא כי אחוז הצרכנים שרוכשים מוצרים טבעוניים גדול משמעותית מאחוז הטבעונים באוכלוסייה. כך למשל אחוז הצרכנים שצורכים מוצרים טבעוניים בארה"ב הוא 20% בעוד אחוז הטבעוניים בארה"ב הוא רק 3%.

שוקולד קלאסי טבעוני של המותג ריטר ספורט. יח"צ,
שוקולד קלאסי טבעוני של המותג ריטר ספורט/יח"צ

בהמשך ישיר לכך, גם בשוק השוקולד הכלל עולמי ניכרת מגמת צמיחה משמעותית באחוז ההשקות של מוצרי שוקולד טבעוניים; בשנים 2015-2017, עמד אחוז זה על כ-4% ובשנים 2019-2020 עלה משמעותית והגיע ל-7%.

הסדרה הטבעונית של ריטר ספורט כוללת חמישה מוצרים בטעמים שונים: ריטר שוקולד קלאסי, ריטר בוטנים קלויים, ריטר קרמל מלוח, ריטר קראנץ' שקדים מריר וריטר קראנץ' אגוזים מריר.

בדומה ליתר הסדרות האהובות של המותג (הסדרה הצבעונית, סדרת האגוזים השלמים וסדרת הקקאו שעשויה מפולי קקאו בר קיימא), מוצרי הסדרה הטבעונית של ריטר ספורט יגיעו גם הם באריזות צבעוניות ובעיצוב משתנה בהתאם לטעם השוקולד, כאשר כל אריזה מכילה 100 גרם מהשוקולד המעולה.

שוקולד Ritter Sport מיובא לישראל ומשווק בה על ידי חברת ליימן שליסל אשר הוקמה בשנת 1955 וכיום נחשבת למובילה בשיווק והפצה של ממתקים ומזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully