וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלב המיובא יהיה זול ב-10% ממחיר החלב בישראל היום"

13.7.2023 / 16:21

עוד לא יבשה הדיו על הודעת שר האוצר לפיה הוא החליט לבטל את המס על יבוא חלב לישראל וכבר נשמעו קולות לפיהם יהיה קשה מאוד לעמוד במשימה נוכח אילוצי כשרות ושינוע של מוצר עם חיי מדף קצרים. גורם בכיר עמו שוחחנו מפריך את הטענות ומבטיח חלב זול יותר

בצלאל סמוטריץ', שקיות חלב. ניב אהרונסון, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. מסתבר שאין כל בעיה לוגיסטית בשינוע חלב טרי לישראל במחיר זול יותר מזה של היצרנים המקומיים/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, יונתן זינדל פלאש 90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הטיל היום פצצה כאשר - בהמשך להודעתו מלפני כעשרה ימים - הודיע כי יחתום על צו לביטול המכס, בגובה של כ-40% המוטל על יבוא חלב ניגר.

משמעות ההחלטה היא כי יצרני החלב בישראל יצטרכו להתחרות מול יצרנים מחו"ל. אך האם ניתן בכלל לשנע חלב טרי מאירופה לישראל?

גורם המעורה בתחומי הקמעונאות עמו שוחחנו, מסר כי אין בעיה שהחלטת שר האוצר תתורגם מיד לייבוא סדיר של חלב ניגר ומוצרי חלב ניגר לישראל.

לשאלתנו, האם יש בכלל יכולת לשנע כמויות גדולות של חלב טרי, מוצר עם חיי מדף קצרים, מאירופה לישראל, השיב אותו גורם: "אין בעיה לעשות את זה, לא בייצור, לא בכשרות, לא בשינוע ולא בכלום".

והמחיר יהיה באמת יותר זול?
"אני די בטוח ויכול להבטיח שהמחיר יהיה פחות 10% מהמחיר המפוקח".

10% פחות על החלב נשמע אכן חיסכון לא רע, אך מי שרוצה להביט במחצית הריקה של כוס החלב, ימצא כי הוזלה של כ-10% תביא את החלב לסביבות המחיר בו נמכר עד לתחילת חודש מאי האחרון... כלומר, אם אכן זה יהיה החיסכון, ההשפעה על הצרכן תהיה למעשה קיזוז של ההתייקרות האחרונה והשבת מחיר החלב לזה שאותו שילמנו עד לפני כחודשיים.

תכנית סמוטריץ' לביטול המכס על החלב - https://finance.walla.co.il/item/3593896

יח"צ - חד פעמי

ומה לגבי צעדי המחאה של החקלאים? ראשית לוואלה נודע כי במרוצת הימים האחרונים פנו אלה למספר גורמים בכירים בענף הקמעונאות, שחשבו שיש להם קשר או השפעה על החלטת שר האוצר וניסו לרתום אותם למהלך שימנע את הייבוא, אך ללא הועיל.

יצרני החלב מאיימים בנקיטת צעדים משפטיים. בריאיון לתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103 (ליאת רון ויעל אילון), אמר ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב, כי "מבחינתנו יש הסכם שצריך לעמוד בו", הוסיף כי לדעתו שר האוצר טיפס על עץ בשל אילוצים פוליטיים וציין כי יצרני החלב בוחנים נקיטת הליכים משפטיים כנגד החלטת האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully