וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח נסיעות לחו"ל: פער המחירים מגיע לעשרות אחוזים

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:52

נתוני אתר WOBI מעלים פערים אדירים במחיר הביטוח לחופשה משפחתית בחו"ל. רגע לפני שתעלו על הטיסה, ריכזנו את הפרטים החשובים: מה צריך לדעת לפני רכישת ביטוח, מה עלול להתפספס תחת "האותיות הקטנות", מה אומר כל מושג ביטוחי וכמה בסופו של דבר נשלם?

ביטוח נסיעות לחו"ל. ShutterStock
נמצא פער של יותר מ-300 דולר לחופשה משפחתית של שבועיים בתאילנד/ShutterStock

רגע לפני שתצאו לחופשה המשפחתית השנתית שלכם, כדאי שתכירו את המושגים בביטוח נסיעות לכל, ויותר מזה, את המחירים.

נתוני אתר WOBI מעלים פער של יותר מ-$330 במחיר ביטוח הנסיעה לחו"ל' כך למשל, בהשוואת מחיר הביטוח לחופשה של 14 ימים בתאילנד, לזוג הורים + 3 ילדים, התקבלו הצעות לביטוח בטווח מחירים רחב.

ההצעה הזולה ביותר שהתקבלה עמדה ע"ס $349 בעוד שההצעה היקרה ביותר ע"ס $684 - מדובר בפער פער ע"ס $335 לביטוח הכולל - ביטוח בסיס, תוספת כבודה, איתור וחילוץ, צד ג, ספורט אתגרי, ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור, קיצור ו\או ביטול הנסיעה והרחבת דברי ערך ל-2 פריטים: טאבלט \ מחשב נייד + טלפון נייד.

בהשוואה נוספת לביטוח נסיעה שכולל את אותם הסעיפים, לחופשה בת 11 ימים בהולנד, לזוג הורים + 2 ילדים, ההצעה הזולה ביותר עמדה ע"ס $224, בעוד הצעה היקרה ביותר ע"ס $423, פער בשווי $199 בין ההצעות של חברות הביטוח השונות.

פערים נוספים עולים גם בתנאי הפוליסות ולאו דווקא 'לטובת' הביטוח היקר יותר. למשל, בסעיף המתייחס לכיסוי טיפולי חירום בשיניים, חברת הביטוח שמציעה את מחיר הביטוח היקר ביותר, מגבילה את סכום הכיסוי לטיפול חירום בשיניים עד לסכום של 550 דולר, בעוד שהחברה עם מחיר הביטוח הזול ביותר, מאפשרת כיסוי עד לסכום של 1,500 דולר.

מכאן ניתן להבין שעלות הביטוח אינה מעידה על טיבו והיקפו, אז איך נוכל להשוות ולבחור בביטוח שנכון לנו? קרן לובינסקי, חתמת ראשית בחברת Wobi, ממליצה לבדוק ולהשוות בביטוח הנסיעה לחו"ל מספר פרמטרים עיקריים:

ביטוח נסיעות לחו"ל. ShutterStock
"עלות הביטוח אינה מעידה על טיבו והיקפו", Wobi משווה מחירים ביטוח וכיסויים/ShutterStock

"עלות הביטוח אינה מעידה על טיבו והיקפו"

"ראשית, רצוי לוודא שמאפייני הביטוח תואמים לאופי וליעד החופשה ורק לאחר מכן, להשוות בין עלות הביטוח, גובה הכיסוי וגובה השתתפות עצמית אותה דורשות החברות".

"ההבדלים גם במחיר הביטוח וגם בכיסוי שלהם בפועל, עשויים להיות משמעותיים", מסבירה קרן, "הכלים הדיגיטליים שיש כיום, נועדו לאפשר לנו לבדוק לעומק, בקלות ובמהירות את ההבדלים בין החברות וחשוב להיעזר בהם לטובת חיסכון ולטובת ביטחון.

יש לשים לב שהשוואה נכונה לא מתמקדת רק בעלות הביטוח אלא גם בכיסויים עצמם, כלומר השוואה בין "תפוחים לתפוחים", כך ניתן לוודא חסכון כספי וכיסוי מיטבי לכל ימי החופשה".

קרן לובינסקי. ענבל מרמרי,
קרן לובינסקי, חתמת ראשית בחברת Wobi/ענבל מרמרי

פרטים, מידע והגדרות שלא מספיק מודעים אליהם וחשוב להכיר:

פוליסת ביטוח בסיסית, נועדה לכסות פציעה או מחלה. רכיב הכבודה, שכולל את המזוודות והציוד האישי שלכם, אינו מובנה בביטוח הבסיס. מדובר בסעיף שיש לבקש להוסיף לפוליסת ביטוח הנסיעה הבסיסי על מנת לוודא שאתם מכוסים במקרה של אובדן המזוודה או לחילופין, התיק האישי שעליתם איתו לטיסה.

עם הוספת רכיב הכבודה, נהיה זכאים לפיצוי כספי במקרה של נזק, גניבה, או אובדן במהלך השהות בחו"ל, בסכום מוגבל שכל חברת ביטוח מגדירה עפ"י שיקולה.

מזוודה טיסה. ShutterStock
שימו לב - רכיב הכבודה לא מובנה בביטוח הבסיס/ShutterStock

למה מתכוונת הפוליסה בהגדרת פריטים כ'דברי ערך'?

חברות הביטוח מגדירות פריטים ומוצרים שונים - כ'דברי ערך': תכשיטים, מוצרי חשמל, ציוד אלקטרוני, ציוד לסקי, מצלמות ועוד, שאמנם נכללים בכיסוי הכבודה, אך במקרה של אבדן \ גניבה, כל אחד מהם מוגבל ב 'תקרת סכום'. חברות הביטוח מציעות פיצוי וההשתתפות עצמית בגובה שונה, לכן, ההמלצה היא להשוות את תנאי הכיסוי בהתאם לכל פריט.

את 'דברי הערך' שרכשנו עבורם הרחבה, דורשות חברות הביטוח שנישא בתיק האישי, צמוד אלינו, או לחילופין לאכסן בכספת כמקום מאובטח. אחרת, גם אם שילמנו על כיסוי הפריט תשלום נוסף, לא יתקבל עבורו פיצוי כספי.

דגש חשוב נוסף, מחשב נייד, טלפון סלולרי וכדומה, יצריכו הרחבה נוספת לכיסוי ובחלק מהמקרים יופיע שהכיסוי עליהם תקף רק בהגשת קבלה.

גם בסעיף כיסוי 'דברי ערך', עלה בהשוואה שביצענו כי אחת החברות עם הצעת הביטוח הזול יותר, תאפשר כיסוי של עד 2,000 דולר במקרה של אבדן \ גניבת הטלפון הנייד, בעוד שהחברה עם הצעת הביטוח היקרה יותר, מגבילה את סכום הכיסוי ל-800 דולר - לומר, פער של 1200 דולר בכיסוי עצמו.

תיקון לפטופ מחשב נייד. ShutterStock
המחשב הנייד התנפץ או נגנב? כל חברה מאפשרת כיסוי בסכום שונה/ShutterStock

גם פציעה בבריכה מכוסה בסעיף "ספורט אתגרי"

בחלק מהמקרים, עלויות שנגרמו עקב פציעה במהלך פעילות שגרתית בים או בבריכה, יכוסו רק במידה והוספנו לביטוח הנסיעה את סעיף הספורט האתגרי.

קל להבין כי באנג'י, ראפטינג, סנפלינג, גלישת גלים, סקייט בורדינג או טיפוס על הרים נכללים תחת הגדרת "ספורט אתגרי", אך הרבה לא מודעים לכך שאם ניפצע כשנעשה בננה, נשהה בבריכה או נצא לטיול אופניים, מכסה סעיף הספורט האתגרי, כלומר, אפילו חופשת "בטן גב" מצריכה הרחבה בפוליסה וביטוח נסיעות סטנדרטי\רגיל לא יעזור ולא יכסה פציעה, חבלה או צורך בחילוץ במקרים כמו אלו.

על בסיס המידע הנ"ל, יש צורך לוודא שבפוליסת הביטוח מופיעות כל הפעילויות אותן נתכנן בחופשה. יש לבדוק ולוודא שהפוליסה מכסה פציעות במהלך חופשה ו\או במהלך פעילות ספורטיבית, מדובר בסעיף שלא מעט מפספסים ומגלים מאוחר מידי.

בהשוואה נוספת בה רצינו לבחון את הפער רק לתוספת סעיף הספורט האתגרי, לזוג הורים + 2 ילדים, עולה פער של 41 דולר בין החברות השונות, לסעיף זה בלבד, כלומר, בחברה מסוימת תוספת כיסוי לספורט האתגרי מוצעת ב-26 דולר לעומת חברה שונה, שמציעה את אותה התוספת בדיוק ב- 67 דולר.

בני משפחה מבלים בבריכה. ShutterStock
החלקתם על שפת הבריכה ולא שילמתם על "ספורט אתגרי"? - אתם לא מכוסים/ShutterStock

"כמו שמשווים טיסות ובתי מלון"

"לסיכום, כפי שניתן להבין רכישת הביטוח המתאים ביותר עשויה להיות קריטית במקרה בו נדרשים להפעיל את הביטוח.

בדיוק כמו שאנחנו בודקים ומשווים טיסה ובתי מלון, אנו ב-Wobi ממליצים להשוות את ביטוח הנסיעות לחו"ל באופן מדויק ומעמיק, גם את המחיר וגם את הכיסויים השונים, כך שנוכל לחסוך לא מעט כסף ואולי אף לשפר את תנאי הפוליסה לכיסוי מיטבי מכל הכיוונים", מסכמת לובניסקי.

Wobi, היא פלטפורמת אינשורטק וסוכנות ביטוח דיגיטלית ראשונה ויחידה מסוגה בישראל, המאפשרת השוואות מחירים וקניית מוצרי ביטוח המוצעים ע"י כל חברות הביטוח המובילות בשוק, במגוון תחומים כרכב, דירה, נסיעות לחו"ל ומשכנתא.

השוואת המחירים וקניית מוצרי הביטוח נעשים באמצעים דיגיטליים פשוטים, שקופים ומתקדמים, הכוללים שירות אנושי ודיגיטלי, לפי העדפת הלקוח ובאופן מקוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully