וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילמנו כל החיים? הקצבה החודשית לסיעודיים נחתכת ב-600 שקל

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 10:52

ברשות שוק ההון גילו שאנחנו חיים יותר מדי, מה שגורם לבעייה בביטוחים הסיעודיים והחליטו לחתוך את הקצבה החודשית למבוטחי הביטוח הסיעודי של קופות החולים ב-600 שקל לחודש. בהמשך, לדבריהם, הם שוקלים גם ייקור של הפרמיה החדשית

אדם מבוגר בכסא גלגלים עם אחות סיעודית. ShutterStock
אל תשליכני לעת זקנה? מוזר שדווקא הממשלה הכי אמונית בתולדות מדינת ישראל לא מכירה את הפסוק המפורסם/ShutterStock

אין דרך לייפות את המציאות העגומה הזאת: מדינת ישראל החליטה שאנחנו חיים יותר מדי שנים - ולפיכך החליטה רשות שוק ההון באוצר להפחית ב-600 שקל לחודש את הקצבה החודשים המשולמת למבוטחי קופות החולים שהפכו לסיעודיים ונאלצו להפסיק לעבוד.

על פי הרשות מדובר בצעד חירום נדרש, נוכח העלייה בדרישות של מבוטחים לתשלומים, שהגיעו כבר ל-3 מיליארד שקל בשנה, בעיקר בשל התארכות תוחלת החיים, אך גם בשל עלייה במודעות לאפשרויות שניצבות בפני המבוטחים, בין אם הם פועלים בעצמם מול המערכת ובין אם הם מיוצגים על ידי ארגונים המתמחים בתחום. בשוק ההון מציינים כי קצב העלייה בשנים האחרונות עומד על עשרות אחוזים.

על המשמעות המפחידה של ההחלטה - https://finance.walla.co.il/item/3598729

עמית גל, רשות שוק ההון. מארק ניימן, לע"מ,
עמית גל, ממלא מקום מנהל רשות שוק ההון/מארק ניימן, לע"מ

בטיוטה שפורסמה להערות הציבור, מציעים גם להאריך את תקופת ההמתנה לזכאות מחודשיים לשישה חודשים. אם גם צעדים אלה לא יתרמו להלימה, יישקל גם ייקור הפרמיה לכמעט 5 מיליון מאזרחי ישראל המבוטחים בביטוח סיעודי דרך קופות החולים.

ברשות שוק ההון, שמנוהלת כבר קרוב לשנה ללא ראש קבוע (את התפקיד ממלא "זמנית" עמית גל) מבינים כי מדובר בצעד חרים ולא פופולרי, אבל נדמה שנוכח הקופה שהולכת וקטנה מיום ליום, לא נותרה להם ברירה.

מה שאולי מעלה את השאלה, מדוע מדינת ישראל, שכה מצטיינת בחלוקת הממון הציבורי לגורמים סקטוריאליים, לא מתעדפת שירות חיוני שנוגע למחצית מהאזרחים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully