וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיימים קיימות: שת"פ סביבתי וראשון מסוגו בין מיקרוסופט לכתר

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 14:14

'כתר' מציגה זו השנה הרביעית ברציפות, דו"ח קיימות בו היא מדווחת בשקיפות על הישגיה בתחומי ה-ESG (ההשקעות הירוקות), וזאת כחלק בלתי נפרד מחיי היומיום וסביבת הייצור שלה. כעת, באמצעות ענן הקיימות של מיקרוסופט, היא גם מצליחה להציב סטנדרט חדש של איסוף נתונים

אילוסטרציה. ShutterStock
מקיימים קיימות: שת"פ סביבתי וראשון מסוגו בין מיקרוסופט לכתר/ShutterStock

קבוצת כתר, המזוהה בעולם כחברה החדשנית מסוגה, לרבות הובלת חדשנות בעולם הייצור תוך התחשבות בסביבה - משיקה את דו"ח הקיימות הרביעי שלה ובמקביל מסיימת את הטמעת פלטפורמת ענן הקיימות של מיקרוסופט. מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו המשלב חדשנות טכנולוגית בתחומי התעשייה והקיימות גם יחד.

ענן הקיימות של מיקרוסופט מספק פלטפורמה לאיסוף וריכוז נתונים סביבתיים ופנים ארגוניים, בכדי לתעד, לדווח ולצמצם השפעות סביבתיות. כתר הינה החברה הראשונה בישראל המצטרפת לענן זה ותעשה שימוש בפלטפורמה לפישוט תהליך הנפקת דו"חות קיימות שנתיים וכן עבור מעקב שוטף לאורך כל השנה אחר נתוניה הסביבתיים, בשקיפות ובבירור.

בישראל כתר ניצבת בחזית העיסוק בקיימות, יחד עם החברות והמותגים המובילים במשק ואף זכתה לדירוג פלטינה פלוס של "מעלה" - מדד האחריות החברתית הישראלי לעסקים, הבוחן את פעילותן של חברות מובילות במשק בתחומי ליבה של אחריות תאגידית וחברתית.

בין הנתונים שנאספו השנה ומעידים על שיפור מתמיד ביעדי האחריות הסביבתית והתאגידית של החברה:

41.8% מסך כל חומרי הגלם שצרכה החברה בכל 20 מפעליה בעולם הגיע ממקורות ממוחזרים (בהם: מטמנות, שיתופי פעולה עם קהילות ומותגים ורכש של חו"ג ממוחזר כחלק ממדיניות תכנון מוצרים ברי קיימא).

5 מהמפעלים עמדו ביעד של אפס פסולת להטמנה מייצור וסה"כ 80% מפסולת הייצור עברה מיחזור או
22% הפחתה של גזי חממה מייצור בין היתר בזכות שימוש באנרגיה מתחדשת ופאנלים סולאריים (*בהשוואה לתחילת המדידה ב- 2018).

כתר. יחצ כתר,
41.8% מסך כל חומרי הגלם שצרכה החברה בכל 20 מפעליה בעולם הגיע ממקורות ממוחזרים/יחצ כתר

"חדשנות ואחריות סביבתית לעולם טוב יותר"

ענן הקיימות הינו פלטפורמה מבוססת Microsoft Azure ומכיל מספר שירותים ביניהם Microsoft Sustainability Manager- הטכנולוגיה אותה כתר הטמיעה. בעזרת מודלי נתונים מורכבים ויכולות אנלטיות גבוהותSustainability manager מאפשר לכתר לרכז ולנתח את המידע הסביבתי הגלובלי (בארץ, באירופה וארה"ב) בפלטפורמה אחת, להציג דוחות מותאמים אישית, להציב יעדים סביבתיים ולעקוב אחר קצב ההתקדמות שלהם לאורך זמן.

כתר תשתמש בפלטפורמת הענן של מיקרוסופט כפלטפורמת הקיימות הארגונית. השימוש בענן הקיימות והתובנות שהוא מייצר יכולות לחסוך כ-65% בעלויות איסוף וניתוח המידע לחברות המשתמשות בו, וזאת על ידי חסכון בזמן עבודה לטובת איסוף וניתוח המידע הקיים וגם באמצעות תכנון נכון של השימוש, ההפקה והמעבר לאנרגיה ירוקה יותר.

יפתח סחר, מנכ"ל משותף כתר ישראל ומנהל אסטרטגיית הקיימות בקבוצת כתר: "בכתר, חדשנות וקיימות שזורות יחד. כענקית מוצרי צריכה איננו יכולים להתעלם מחומר הגלם בו אנו מייצרים ומסביבת הייצור שבנינו. עד כה הגענו להישגים רבים ומשמעותיים והתחייבנו שעד שנת 2025 נגיע לשימוש ב-55% חומר גלם ממוחזר מסך כל הייצור של מוצרינו.

אנו גאים להיות החברה הראשונה בישראל המשתמשת בענן הקיימות של מיקרוסופט שעושה שימוש מדויק ויעיל בפיתוח הטכנולוגי הייחודי לטובת בדיקה עצמית ומימוש היעדים השאפתניים ששמנו לעצמנו. יש לנו חזון ברור וחשוב בתחומי הקיימות והאחריות הסביבתית ונמשיך להציב יעדים שאפתניים ולהוביל בעשייה החברתית והסביבתית כפי שעשינו עד כה.

אנחנו מאמינים ששילוב של חדשנות בתעשייה, יחד עם אחריות סביבתית יצרו עבורנו עולם טוב יותר עם סביבה וחברה טובים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כתר. יח"צ,
מפחיתים את השימוש בפלסטיק ומגדילים את היקף השימושים בחומרים ממחוזרים/יח"צ

"איסוף נתונים לייעול עבודת הארגון"

ניר אלפנדרי, סמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות במיקרוסופט ישראל: "ענן הקיימות שלנו יכול לסייע לארגונים במסע ה-ESG שלהם, באיסוף נתונים והצגתם, תוך כדי ייעול עבודת הארגון. בזכות השימוש בפלטפורמה עננית, ארגונים יכולים לחסוך עשרות אחוזים בעלויות, וגם לקבל את כל המידע באופן כזה שיאפשר ניתוח נכון, מעמיק ואיכותי, ותמיכה בפורמטים הנדרשים לצורכי דיווח. כמו כן, דרך אותה פלטפורמה מתאפשרת גישה לעולם פתרונות ה-Climate Tech של השותפים שלנו".

עדי קריסטל, סמנכ"לית חטיבת המגזר העסקי במיקרוסופט ישראל: "ענן הקיימות הוא תוצאה של המחויבות של מיקרוסופט לניהול סביבתי נכון ומועיל, וכזה שעתיד לסייע לחברות רבות להיות טובות יותר לסביבה שלנו. אנחנו מברכים על הבחירה של כתר להיכנס כחברה הראשונה שמקבלת את שירותי ענן הקיימות של מיקרוסופט, ומאמינים כי שילוב של טכנולוגיה חדשנית בתחום החשוב הזה יעזור להעצים צמיחה וחדשנות תוך מזעור טביעת האצבע הסביבתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully