וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שוק: הנה מה שצריך לשים אליו לב כדי לא לצאת פראיירים

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 12:23

לפני שבועיים פרסמה המועצה הישראלית לצרכנות המלצה לרכוש ירקות ופירות בימי השוק שמתקיימים ברוב רשתות השיווק. יצאנו לבדוק. זה נכון, אבל יש כמה מכשולים. כך תוכלו גם ליהנות מההנחה וגם לא לשלם תמורתה ביוקר

ילדה קטנה עומדת בסופר מול דוכני הירקות, ומריחה עגבניות כדי לבחור מהן. ShutterStock
ירקות בזול? מומלץ מאוד, בתנאי שתוודאו שלא אתם אלה שנדרשים לממן את ההנחה/ShutterStock

בימים שבהם פירות וירקות עולים כמו תכשיטים מעוצבים, רשתות השיווק מפתות את הלקוחות הנאמנים שלהן בדיל חלומי, שהפך למועד עלייה לרגל - "יום שוק" שמציע את ירקות ופירות במחיר ריצפה.

"השוק" של הסופרמרקטים נפתח בימי שלישי או רביעי, שנחשבים חלשים במכירות, וכך הצרכנים מרוויחים סחורה בזול והקמעונאים מרוויחים תנועה והגדלת הרווחים. אלא שמתברר שבמשוואה לא כולם מרוויחים אותו הדבר.

שלומית, אישה מבוגרת בת "שמונים פלו"ס, שלמרות גילה יכולה ללמד צעירים ממנה מה היא צרכנות נבונה, מספרת שבפעם הראשונה שהגיעה ל"יום שוק" באחת מרשתות הדיסקאונט, שיצאה בפרסום אגרסיבי מוקדם בסניפים, היא מילאה את העגלה שלה בפירות ובירקות הזולים, אבל רק כשהגיעה לקופה, גילתה שהיא לא מקבלת את ההנחה שעליה מוכרז בשלטים הגדולים.

כששאלה למה, הפנתה אותה הקופאית לאותיות הקטנות, ושם הייתה טמונה המלכודת, שצרכנים רבים לא שמים אליה לב:

מתחת לתמונה הגדולה של הפרי והירק, מופיעה הערה באותיות קטנות, בנוסח משתנה בין רשת לרשת, עם מסר דומה: "בקניה של מעל 100 שקלים, מוגבל לשלושה/ארבעה קילוגרם".
במילים אחרות, ממש כמו שלומית, לא מעט לקוחות מעמיסים סחורה על העגלה ורק בקופה מגלים שהם צריכים לחזור ולהשלים את סכום הקניה הגבוה, במוצרים שלא תכננו לקנות, כדי לקבל את הפירות והירקות בזול.

אם ובת קונות פירות בסופר. ShutterStock
בימים שבהם פירות וירקות עולים כמו תכשיטים, כדאי לרכוש אותם במסגרת "ימי שוק"/ShutterStock

ברמי לוי בשכונה, מכרו בשבוע שעבר קילו כרוב, סלק וגזר ב - 2.90 שקל, בתנאי של "קניה מעל 100 שקלים, ממגוון מוצרי החנות לא כולל פירות וירקות, מוגבל לשלושה ק"ג ללקוח".

ביוחננוף נוקטים באותה השיטה, ומתנים את מחיר המבצע של הפירות והירקות בקנייה של מעל 100 שקלים לגזר, בצל, עגבניות ודלורית שנחשבים לנמכרים במיוחד, ובירקות ובפירות הפחות נחשקים, אפשר לזכות אפילו אם מגיעים ל- 50 שקלים קניה בלבד.

בפרסומים של רשת מחסני השוק, נכתב "מי שקונה פירות וירקות ברביעי, נהנה מטריות בשבת" ומציעים אבטיח ב- 1.90 שקלים לקילו, מלון, כרוב, גזר ארוז וחסה ב- 2.90 שקלים לק"ג, מוגבל לשלושה או ארבעה ק"ג, או "שתי מנות" (לא ממש ברור למה הכוונה. ההנחה היא שמדובר בשני מארזים).

בעבר הייתה הגבלת מחיר קניה של מעל 50 שקלים, שלא הופיעה בשבוע שעבר. גם בשופרסל לא הייתה הגבלה של סכום קניה לקבלת ההנחה, אבל כן הייתה הגבלה של שלושה ק"ג או שש יחידות מכל מוצר, אלא אם צוין אחרת.

ביקרנו בויקטורי בהרצליה בשבוע שעבר בשעת הערב. ארגזי הירקות והפירות שנערמו ליד המדפים החצי ריקים, נפרקו שוב ושוב והסחורה שנשארה שם הייתה קצת עצובה. אבל אלה שהקדימו להגיע יכלו לזכות בלימון שעלה 5.90 שקל לק"ג, עגבנייה ב - 3.90 שקל לקילו תפוח סמיט ב- 6.90 שקלים לקילוגרם. גם כאן יש הגבלה לשלושה ק"ג, וההנחה מותנית בקניה מעל 50 שקלים, לא כולל סיגריות, פירות וירקות, מה שאומר שהלקוחות צריכים להוסיף עוד ממוצרי החנות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פירות וירקות. ShutterStock
בכל מקרה, אם יש לכם כוח וסבלנות, עדיף לקנות בשוק האמיתי. גם הסחורה תהיה באיכות טובה יותר/ShutterStock

לפני שבועיים פרסמה המועצה הישראלית לצרכנות בדיקה שנערכה לסל שכולל 65 פירות וירקות, ברשתות שמכריזות על יום שוק ומצאה שמחיר סל הירקות והפירות ביום השוק זול יותר בכל הרשתות, דיסקאונט ועירוניות, מאשר בימים אחרים. הרשת הזולה ברוב ימי הבדיקה היתה רמי לוי והיקרה, שופרסל דיל.

עוד עלה, כי רשתות הדיסקאונט זולות מהרשתות העירונית, גם ביום השוק וגם ביום 'רגיל'. המועצה לצרכנות קבעה שמחירי הירקות והפירות גבוהים בישראל, גם בימי השוק, מאחר ונראה שהרשתות מעלות בימים האחרים באחוזים גבוהים יותר מההנחות הניתנות ביום השוק.

האם מה שעושות רשתות השיווק חוקי? סביר להניח שכן. הן מפרסמות את תנאי המבצע בשלטים כנדרש. רק שהבחירה בפונטים קטנים במיוחד לפרסום ההגבלות, נראית, על פניו כמלכודת צרכנית, לאלה שאינם קוראים או אינם מסוגלים לקרוא את האותיות הקטנות בתחתית הדף, נזכיר שוב: הכל בגבול החוק.

ומה באשר להגבלה הכמותית? ובכן אחד הקמעונאים אמר לוואלה, שהגבלת כמות הקניה באה כדי למנוע מסיטונאים להסתער על הסחורה הזולה ולחסל אותה.

נסיים עם טיפ: נסו לכוון את הקניה השבועית הגדולה ליום השוק ברשת השיווק שלכם (ולא למשל ליום חמישי שבו נערכות רוב הקניות לסוף השבוע או ליום ראשון שבו לרוב נערכות "השלמות") ואז לא תאלצו להכניס לעגלה מוצרים שלא הייתם חייבים לקנות, רק כדי להגיע לסכום המינימום הנדרש להנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully