וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקר שנערך בישראל: לרבע מההורים אין יכולת לרכוש ציוד לביה"ס

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 14:12

לקראת פתיחת שנת הלימודים ועל רקע יוקר המחייה נראה כי רבע מההורים אין יכולת לממן את הציוד הנדרש לחזרה לביה"ס וקרוב ל-60% מהם חשים כי המצב הכלכלי פוגע ביכולתם להעניק חינוך טוב לילדיהם. מבדיקה שערכו הקרן לידידות וגיאוקרטוגרפיה, נחשפות תוצאות עגומות נוספות

אילוסטרציה. ShutterStock
לרבע מההורים בישראל אין יכולת לרכוש את הציוד הנדרש לביה"ס/ShutterStock

מבדיקה שנערכה לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה (תשפ"ד) ביוזמת הקרן לידידות וגיאוקרטוגרפיה בקרב הורים לתלמידי ביה"ס בישראל, ניכרת מציאות כלכלית מאתגרת.

על פי התוצאות, כ-25% מההורים מעידים כי עקב מגמת עליות המחירים, אין ביכולתם לרכוש עבור ילדיהם את הציוד הנדרש לחזרה ללימודים ולמעלה ממחציתם משליכים את הקושי להעניק חינוך טוב לילדיהם, על יוקר המחיה המשתולל בישראל.

בשל המצב הכלכלי שמקשה על משפחות רבות בישראל בכלל ולקראת החגים ותחילת השנת הלימודים בפרט, תחלק 'הקרן לידידות' שוברי קנייה בשווי 300 שקלים עבור רכישת ציודים בקטגוריית 'חזרה לבית הספר, ברשת קרביץ. השוברים יחולקו למעל 12 אלף ילדות, ילדים ובני נוער באמצעות עמותות תמיכה ברחבי הארץ.

במסגרת מחקר, שבוצע באמצעות קבוצת גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני עבור הקרן לידידות, נבחנו נושאים הקשורים בהוצאות השונות בשנת הלימודים, בין היתר קניית ציוד וביגוד, רישום לחוגים וקייטנות ובילויים, איתן מתמודדים הורים לילדים בגילאי בית הספר בתקופת הקיץ ולקראת החזרה ללימודים.

ילד עם תיק בית ספר. ShutterStock
הקרן לידידות תסייע למשפחות נתמכות עם רכישת הציוד לקראת שנת הלימודים הקרובה/ShutterStock

הממצאים מהסקר משקפים מציאות עגומה

המחקר שבוצע, מבוסס על סקר מקוון שבוצע בחודש יולי 2023 בקרב כ-450 משיבים בגילאי 18 ומעלה שהם הורים לילדים בגילאי בית הספר, יהודים וערבים, כחלקם באוכלוסייה, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל ואלו תוצאותיו המובילות:

קרוב ל-60% מההורים בישראל חשים כי יוקר המחייה פגע ביכולתם לתת חינוך טוב לילדיהם.

לרבע מההורים לילדים בגילאי בית הספר, אין את היכולת הכלכלית לממן את הציוד הנדרש לחזרה ללימודים עבור כל אחד מילדיהם. בקרב הורים בעלי הכנסה נמוכה - הנתון עולה למחצית מההורים.

כ-56% מההורים בעלי הכנסה ממוצעת ו-42% בעלי הכנסה מעל הממוצע מרגישים כי היכולת שלהם להעניק חינוך הוגן לילדיהם נפגעת. בקרב הורים בעלי הכנסה נמוכה מדובר על 73%.

בשנתיים האחרונות, חלה עלייה במספר המשפחות שנאלצות לצמצם בקניית בגדים לילדיהם מסיבות כלכליות לעתים קרובות או כל הזמן, 26% מההורים ב-2023 לעומת 19% מההורים ב-2021. כמעט מחצית מההורים העידו שהם עושים זאת כל הזמן עד מידי פעם.

כשני שלישים מההורים לילדים בגילאי בית הספר (67%), מעידים כי לאור עליות המחירים בארץ השנה הם יאלצו לצמצם בהוצאות על הפעילויות של ילדיהם. מדובר על 51% מהורים בעלי הכנסה מעל הממוצע, 69% מההורים בעלי הכנסה ממוצעת, ו-83% מההורים בעלי הכנסה נמוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ילד עצוב במסדרון בית הספר. ShutterStock
בשל המצב, מסייעת הקרן לידידות למעל 12 אלף ילדות, ילדים ובני נוער באמצעות חלוקת כרטיסים של רשת "קרביץ" בשווי של 300 שקלים לכרטיס לרכישת כל הציוד הדרוש לקראת החזרה ללימודים/ShutterStock

"ההשקעה בדור העתיד תבטיח חברה טובה יותר"

כאמור, עליית המחירים בכל תחומי החיים פוגעת משמעותית ביכולתם של הורים לילדות ולילדים בגילאי בית הספר לממן את הוצאות הלימודים של ילדיהם.

בשל המצב, מסייעת הקרן לידידות למעל 12 אלף ילדות, ילדים ובני נוער באמצעות חלוקת כרטיסים של רשת "קרביץ" בשווי של 300 שקלים לכרטיס לרכישת כל הציוד הדרוש לקראת החזרה ללימודים.

הכרטיסים מחולקים באמצעות עמותות הפועלות בקרב משפחות וילדים, אוכלוסיות שחוו מצבי קיצון, עמותות הפועלות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ועוד. בנוסף, מחלקת הקרן כרטיסים לעוד 400 ילדי עולים חדשים.

יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות: "יוקר המחייה והמחירים המאמירים משפיעים על כל תחומי החיים כולל החינוך של ילדינו. התלמידות והתלמידים הם דור העתיד של מדינת ישראל כולה והשקעה בהם היא הדרך להבטיח חברה ומדינה טובה יותר עבור כולנו. לכן, החלטנו לצד הסיוע שלנו בצרכים הבסיסיים ביותר במזון ובביגוד לסייע גם למשפחות שידן אינה משגת ולסייע להן בקניית ציוד הלימודים הטוב ביותר עבור ילדיהם. הצלחתם בלימודים היא המתנה הטובה ביותר בשבילם, בשבילנו ועבור מאות אלפי התורמים לקרן".

הקרן לידידות, מייסודו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, שחוגגת השנה 40 שנה להיווסדה, היא ארגון סיוע חברתי-פילנטרופי גדול בישראל, הפועל לחיזוק חוסנה החברתי של אזרחי ישראל ויהודים בתפוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully