וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימי החום: סקר חדש חושף את הרגלי השימוש שלנו במזגן

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 11:57

מחקר מסכם שערכה תדיראן על רקע ההתחממות הגלובלית ועם תום חודשי הקיץ החמים של השנה (יולי-אוגוסט), חושף את נתוני צריכת המיזוג בישראל: מי ישנים עם מזגן דולק כל הלילה, מה הטמפרטורה הממוצעת לקירור, מי מנקה פילטרים ובאיזו תדירות נוהגים להחליף את המזגן בבית?

תמונת אווירה מזגן תדיראן. תדיראן,
ימי החום: כמה ואיך צורכים הישראלים מיזוג בחודשי הקיץ?/תדיראן

על פי דו"ח של שירות החיזוי האירופאי "קופרניקוס", העוקב אחר שינויי האקלים בעולם, נמצא כי חודש יולי 2023 היה החודש החם ביותר בהיסטוריה, בעולם כולו.

בימי השרב של חודשי הקיץ החמים במיוחד (יולי-אוגוסט) המזגן בבית הישראלי לא הפסיק לפעול כמעט לרגע. כעת, על רקע ההתחממות הגלובלית והטמפרטורות הגבוהות שנרשמו בחודשים האחרונים, חושפת תדיראן את תוצאות המדגם שערכה בקרב כ-500 תושבים בנושא צריכת מיזוג אוויר בישראל.

המדגם, שנערך בשיתוף עם מכון "מדגם" בקרב האוכלוסייה היהודית והערבית ברחבי הארץ העלה ממצאים המאפיינים את צריכת מיזוג האוויר בקיץ הישראלי. מעיקרי הממצאים ניכר כי 10% ציינו שהם אף פעם לא ישנים עם מזגן במהלך הקיץ, 65% מהישראלים ישנים כל הלילה עם מזגן, ו-48% מהאוכלוסייה בישראל מדליקה את המזגן לפחות 6 שעות ביום בממוצע.

מתוך צרכני המיזוג בלילה, 48% מעדיפים להדליק את המזגן בזמן השינה על טמפרטורה של 24-25 מעלות, כאשר 2% מהמשיבים העידו שהם ישנים עם מזגן בטמפרטורה של 16 מעלות.

הצעירים (18 עד 24) מעדיפים טמפרטורות נמוכות ורובם מכוונים את המזגן ל-22 מעלות, כאשר בני 75 ומעלה מעדיפים טמפרטורה גבוהה בשתי מעלות וחצי בממוצע. פער מעניין נוסף נרשם בין המגזרים: המגזר הערבי מעדיף מעלה אחת פחות בממוצע מהמגזר היהודי.

החדר הממוזג ביותר בבית הישראלי. באדיבות יח"צ תדיראן,
החדר הממוזג ביותר בבית הישראלי/באדיבות יח"צ תדיראן

מנקים מזגנים?

בבחינת החדר בבית שבו המזגן פועל שעות נוספות במהלך הקיץ (כאשר מדובר במיזוג שאינו מרכזי או מרכזי שניתן לשליטה מכל חדר) למקום הראשון הגיע הסלון עם 59%, אחריו במקום השני עם 23% חדר השינה של ההורים, בהמשך חדרי הילדים (6%) ובמקומות האחרונים פינת הטלוויזיה (4%) והמטבח (2%).

מתוקף היותו החדר שבו המזגן פועל הכי הרבה שעות, בדקה תדיראן מהי הטמפרטורה הממוצעת שבה פועל המזגן בסלון ומהמחקר עולה כי מדובר ב-23 מעלות כאשר 34% מהמשיבים בגילאי 75 ומעלה ציינו כי הם מדליקים את המזגן בסלון על טמפרטורה של 25 מעלות.

המחקר מעלה את הסיבה העיקרית לריבוי תקלות במזגנים בישראל: ניראה כי 75% מהישראלים לא מקפידים לנקות את הפילטרים של המזגן בתדירות מספקת ובהתאם למספר שעות הפעילות של המזגן, מה שיכול לפגום ביעילותו לאורך זמן.

דני ישראל, מנהל פיתוח מוצרים בקבוצת תדיראן: "במהלך השימוש במזגן, האבק מצטבר ונדבק לחלקים הפנימיים שלו ועל כן יש לדאוג לנקות אותם על מנת למנוע תקלות עתידיות. מומלץ לנקות את הפילטרים של מערכת המיזוג הביתית כל 3-4 חודשים ואם המזגן עובד שעות נוספות, כמו בעונת הקיץ, ההמלצה היא לנקות אותו 3-4 פעמים במהלך העונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
באיזו תדירות מנקים מזגנים בישראל. באדיבות יח"צ תדיראן,
באיזו תדירות מנקים מזגנים בישראל/באדיבות יח"צ תדיראן

שוכחים לכבות ומשלמים יותר

עוד עולה מהמחקר כי למעלה מ-27% מהישראלים מחזיקים במזגן שגילו הוא למעלה מ-10 שנים. ישראל מסביר: "יש לקחת בחשבון שבמידה ותקופת השימוש של המזגן היא למעלה מ-10 שנים קיימת השפעה על יעילותו שבאה לידי ביטוי בצריכת האנרגיה הדרושה לו ובעלייה משמעותית (של אלפי שקלים בשנה) בעלות צריכת החשמל עבור משפחה ממוצעת עם 3 מזגנים".

לפי המחקר, רוב הישראלים מקפידים לשמור על תצרוכת החשמל בביתם ודואגים לכבותו כשהם יוצאים מהבית (79% תמיד מכבים את המזגן).

כמו כן, 53% מהישראלים חושבים כי במסגרת פעילות המזגן הוא מכניס אוויר חדש מבחוץ אל החלל הסגור אותו הוא ממזג, מה שלא נכון הלכה למעשה - המזגן אינו מכניס אוויר מבחוץ אלא מערבל את האוויר הקיים בחלל הסגור ומוציא בחזרה אוויר קר.

בעניין הזה מרחיב ישראל: "אנשים לא מודעים לאיכות האוויר שאנחנו נושמים בחללים סגורים. מחקרים מראים כי האוויר בחללים סגורים מזוהם עד פי 5 מהאוויר שבחוץ וכי הפעלת המזגן אינה תורמת לכך למעט במקרים של פתיחת חלון המאפשר סירקולציה של אוויר או התקנה של מערכת מובנית לטיהור אוויר במזגן, במטרה להפוך את האוויר שאנחנו נושמים בתוך הבית הממוזג, לנקי ובריא יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully