וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: סמוטריץ', מתי תפסיק לברבר ותתחיל לעבוד?

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 13:05

תארו לכם שחיזבאללה היה יורה עלינו טילים ובמקום להילחם בחזרה, שר הביטחון היה מכנס ועדה. זה בדיוק מה שעשה היום סמוטריץ' בפתח הישיבה החגיגית של הוועדה להגברת התחרות: במקום להגן עלינו מהטילים שנשלחים אלינו לכיס, הוא מפיק עוד פסטיבל מספרי סיפורים

הוועדה למלחמה בריכוזיות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ/ ושר הכלכלה ניר ברקת. נגה סלמה לע"מ,
יש רוגלך? יש פירות? יופי - אפשר להשיק עוד ועדה למלחמה ביוקר המחיה, במקום לעשות מעשה חד ומהיר כדי לעצור את הדימום מהכיסים של כולנו/נגה סלמה לע"מ

המתיחות בצפון עולה, צה"ל מפנה את האוהל שיושב על הגבול וחיזבאללה מתחיל בירי כבד של טילים על ישראל.

תוך דקות היה מגיע שר הבטחון לבור בקריה ומתחיל לנהל את המערכה. ראש הממשלה היה מתעדכן אונליין ומכנס את הקבינט הבטחוני לדיון חירום, נושא נאום לאומה בשמונה בערב. כולם היו מגויסים למען ההגנה על המולדת,

אבל מה היה קורה אילו בעקבות התקפת טילים על ישראל, היו ראשי מערכת הביטחון מגיבים בפרסום תכנית היערכות צה"ל בצפון לחמש השנים הבאות?

טילים מהצפון, תודה לאל, עוד לא נורו אל עבר ישראל, אבל אירוע דומה בחומרתו התרחש בשבוע שעבר בתחום הכלכלי, כשה-OECD פרסם את דו"ח יוקר המחיה לשנת 2022, שערך השוואה בין המדינות השונות, ומצא שישראל יקרה ב- 38% מהממוצע במדינות אירופה, ועקפה אפילו את שווייץ, שניצבת במקום השני.

ההכרזה על מדינת ישראל כיקרה ביותר בארגון, הייתה צריכה להקפיץ את המערכת ולהפעיל את כל הסירנות.

אבל במקום שראש הממשלה יכנס את הממשלה לדיון חירום, או לפחות את וועדת יוקר המחיה שהוא עומד בראשה, כדי לייצר תחושת בהילות ודאגה לאזרחים, ובמקום ששר האוצר יצא בשורת צעדים מרחיקי לכת, בשיתוף עם שר הכלכלה עד שיעבור זעם, מה שנעשה בפועל הוא - כלום. וגם שום דבר.

כאילו אזרחי ישראל לא חוטפים טילים לכיס, שגורמים כבר לפגיעה בנפש. עסקים מתמוטטים אחד אחרי השני, מספר משקי הבית שלא מצליחים לעמוד בהחזרי ההלוואות והמשכנתאות גדל באופן דרמטי ואיתו כמות הליכי חדלות הפירעון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"זאת תהיה דרמה" הבטיח היום שר האוצר.מצטערים, אבל בינתיים זה נראה יותר כמו פסטיבל מספרי סיפורים/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

שר אוצר או דרמה קווין?

אם הייתה נפתחת מערכה מצפון או מדרום אף אחד לא היה מעז לחכות יותר משעה, ובטח לא יותר משבוע כדי לפתוח עוד דיוני ועדה, והפעם אחת עם שם ארוך במיוחד: "הוועדה לפירוק הריכוזיות והגברת התחרות בשוקי המזון והטואלטיקה", מייסודו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ובהשתתפות שר הכלכלה, ניר ברקת, והיו"ר שלה, שמואל סלבין, שהתכנסה הבוקר.

כמה צילומים יפים יצאו משם, כמה נאומים, התחייבויות על הקרח. "זאת תהיה דרמה", הצהיר שר האוצר בפתיחת הישיבה החגיגית בפנים רציניות. "אנחנו מסירים מכסים בצורה שיטתית, רוצים לפרק את הריכוזיות בשוק המזון. מבקש מכם להפוך כל אבן", פנה לחברי הוועדה, "ולא לוותר".

אתם מבינים? בחוץ יש מלחמה ושר האוצר עוסק בניכוש השדה, מבקש להפוך אבנים ולהגיע לחקר האמת. ואנחנו דורשים - תעשו כבר משהו. תפסיקו להגיד מה צריך לעשות ותעשו כבר! אין זמן לעוד פאנל יוקר המחיה בפסטיבל מספרי הסיפורים הבלתי נגמר של ממשלות ישראל.

יש פה אנשים שכבר אין מה לאכול (או שהם אוכלים על חשבון התרופות שהיו אמורים לקנות, או על חשבון הפעלה של מזגן או לפחות מאוורר שהיו מקילים עליהם מעט את חום הקיץ), וכל זה עוד לפני שהנגיד מעלה שוב את הריבית.

די למסיבות העיתונאים ולהצהרות הדרמטיות. ראינו מה הן שוות. הייתה אחת כזאת, במעמד ראש הממשלה ושרי האוצר והחינוך, שהבטיחו חינוך חינם לגילאי 0 - 3. לא חינם ולא חינוך. רוב המשפחות משלמות תוספת של מאות שקלים בחודש למעונות המפוקחים עם "החינם" שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מכון התקנים. יונתן זינדל, פלאש 90
מכון התקנים: במקום להעביר אותו לירושלים, אולי פשוט תסגרו אותו?/פלאש 90, יונתן זינדל

סתימה בשן במקום חסם עורקים

כנראה שחברי הממשלה, שמקבלים משכורת נאה ורכב, לא מצליחים להפנים שאנחנו בעיצומו של אירוע רב נפגעים. וכשיש אירוע כזה, תשאלו את פרופ', רוני גמזו אחרי סוף השבוע המדמם בדרום תל אביב, קודם כל עוצרים את הדם, עושים פעולות חירום, מכניסים לחדר הניתוח ומצילים חיים.

לא בודקים אם יש לפצוע עששת ויושבים על המדוכה כדי להחליט באיזה טיפול כדאי לבחור במשך חודשים
- הדד ליין למסקנות הוועדה הנוכחית הוא שלושה חודשים (עד להגשת המסקנות ואז כבר בטח יצאו לחופשת חנוכה או לפגרת האביב או - מה שסביר יותר להניח - למערכת בחירות חדשה).
פעולות חירום כלכליות יש בשפע. אחת מהן היא פתיחת היבוא והורדת חסמים בצו חירום.

קודם תפתחו ותרגיעו את בעירת המחירים, אחר כך תסגרו הסכמים. כמו שסמוטריץ' עשה בצו הזמני לייבוא חלב ניגר, והוכיח שאפשר לייבא לכאן הכל ובמחירים שפויים.

אל תעבירו את מכון התקנים לירושלים, כשאתם מדברים על טיפול בבירוקרטיה. תסגרו אותו - ובמקומו מנו עשרה פקחי ייבוא שיעשו בדיקות פתע ליבואנים, כדי לבדוק שהם עומדים בתקנים האירופאיים.

אתם גם יכולים להעיר את שר השיכון, יצחק גולדקנופף, משנת היופי שלו ולגרום לו לצאת בתכנית מיידית לטיפול בשוק השכירות המטורף, כמו שעושים בימים אלה ממש בגרמניה, שם שוקלים להגן על דיירים מפינוי ולהקפיא את העלאת שכר הדירה ל- 6% בשלוש שנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו,  שר האוצר בצלאל סמוטריץ' , השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו: מתי תבין שסמוטריץ' לא מנהל מערכהנגד יוקר המחיה אלא קמפיין בחירות?/ראובן קסטרו

פרויקטור במקום שר אוצר כושל

ומכיוון שגם נתניהו מבין שהמצב קשה, הוא חייב להורות על מינוי פרויקטור למלחמה ביוקר המחיה. סביר להניח שסמוטריץ' לא יאהב את זה, אבל במלחמה, כמו במלחמה, אגו לא מעניין אף אחד, אלא רק ניצחון מוחץ.

אין בדברים אלה כדי להוריד ולו מילימטר אחד מהצורך לערוך תכנית אסטרטגית ארוכת טווח לפירוק מונופולים, הורדת הריכוזית ושאר הסיסמאות הנישאות בפיו של כל שר אוצר מתחיל. אבל כשהתותחים רועמים, מגיע זמנה של הרפואה הדחופה - אין זמן לדבר על מעלותיה של הרפואה המונעת, שאליה מוכרחים להתמסר בימי שלום, כדי לחסוך לחסוך נזק עתידי.

נמאס לנו לצפות בכם מביטים למצלמה בארשת חמורת סבר, סביב שולחן עם רוגלך ופירות, ואחרי רגע חוזרים להתקוטט על הרפורמה המשפטית והדחת יו"ר יד ושם. תפסיקו כבר לברבר ולכו לעבוד. אנחנו מדממים פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully