וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעות בהייטק ירדו, אבל מה קרה למניות הסייבר?

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 9:13

איומי הסייבר מתעצמים בכל רגע נתון והחברות שמספקות פתרונות אבטחה בתחום נותרו מבוקשות גם בחודשים בהן הצטמצמו ההשקעות במניות הטכנולוגיה. פאלו אלטו של ניר צוק היא דוגמא מצוינת, אבל היא לא היחידה

סייבר. ללא, ShutterStock
עם מתקפת סייבר בכל חצי דקה, אפשר להניח שמניות חברות האבטחה יוסיפו לטפס/ShutterStock, ללא

אתמול נודע כי ההשקעה בהייטק הישראלי ירדה בקרוב ל-60% מתחילת 2023, אבל בתוך שלל המגזרים המרכיבים את תחום הטכנולוגיה העילית (המכונה על ידינו בשם הגנרי "הייטק"), בולט תחום אחד לטובה, לאו דווקא בהקשר הלוקלי שלו, אלא בצורך הנואש של העולם המקוון, שפשוט לא יכול בלעדיו.

בכל 39 שניות בממוצע מתרחשת מתקפת סיידר במרחבי הרשת והצפי הוא כי כמות מתקפות הסייבר תגיע לכ-33 מיליארד במהלך שנת 2023 כולה. בשורת האיוב הזו לעסקים הנסחטים ולנו המשתמשים, עם זאת, הפכה למאיץ ביקושים לפתרונות סייבר, ושיפרה את זרם ההכנסות של החברות הגדולות.

שוק הסייבר העולמי עמד על כ-153.65 מיליארד דולר בשנת 2022 והוא צפוי לעמוד על 172.32 מיליארד דולר עד סוף 2023 ועל כ-424.97 מיליארד דולר עד סוף 2030.

הדבר לא נעלם מעיני המשקיעים, שהפנו את כספיהם לתחום גם בשנה בה עליית הריבית מאפשרת פתרונות השקעה בסיכון נמוך:

מניות חמש חברות הסייבר הציבוריות הבולטות בוול-סטריט, לדוגמא, עלו בכ-48.3% בממוצע מתחילת השנה, כאשר מי שמשכה אותן מעלה הייתה פאלו אלטו, שאחד ממייסדיה הוא הישראלי ניר צוק, המשמש גם כ-CTO שלה.

החברה נסחרה בבורסת נאסד"ק ארה"ב בשווי כ-75.6 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה זינקה בכ-74% מאז תחילת השנה ועד לתחילת המסחר בוול סטריט ביום רביעי האחרון.


פאלו אלטו פרסמה לפני כ-3 שבועות את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי הפיסקאלי שלה, שהסתיים ביוני האחרון, במסגרתם הציגה עלייה של 26% בהכנסותיה לרבעון, שעמדו על 2 מיליארד דולר. זאת לצד רווח נקי של 1.44 דולר למניה, שעקף את תחזית האנליסטים, שהעמידו אותו על 1.28 דולר למניה. מעקף תחזית האנליסטים הוביל לעלייה חדה נוספת במניית החברה מאז, לצד רוח גבית לכלל סקטור הסייבר.

מניות סייבר בולטות בוול סטריט. ללא, מערכת וואלה!
החשש עולה והירוק עולה - ביצועי חברות הסייבר בוול סטריט/מערכת וואלה!, ללא

מאי די (May De), אנליסטית מחקר בחברת תעודות הסל האמריקאית Global X, הסבירה לוואלה! כסף, כי "תחום אבטחת הסייבר השתנה ללא הרף בשנה האחרונה, והתחזק עם מעבר רגולציות שהעלו את הביקוש לצד קונסולידציה בתחום במסגרתה חברות גדולות יותר רוכשות חברות קטנות יותר או את הפתרונות המוצעים על ידן.

חברות הסייבר, כמו חברות מתחומים נוספים, גם החלו להגביל הוצאות ארגוניות בשנה האחרונה, ובתוך הנוף המשתנה בולטת Palo Alto Networks, שמציגה ביצועים מובילים בתעשייה, בעיקר הודות לטכנולוגיית האבטחה המתקדמת והמקיפה שלה. החברה התחילה כמובילה בתחום הגנת חומת אש, אך שינתה את המודל העסקי שלה בצורה יעילה באמצעות סדרה של רכישות אסטרטגיות, והפכה לספקית פתרונות אבטחה מקיפה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ניר_צוק_מייסד_פאלו_אלטו_נטוורקס. מרק ישראל סלם,
ניר צוק יכול להמשיך לחייך - פאלו אלטו שלו התנהלה בתבונה והכתה את תחזיות האנליסטים/מרק ישראל סלם

אין מובילת שוק

"עם זאת", מוסיפה די, "בתוך הנוף של ענקיות אבטחת הסייבר המוצגות בטבלה, אין 'מנהיגה' אמיתית. ניתן לייחס את הצלחתם הקולקטיבית של חמש החברות המדוברות בנישות הנבדלות שלהן, שכל אחת מהן נותנת מענה לדרישות אבטחת סייבר ספציפיות בעולמנו ההופך יותר דיגיטלי, ואשר הפגיעות בו ממשיכות להתרבות.

Okta אמנם הציגה את הביצועים הנמוכים יותר מבין 5 החברות המוצגות בטבלה, אך התוצאות הכספיות האחרונות שלה מצביעות על עלייה מתמשכת בצמיחה, המעוררת תגובה חיובית מהשוק.

החברה נשענת באופן פעיל על שוק הזהות כשירות (IDaaS) המתרחב במהירות, והיא התמודדה עם אתגרים ביצירת יתרון תחרותי משמעותי. סיכוייה ארוכי הטווח נראים מבטיחים, שכן צרכנים צפויים לאמץ כלים כגון Qualys VMDR, המיועדים לניהול אוטומטי של פגיעות סייבר, בשילוב עם זיהוי ותיקון של הגדרות שגויות. היסודות החזקים של החברה, לצד השקעה חוזרת משמעותית בעסקיה, מחזקים את מעמדה.

בראייה קדימה, ברור שקיימת חפיפה מסוימת בין פתרונות האבטחה שהחברות המוצגות בטבלה מציעות, אך הכל מתנקז לבסוף אל הצרכים המדויקים של הצרכנים.

פאלו אלטו, לדוגמא, מתמקדת באספקת פלטפורמת אבטחה משולבת בצורה חלקה, החל מהגנת חומת אש חיונית ועד אבטחת ענן ומקיפה את כל נקודות הקצה.

לצד החברות הנוספות בטבלה, היא הופכת רלוונטית עוד יותר לאור הציפייה, כי במהלך 12-18 החודשים הבאים תחום הסייבר ייאלץ להתמודד עם כמות הולכת וגדלה של אתגרי מתקפות הסייבר שיתבססו, בין היתר, גם על התפתחות טכנולוגיית ה-AI".

ההערכות גורמים בשוק ההון הן, כי מגמה זו, לצד המשך הצגת תוצאות עסקיות חיוביות של חברות הסייבר, יובילו להמשך הסבת תשומת הלב למניות התחום, שהצליח לבלוט גם בתקופות שבהם חלה ירידה בהשקעות במגזר הטק.

מיי די, אנליסטית בחברת גלובל X. GLOBAL X,
מיי די, אנליסטית מחקר בחברת גלובל-X/GLOBAL X

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully