וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקדמים לשנה טובה: מנכ"לים משתפים באתגרים שחוו ובשאיפות לשנה החדשה

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 14:35

שנת תשפ"ג הייתה רוויית טלטלות עבור המגזר העסקי. השלכות ארוכות טווח שהותירה הקורונה, נעלמות לאיטן אך יוקר המחייה, המתיחות הפוליטית והיריבות החברתית סביב נושאים רבים מתמיד, יצרו שנה מאתגרת. כעת, מנכ"לים בכירים מספרים על הקשים שחוו ועל תקוות לשנה טובה יותר

עובדים בחברה. ShutterStock
מתקדמים לשנה טובה: מנכ"לים משתפים באתגרים שחוו ובשאיפות לשנה החדשה/ShutterStock

"צוות שיודע לרוץ יחד - מגיע למרחקים"

סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל: "אחד האתגרים העומדים בפני חברות הוא היכולת להפתיע עם מוצרים חדשים כל הזמן. בנספרסו, אנו רואים באתגר את הכוח המניע לייצר חדשנות בכל ההיבטים, החל מתערובות ומכונות הקפה, דרך השירות וחווית הלקוח וכלה בסיום כוס הקפה, עם פיתוח טכנולוגיות של כלכלה מעגלית על בסיס קפסולות הנאספות למחזור. יצרנו סטנדרט בלתי מתפשר ונושא החדשנות ימשיך ללוות אותנו גם בשנה הבאה עלינו לטובה.

יש חשיבות גבוהה לשלב חדשנות עם אחריות סביבתית. בשנת 2022 קיבלה נספרסו את ההסמכה היוקרתית של B-Corportaion ואנו רואים בכך הישג משמעותי. גם בשנה הבאה, נפעל למען קידום ערכי הקיימות והגעה ליעד של אפס פליטות לאורך שרשרת הערך, עד שנת 2050 לכל המאוחר, ו-2035 לכל המוקדם.

סביבת העבודה היא אחד הדברים חשובים ביותר להצלחה עסקית. כמנהיגה, אני מייחסת חשיבות גבוהה למספר פרמטרים שהחשוב ביותר ביניהם, לצד הפן הכספי, הוא הצוות האיכותי שצועד איתי לאורך הדרך. יחסים מקצועיים שטמון בהם ערך חיובי הם אבן דרך בניהול נכון, שיצמיח את החברה לשיאים חדשים. אני מאמינה בשיתוף פעול ובאמירה שצוות שיודע לרוץ יחד, מגיע למרחקים".

סוניה נסטסה מנכ"לית נספרסו בישראל. גיא יחיאלי,
סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל/גיא יחיאלי

"ואהבת לרעך כמוך"

גדי פריבר, בעלים ומנכ"ל Gordonia private collection: "השנה החולפת הייתה מבחינתי בסימן התרחבות, אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך להרחבת הרשת הכוללת למעלה מ-9 בתי מלון נוספים ברחבי הארץ, כשהמנוע לכל התהליכים הללו הוא הרצון והצמא של הישראלים לנפוש בארץ ולהפוך את החופשה לחוויה שלמה הכוללת רמת אירוח גבוהה, אוכל טוב ואיכותי וערך מוסף.

בשנה החולפת הרחבנו את מלון 'גורדוניה' ל-40 סוויטות, חלקן עם בריכה פרטית, והשקנו את בריכת האינפיניטי החדשה לטובת כל אורחי המלון. אני מאמין שהצלחנו ליצור חוויית אירוח יוצאת דופן בנוף הישראלי. המלון, שמיועד לבני 18 ומעלה, מציע חוויית אירוח ייחודית על רקע הנוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים.

לשנה הבאה אאחל לנו המשך צמיחה, שנדע לחדש, להפתיע ולהגיע לקהלים חדשים. לכל בית ישראל אאחל שנה טובה, מלאה בהצלחות כרימון, שניישם את המשפט 'ואהבת לרעך כמוך', נפעל ונשאף לאחדות, אהבת חינם ונתינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גדי פריבר. דרור סיתהכל,
גדי פריבר, בעלים ומנכ"ל של Gordonia private collection/דרור סיתהכל

שמים דגש על מינוף כלכלי

איריס דניאלי, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות, אמא גאה לשלושה, סבתא לארבעה ועוד אחד בדרך, חברת קיבוץ יטבתה מזה 30 שנה: "בשנה האחרונה ראיתי את תפקידי בפיתוח האזור תוך ראיית הצרכים והמשאבים המקומיים. שנת ה"פוסט קורונה" הייתה מאתגרת במיוחד והיא לימדה אותי לנצל את ההזדמנויות שנוצרו יחד עם השינויים שבהכרח התהוו.

פיתוח החברה תחת מסגרת תקציב וממשלה חדשה, היה אתגר עבורי, וזאת תוך עבודה אינטנסיבית על מנועי הצמיחה בהתייחסות לפיתוח: תיירות, תעשיה, חקלאות, חקלאות ימית, אנרגיה ופסולת.

כתיבת תכנית אב לפיתוח התיירות ויישומה, כמו החזון ליצור בחבל אילות פארק אופניים בינלאומי, לטובתו גייסנו כספים ממשרד התיירות, קק"ל ומשרד החקלאות ויצרנו עד כה כ-180 ק"מ של שבילי אופניים שנחשבים ליפים בעולם. יצירת התשתית העצימה את הביקוש ללינה, להסעדה ולאטרקציות נוספות, מה שהביא למינוף הכלכלה התיירותית.

השאיפות שלנו לשנה הבאה הן להפוך את הפסולת החקלאית למקור ליישום כלכלי. יש כרגע על הפרק מספר כיוונים, אחד מהם הוא להפוך את הפסולת החקלאית של מטעי התמרים לאריחים מעוצבים. בנוסף, אני שואפת להמשיך ולפתח את מנועי הצמיחה במיקוד על תיירות, תעשיה ופסולת ולהעצים את צוות המנהלים בחברה שאיתם אפשר לעוף גבוה ולהגשים את החזון לפיתוח האזור".

איריס דניאלי. פרטי,
איריס דניאלי, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות/פרטי

"מגדילים את המגוון עבור הצרכן הישראלי"

יאן פביו, מנכ"ל דקטלון ישראל: "לאחר 6 שנים מאז שהרשת העולמית הגיעה לישראל, החברה נחלה הצלחות רבות ומצאה פתרונות עבור אתגרים רבים. השנה חוללנו מהפך בכל הקשור לאתר הסחר של החברה שמציע חוויית רכישה מהירה ונוחה. בתחילת השנה פתחנו את המרכז הלוגיסטי הענקי שלנו בפארק התעשייה בקיסריה והוא מאפשר לנו שליטה מלאה על שרשרת האספקה בישראל, הוא מסייע בהורדת מחירים ובשיפור שירות הלקוחות.

עוד השנה, פתחתנו את הסניף ה-10 של הרשת בירושלים והקמנו סדנת תיקון אופניים בכל הסניפים ולפני חודשיים פתחנו סדנת תיקון במרכז הלוגיסיטי, מה שמאפשר לנו לתקן מוצרים בתחום המחנאות, שחייה ועוד.

מבחינת האתגרים, בעקבות מגיפת הקורונה, היה קושי ביבוא המוצרים שלנו מחו"ל. גם עליית המחירים בעולם הייתה מאתגרת ואילצה אותנו לעתים למצוא פתרונות יצירתיים כדי להשאיר את המחירים הנמוכים שלנו מבלי להתפשר על האיכות גבוהה של מוצרים. אתגר נוסף הוא גיוס כוח אדם למרות ערכים של גיוון, תפיסה אקולוגית והפיתוח שאנו מציעים לחברי הצוות.

לקראת השנה החדשה, אנחנו מתכוונים לקחת יותר חלק באירועים עירוניים, בחודש הבא (אוקטובר) תיפתח בתל אביב, חנות פופ-אפ של הרשת, שתציג חידושים בתחום הספורט וכמו כן, נרחיב את מגוון ההיצע שלנו עבור השוק הישראלי עם יבוא מוצרי החברה כמו אופניים חשמליים, מוצרי מזון ועוד.

לצד אלו, נמשיך לפעול למען שמירה על כדור הארץ שלנו ונרחיב את היצע מכירת מוצרי יד שניה שהתחלנו בו בסניפי נתניה ובאר שבע, שם אנחנו מציעים מוצרים מחודשים במצב מצוין במחירים נוחים. השלב הבא שלנו הוא לאפשר ללקוחותינו שירות השכרת מוצרים במספר מחלקות.

לסיכום, אני מאחל לכל עם ישראל שנה טובה, מלאה בעשיה ספורטיבית ושמירה על אורח חיים בריא".

יאן פביו מנכל דקטלון ישראל. אנטון צ'קיקשב,
יאן פביו מנכ"ל רשת דקטלון ישראל/אנטון צ'קיקשב

הרכבת הקלה תוביל להבנה רצינית

מנכ"ל חברת התחבורה השיתופית GoTo, גיל לייזר: "השנה הייתה לנו משמעותית מכמה היבטים: נכנסנו לשנת תשפ"ג כחברה שרק החלה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. השלמנו שנה רוויה באתגרים שהתבטאה בשינוי וצמיחה, בין היתר, השלמנו רכישה של פעילות המתחרה הגדול ביותר שלנו בתחום הקטנועים השיתופיים בגרמניה ואת הפיכתה של GoTo לחברה הגדולה ביותר בתחום במדינה עם מעל 700 אלף לקוחות.

בנוסף, חתמנו על הסכם לפיתוח טכנולוגי בשווי 4 מיליון יורו עם ענקית התחבורה הספרדית ASTARA, שגם רכשה את הפעילות שלנו בספרד והביעה אמון גדול במוצר שלנו. בחודש שעבר, לראשונה מאז שנכנסה החברה למסחר, פרסמנו דוחות שהציגו צמיחה בהכנסות. כמו כן, הגדלנו את צי הרכבים שלנו בערי הפעילות וממש לאחרונה, התחלנו פיילוט משותף עם חברת הליסינג והשכרת הרכב "אלדן", להגדלת צי הרכבים השיתופיים שלנו בתל-אביב בכל סופשבוע כדי לענות על הביקוש הגובר.

בשנת תשפ"ד שבאה עלינו לטובה, אני מאמין שכניסתה של הרכבת הקלה לפעילות, תביא להבנה שהדרך הנכונה להתנייד, במיוחד במרכז, היא בשילוב של מגוון אמצעי תחבורה ציבוריים ושיתופיים, מבלי לקחת את הרכב הפרטי מהבית. שירותי GoTo ואוטותל משמעותיים והם שותפים לשאיפה לסייע בצמצום מספר הרכבים הפרטיים על כבישי ישראל".

פעילות GoTo מבוססת על שירות רכב שיתופי שזמין באפליקציה לנסיעות ספונטניות או מתוכננות מראש בעיר ומחוצה לה. השירות מאפשר לנוע בצורה חופשית, גמישה, נוחה וזולה יותר מהשימוש ברכב פרטי.

גיל לייזר מנכל GoTo Global. גלעד בר שלו,
גיל לייזר, מנכ"ל חברת התחבורה השיתופית GoTo Global/גלעד בר שלו

"חווינו שנה מטורפת עם שינויים גדולים בתחום התחבורה"

גיא סלוק, מנכ"ל Cello, חלוצה ישראלית במתן פתרונות לשירותי חניה ותחבורה עירונית: "חווינו שנה מטורפת עם שינויים בענף התחבורה ושינוי משמעותי בתחבורה הציבורית עם השקת הרכבת הקלה.
הצורך לייצר שילוב תחבורתי אתגר את העסק הנוכחי שלנו שממוקד בחניות, אך מנגד פתח לנו הזדמנות חדשה של יצירת ערך בשילוב תחבורתי לנוסע הממוצע בגוש דן.

בנוסף, זו הייתה שנה של עשייה ענפה בתחום החניונים שהמשיך להעמיק ובא לידי ביטוי בכך שהפכנו להיות פתרון אחיד בכלל החניונים שהוקמו השנה כאפשרות הכרחית לכל נהג.

זו גם הייתה שנה של עשייה בשוק הטעינה לרכבים החשמליים. הפכנו לספק פלטפורמת המידע של משרד האנרגיה בתהליך שבסופו בשנים הקרובות אנחנו נראה יותר ויותר מכוניות חשמליות בכבישים למרות אתגרי התשתית הקיימים בנושא, תוך השקת האפליקציה הראשית של עמדות הטעינה ומתן בסיס אפליקטיבי למידע הכרחי למשתמשי הרכב החשמלי.

בשנת תשפ"ד, אנחנו שואפים להעמיק ולשדרג את העשייה שלנו בכלל תחומי שירותי ופתרונות החנייה והדרך על ידי יצירת ערך לקהילת המנויים שלנו שמהווה את הלב הפועם לשמו אנחנו קיימים".

‏Cello, מפעילה אפליקציית תשלום למגוון שירותי מוביליטי (תחבורה חכמה) בהם תשלום נוח בכחול-לבן בכל הארץ, הנחה בתשלום במאות חניונים, תשלום על נסיעה בתחבורה ציבורית (אוטובוס, רכבת ישראל, כרמלית, רכבת קלה, מוניות שירות ועוד), תשלום בכבישי אגרה (כביש 6 חוצה צפון והנתיב המהיר) ומגוון שירותי דרך וגרירה 24/7.

מנכל Cello, גיא סלוק. יח"צ,
גיא סלוק, מנכ"ל Cello, פתרונות לשירותי חניה ותחבורה עירונית/יח"צ

"אף נער לא יפול ואף נערה לא תישאר מאחור"

ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת 'הגל שלי' לקידום בני נוער באמצעות גלישת גלים: "בדרך כלל, עבודה מרובה היא סימן לשגשוג אלא שבתחום שלנו, עוד עבודה משמעה עוד נערים ונערות במצבי סיכון שזקוקים לעזרה. עוד בני נוער שמתמודדים עם סחף של אתגרים, נמשכים למצולות, ולעיתים אף נמצאים תחת הגלים של החיים.

אני שמח וגאה על כל אחד/ת שמצטרף/ת. עם ניסיון של עשור בקידום בני נוער אנחנו בעמותה ממשיכים ונמשיך ללא לאות להעניק הזדמנויות וליווי לכמה שיותר בני נוער שיגיעו אלינו, ואם לא יגיעו - נגיע אנחנו אליהם.

האתגר הוא העשייה הרבה שמובילה לעוד ועוד עשייה, ככל שאנחנו מוכיחים את היכולות שלנו הביקוש עולה. עמותת הגל שלי גדלה השנה ב-40% עם 3,922 חניכות וחניכים. פתחנו בעשור הזה 8 מרכזי גלישה חינוכיים לאורך חופי ישראל. ניהול צמיחה בסדר גודל שכזה מאתגר ודורש מאיתנו לייצר יציבות פיננסית ומציאת מקורות מימון ותרומות בימים לא פשוטים של המשק.

בנוסף, הפיזור הגאוגרפי של מרכזי הגלישה שלנו מנהריה ועד אשקלון מצריכים התייחסות מיוחדת. אנחנו, שהתחלנו ממחסן קטן בחוף בת ים מבקשים כעת לפעול כתמנון בעל שמונה זרועות ולהעניק טיפול מיטבי ולא מתפשר בכל המרכזים שלנו והאחריות היא אדירה. אסור לפספס אף אחד, צריך כל הזמן לבדוק בין הכיסאות לראות שאף נער לא נופל, שאף נערה לא תישאר מאחור והאתגר - כגודל האחריות, גדל מדי שנה.

עמותת 'הגל שלי', קידמה עד כה מעל ל-9,000 בני נוער בישראל, חגגה לאחרונה עשור לקיומה והיא סוג של סטארטאפ חינוכי לקידום נוער בסיכון.

ירון וקסמן, הגל שלי. באדיבות הגל שלי,
ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת 'הגל שלי' לקידום בני נוער באמצעות גלישת גלים/באדיבות הגל שלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully