וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציר מנהלים: מה לעשות השנה כדי להצליח בעסקים?

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 9:24

מה מאחלים בעלי עסקים לעצמםן לקראת השנה החדשה? בעיקר הצלחה. קל להגיד, אבל קשה ליישם. לכן הלכנו אל כמה מנהלים שהצליחו בגדול השנה וחזרנו עם לא מעט טיפים שייעזרו לנו להצליח בשנה החדשה

מנהלים. shutterstock, ShutterStock
כולנו רוצים שנה של עסקים טובים, אבל מה הסודות הקטנים שיהפכו אותה לכזאת?/ShutterStock, shutterstock

שנה חדשה היא זמן טוב להתחלות חדשות, בוודאי בכל מה שקשור לעסקים. לא מעט יזמים ובעלי עסקים קטנים יושבים אל שולחן החג מלאי תקווה, אבל גם עם לא מעט חששות ופחדים. אצל רבים מהם עולה השאלה, מה עליהם לעשות כדי להצליח יותר בשנה הבאה?

כדי לא להשאיר אותם ללא תשובה, הלכנו אל כמה מנהלים ששיחקו אותה השנה. הם יוזמים, מחדשים, שומרים, בונים, מוכרים, מטפחים - ולפעמים גם מפטרים... אבל האם הם יכולים לתרום מנסיונם העשיר למנהלים ואנשי עסקים אחרים?

הנה מה ששמענו מהם, מהסודות הקטנים ועד לאני מאמין הגדול שלהם: איך להתנהל כדי לעשות עסקים עוד יותר טובים גם בשנה הבאה עלינו לטובה?

נעמה לביא ביטון סמנכ"לית שיווק קבוצת לובינסקי. לימור בן רומנו,
נעמה לביא ביטון, סמנכ״לית שיווק קבוצת לובינסקי/לימור בן רומנו

נעמה לביא ביטון, סמנכ"לית שיווק קבוצת לובינסקי

ראש השנה העברי מבחינתי הוא הזמן להתחיל לבחון את המשאבים הנמצאים ברשותי על מנת להגיע ליעדים בשנה הבאה. אני בוחנת שלושה משאבים ספציפיים:

הראשון הוא תחום החדשנות וטכנולוגיה - העולם שלנו הוא סופר דינאמי, וטכנולוגיה יכולה לעזור לי להדביק את הפער ולמקד את המאמצים שלנו במקומות הנכונים. המשאב השני הוא המשאב האנושי (כלומר הצוות הישיר שלי) - כדי להבטיח שאני אוכל ליישם ולעמוד ביעדים אני צריכה צוות חזק שילך איתי ואף יוביל את הדרך.

אני בוחנת מה נדרש כדי לחזק את הצוות שלי, ולעזור לו לכבוש את היעדים החדשים אליהם אני רוצה שנגיע. המשאב השלישי הוא השותפים האסטרטגיים, שאיתם אני בונה את הפאזל השלם שיגרום לביצועים שלי להצטיין, על ידי בדיקה מה חסר ומה יש להתאים לטובת כבישת היעדים החדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זיו אלול. טל שחר,
זיו אלול, מנכ״ל חברת הסטארטאפ Pery/טל שחר

זיו אלול, מנכ"ל חברת הסטארטאפ Pery

"השנה התחילה בסערה חיובית מבחינתי: במאי, השקנו לראשונה את המוצר בארה"ב ויצאנו לדרך באופן רשמי - ואין מרגש מזה. לדעתי הדבר החשוב ביותר איתו כדאי להתחיל שנה חדשה הוא להסתכל אחורה על מה שהיה, מה עבד ומה לא, מה לקחת ומה לשנות, להציב יעדים חדשים.

כמובן שגם להדגיש את מה שלא הצליח ולהבין שהקשיים היו לטובה, שהם חלק מתהליך שצריכים ללמוד או לעבור ושיאפשר לנו להתפתח ברמה האישית וברמה המקצועית. גישה של ראיית הטוב מייצרת שמחה שמתורגמת למוטיבציה ורק איתה אפשר להמשיך לטפס. תתחילו בחיוך!".

רחלי קריאל, סמנכ"לית שיווק דלויט ישראל. אלמוג סוגבקר,
רחלי קריאל, סמנכ״לית שיווק, Deloitte ישראל/אלמוג סוגבקר

רחלי קריאל, סמנכ"לית שיווק, Deloitte ישראל

"בפתח של תחילת שנה ובמציאות משתנה שבה הדבר היחיד שקבוע הוא שינוי, אני מאוד מאמינה בAgility כגישה ניהולית אל מול תחומי הביזנס ולא פחות חשוב, אל מול אנשים. הרעיון נשמע פשוט - להימנע מקיבעון, לא לצאת מנקודת הנחה שכל החוכמה אצלי, לאתגר את המחשבה, כאג'נדה ניהולית שמונחלת כמתודת עבודה. להיות קשוב לאנשים, ואירועים חיצוניים ופנימיים בארגון ולהגיב מתוך גמישות מחשבתית ולא על אוטומט. בפועל, אחרי שנים כמנהלת והכרות עם כל חלקי ורובדי הארגון - גישה של אג'יליות תהיה להקיף את עצמך בצוות של טאלנטים עם כישורים ומרקעים שונים משלך ולעשות את ההתאמות הנדרשות לניהול שכזה (ניהול בחליפה אישית לכל עובד.ת על פי התכונות, היכולות, האספירציות והחזקות שלו).
בפתיחת שנה אני עושה בדק בית אצלי ובשיטת הניהול שלי. אני מבינה שככל שאת, כמנהלת, מגלה ומנחילה בקרב אנשייך גמישות מחשבתית ופתיחות כולם מרוויחים מכך: יצירתיות, צמיחה, פיתוח וקידום של הארגון לשדות רחבים יותר (במקום לייצר עוד מאותו דבר, טוב ומפתה ככל שיהיה). גמישות מאפשרת להתמודד עם תזוזות ותיקוני מסלול מהירים ככל שנדרש, מענה לשינויים בשוק או אל מול מתחרים ושימוש (או הטמעה) בפלטפורמות משתנות בהתאם. הדגש החשוב הוא לשים לב שגמישות, שנועדה לשרת בין היתר גם מהירות תגובה ופעולה, לא תבוא על חשבון רגישות. כמו בכל דבר "האיך" חשוב לא פחות "מהמה". הקפדה על האיך תבטיח מחויבות של האנשים והארגון ללכת אחריך לטובת הגשמת החזון שאתה מוביל כמנהיג ולטובת מימוש מטרות הארגון תוך שמירה על ערכיו".

דוד דבש סמנכ"ל תפעול שרונה פרטנרס. יח"צ,
דוד דבש, שותף מנהל בקרן שרונה/יח"צ

דוד דבש, שותף מנהל בקרן שרונה

"לקראת פתיחת השנה חשוב מאוד להציב יעדים, לבצע יישור קו ותיאום ציפיות עם העובדים ולקבוע מטרות לקראת השנה הבאה, זאת על מנת ליצור אחידות בין העובדים ולקדם את החברה. אני מאוד מאמין בשיטת OKR, ראשי תיבות של Objectives and Key Result, מתודולוגיה פופולורית בקרב החברות הגדולות ביותר במשק, בעזרתה ניתן לנהל מטרות ולהיות ממוקדים על היעדים הארגוניים.

קרן שרונה הינה קרן גלובלית העובדת במקביל מול גופים רבים, החל מהמשקיעים דרכנו ועד חברות הפורטפוליו שלנו והתאגידים עמם אנחנו בקשר רציף. בשביל להתחיל את השנה ברגל ימין, לשמר את ההצלחות מהשנה שעברה ולשפר את תהליכי העבודה, ישנה חשיבות רבה ליצירת אחידות בין כל העובדים בכדי לייצר חברה מלוכדת שפועלת יחד ומשיגה את מטרותיה."

חיה הלפרין. אבישג שאר ישוב,
חיה הלפרין, בעלים ומנכ"לית רשת ״אופטיקה הלפרין״/אבישג שאר ישוב

חיה הלפרין, בעלים ומנכ"לית רשת "אופטיקה הלפרין"

"לכבוד השנה החדשה אני אפגוש בעז"ה את כל המנהלים ברשת, אלו שהתחילו אצלנו לא מזמן ואת הותיקים כדי לומר להם תודה. אבא שלי ז"ל תמיד האמין בקשר אישי עם העובדים וירידה לשטח, לפני תקופת החגים זאת הזדמנות מצוינת להגיד להם תודה ולשמוע את הדברים באופן אישי, (אין כמו לחוש את השטח) השיחות מולם מעניקות לי המון תובנות שאיתם נצא לדרך לשנה החדשה. היחס האישי הוא המפתח וה-DNA של חברה משפחתית מתוך הכרה שההון האנושי שלנו הוא המשאב החשוב ביותר שיש לנו.

דנה ביטון לב עמי, מנכ"לית טיק גרופ. ליאור שליק,
דנה ביטון לב עמי, מנכ״לית TlcGroup/ליאור שליק

דנה ביטון לב עמי, מנכ"לית TlcGroup (buyme,it momz, guilty, טלכלל, טלמסר)

לקראת כל שנה חדשה אני והצוות מתכנסים סביב מיקודים מרכזיים לטובת קידום הצלחת וצמיחת הקבוצה.

1. מיקוד בחדשנות, הובלה מתמדת על ידי טיפוח תרבות של חדשנות בתוך הארגון. עידוד הצוותים שלנו לחשוב בצורה יצירתית ולאמץ טכנולוגיות חדשות שיכולות להניע צמיחה ויעילות.

2. אנחנו ממוקדים בלקוחות שלנו, שהם במרכז האסטרטגיה העסקית שלנו. מקשיבים לצרכים שלהם, ומתאימים את הפתרונות בהתאם, תוך הקפדה על ניהול מערכת יחסים איתנה ושיפור מתמיד בתוצאות. אלו מטפחים נאמנות ומייצרים הצלחה ארוכת טווח.

3. שימור DNA של קלות הרגליים, גמישות הפתרונות וזריזות הביצוע. בעולם העסקים המהיר של היום, מענה מהיר ומקצועי הוא המפתח.

4. האנשים שלנו - לוודא שהצוות איתו יוצאים אל אתגרי השנה החדשה ממוקד ביעדים מגובש לעשייה ונהנה מהדרך.

עופר ברק, מנכ"ל ובעלים של רשת הסטוק. הסטוק,
עופר ברק מנכ״ל ובעלים של רשת הסטוק/הסטוק

עופר ברק מנכ"ל ובעלים של רשת הסטוק

בשנתיים האחרונות רשת הסטוק נמצאת בצמיחה מסיבית ופתחנו מעל 11 סניפים בנקודות שונות ברחבי הארץ והיד עוד נטויה. הטיפ שלי לשנה החדשה היא להיות קשובים לרחשי ליבם של הלקוחות וכן הקניית כלים מקצועיים לעובדי הרשת על מנת שיכלו להמשיך ולהיות נותני השירות הטובים ביותר בתחומם.

אנו כרשת חרטנו על דגלנו לתת ללקוחות את המוצרים הטובים ביותר במחירים הזולים ביותר ובתקופה בה יוקר המחייה מקשה על כולם, אנו נמשיך להיות האלטנרנטיבה המשתלמת ביותר בכל פרמטר בתחום עיצוב הבית. בשונה מרשתות אחרות לנו יש 9 עונות בשנה בשנה והקולקציות מתחלפות בקצב תדיר. לכן אנו חייבים להיות מעודכנים בטרנדים ואנו נסמכים לא מעט על הבקשות שמגיעות אלינו מצד הלקוח.

בנוסף, כחלק משיפור המערך שלנו השקנו לפני כשנתיים את מועדון הלקוחות של הסטוק שמונה כעת כ-600 אלף חברים. המהלך קרה מתוך הבנה ומשובים של לקוחות שהעידו כי הם חוזרים לבצע רכישות פעם אחר פעם והחלטנו לתת להם הטבות ייחודיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully