וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדו"ש הציעה לבית המשפט הצעה לפשרה בנושא תלושי המזון

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 9:50

חדו"ש בדיון בבג"ץ על כרטיסי המזון: לא יכול להיות שמשפחות עניות עובדות יקבלו חצי ממשפחות שבוחרות לחיות בעוני ולא לעבוד. הציעה פשרה לבית המשפט

ועו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית לעמותת חדו"ש. יח"צ,
עו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית לעמותת חדו"ש/יח"צ

הבוקר התקיים דיון בבג"צ בעתירות בעניין כרטיסי המזון, שאריה דרעי מבקש להעביר בעיקר למגזר החרדי.

העתירות הוגשו על ידי עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון והתנועה לאיכות השלטון, לאחר שוועדת הכספים אישרה בשבוע שעבר, להעביר 400 מיליון שקל לחלוקה מיידית באמצעות כרטיסים מגנטים, במסגרת סעיף תקציבי שנועד לקדם ביטחון תזונתי, זאת למרות שכל הגורמים המקצועיים, מצביעים על כך שחלוקת כרטיסי מזון פעם או פעמיים בשנה אינה מקדמת ביטחון תזונתי.

העברת הכספים נעשתה במקביל להוצאת 6000 משפחות מהתוכנית המקיפה של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, שאכן מקדמת ביטחון תזונתי, בשל מחסור תקציבי.

במהלך הדיון, בנוכחות השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ויעל וילנר, עמד בית המשפט על כך שההליך היה בלתי תקין וקבע שב2024 צריך להתנהל הליך מסודר על פי חוק בהתאם לחובת ההיוועצות וקבע שהוא לא יאשר את שחרור הכספים ל2024 אלא לאחר שההחלטות החדשות יעברו תחת ביקורותו.

עו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית לעמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון אמרה: "מבלבלים כאן בין ביטחון תזונתי לעוני כדי להצדיק קריטריונים שמעדיפים את הציבור החרדי. הציבור החרדי סובל מעוני, ולא סובל מהיעדר ביטחון תזונתי. המיזם לביטחון תזונתי, להבדיל מכרטיסים חד פעמיים, מחלק כרטיסים חודשיים, לצידם הוא מייצר תהליך של הבניה ויכולת של המשפחות לצרוך בריא ולהתנהל כלכלית נכון ומחנך לתזונה בריאה וגם מחלק סלי פירות וירקות. כאשר מדברים על ביטחון תזונתי כך הוא צריך להיראות. במקום להוסיף תקציב למיזם שאכן מקדם ביטחון תזונתי, דרעי וחבריו באופן ציני רוצים לחלק מתנות לחגים".

חדו"ש הציעה לבית המשפט הצעה לפשרה בנושא. עו"ד סולל: "כיוון שאנחנו לא רוצים שהכסף הזה ירד לטמיון הצענו מתווה שיש בו שלושה רכיבים: אחד, שלגבי 2024 צריך שיהיה הליך תקין שיחזיר את הכספים לביטחון תזונתי ולא למטרות אחרות.

הדבר השני שהצענו הוא לתקן את הקריטריונים בחלוקה הנוכחית באופן שיבטל את האפליה החמורה בהם בעיקר למנוע את אפליית הילדים - לא יכול להיות שילדים של משפחות עובדות שממצות את כושר ההשתכרות שלהן ועדיין נדרשות לקבל הבטחת הכנסה, יקבלו רק מחצית מהסכום של משפחות מרובות ילדים שלא ממצות כושר השתכרות, וגם זאת רק עד שני ילדים בעוד שבמשפחות חרדיות יקבלו כרטיסי מזון לעד שמונה ילדים. הרכיב השלישי ביקשנו שבית המשפט יקבע שחלק מהסכום הנוכחי ישמר לצורך הבקשות שיוגשו למי שלא יקבלו על פי הקריטריונים באופן אוטומטי".

תגובת האגון להחלטת בג"ץ: מברכים

עם תום הדיון בבג"ץ, אמרה סולל: "אנחנו מברכים על כך שבית המשפט הורה למדינה להימנע בשנה הבאה לנהוג באופן הלא ראוי שהיא נהגה השנה ואנחנו מקווים שתקציב 2024 ו-600 מיליון השקלים, אכן יועברו לקידום הביטחון התזונתי בהתאם להמלצות המועצה הארצית לביטחון תזונתי, ולא כמתנות לחג שניתנות לכאורה ממפלגה מסוימת כפי שנעשה כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully