וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע אבא: תלאותיה של משפחת המבוטח, שלקה בליבו בחו"ל

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 11:12

הסיפור המקומם של אריה כהן, תושב עכו, שלקה בליבו בעת טיול אופניים באוסטריה. למרות שהוא מורדם ומונשם, התמהמה חברת הביטוח בהטסתו לישראל והטריחה את בני משפחתו המודאגים. כלל ביטוח ופיננסים בתגובה: "פעלנו מידית כדי להטיסו ארצה"

זקן רוכב על אופניים. ShutterStock
"נקלעתם למצב חירום? הכי בטוח בידיים של מדיסיס" נאמר בפרסומי חברת הביטוח. הניסיון של משפחת כהן מספר סיפור אחר/ShutterStock

זאת הייתה אמורה להיות עוד טיסת רכיבה לחו"ל, הפעם בנופים המדהימים של אוסטריה. אריה כהן מעכו, בן 77 עם כושר של בן 40, נהג צאת לטיולים כאלה פעמיים - שלוש בשנה. הוא נחת בשלישי שעבר עם הקבוצה בנמל התעופה בזלצבורג ובמשך היומיים הראשונים למסע שלח למשפחה תמונות מרהיבות של יערות, אגמים וכפרים קטנים, כתב שהוא רוכב בתוך גלויה, מרגיש כמו בחלום.

עוד לפני שעלה על המטוס, כבר סגר אצל סוכנת הנסיעות הקבועה שלו את היעד הבא, הפעם תאילנד ואיתה את הביטוח הקבוע שהוא עושה כבר שנים בחברת "מדיסיס" של "כלל ביטוח". מפאת גילו והעובדה שעבר התקף לב לפני 20 שנים, הוא חויב בתעריף גבוה של 1000 שקלים ויצא לדרך, סמוך ובטוח שהוא מכוסה מכל הכיוונים.

אחרי סיום הרכיבה בחמישי שעבר, יצאה הקבוצה לאכול משהו, ועל פי עדויות אריה היה מסמר הערב: סיפר בדיחות והצחיק את כולם, אך בדרך למלון, פתאום התמוטט. הרוכבים האחרים החלו לבצע בו פעולות החייאה, הזעיקו אמבולנס והוא נלקח לבית החולים של העיירה גמונדן, המרוחקת כשעה נסיעה מהעיר זלצבורג, שם אושפז כשהוא מורדם ומונשם.

חולה על מיטת בית חולים. ShutterStock
האבא מורדם ומונשם - ובני המשפחה צריכים לעמוד בתחקיר של חברת הביטוח/ShutterStock

ביטוח על אוטומט

ילדיו של כהן קיבלו טלפון מאחד מחברי קבוצת הרכיבה אחרי חצות. אורן כהן ואחיו גיל עלו על טיסה לווינה בשש בבוקר למחרת ובאחת בצהריים כבר ישבו ליד מיטתו של אבא. כמה שעות אחר כך יצרו קשר עם "מדיסיס", דיווחו על מצב האב וביקשו להטיס אותו בדחיפות לארץ. כאן התחילה סאגה ארוכה, שאולי תסתיים רק הלילה.

נסיעה לחו"ל מתחילה בשילוש הקדוש: הזמנת טיסה, מלון וביטוח נסיעות. לשני הראשונים אנחנו מקדישים תשומת לב וכסף, כדי שההנאה תהיה מושלמת, לביטוח - פחות. רובנו עושים אותו על אוטומט, כי צריך, בלי לבדוק את האותיות הקטנות, או להשוות חוות דעת, כי למה להשבית שמחות במחשבות על אסונות. אבל ברגע האמת, חייו של אדם יכולים להיות תלויים בטיב חברת ביטוח הנסיעות שלו.

"הסברנו למדיסיס שאנחנו לפני סופשבוע וכדאי שנזדרז עם הפינוי של אבא", אומר אורן בשיחה טלפונית מאוסטריה. "הם דיווחו שיצרו קשר עם הרופאים בבית החולים כדי להבין את תמונת המצב ושנמתין להוראות.

בכל השיחות הראשונות שלנו איתם, הייתה להם מן הקדמה כזאת: חשוב לי להגיד שאנחנו עושים בדיקות לגבי הצהרת הבריאות של אריה, והוסיפו שהם ישמחו אם נספק להם נתונים שיוכיחו שמצבו היה תקין לפני הנסיעה, זאת אומרת, שהוא לא רימה אותם. אני צריך לספק להם מסמכים על כך שלא הצהיר שקר - וכל זה כשהוא מורדם ומונשם.


"ואז אמרו לנו שאין בבית החולים צוות פעיל במהלך סוף השבוע ולכן אנחנו צריכים להמתין ליום שני, כדי שיבדוק אותו רופא. היינו צריכים לחכות שלושה ימים ולהתפלל שהוא ישרוד. נוצרה סיטואציה שאנחנו הפכנו לאנשי הקשר של מדיסיס עם בית החולים, אספנו נתונים ומסמכים ושלחנו להם, העברנו מסרים, דיברנו עם המחלקה והרופאים.

"פעם ביום קיבלנו ווטסאפ, 'מה נשמע' וזהו. אחת הרופאות בבית החולים אמרה לי שבכל הקריירה שלה היא לא נתקלה בתופעה שבה נציגי חברת הביטוח שואלים אותה כמה עולה אמבולנס ומה עלות פרמדיק. היא ניסתה להסביר להם שהיא מבינה ברפואה, לא בלוגיסטיקה.

"ביום שני עשו את הבדיקות על הבוקר ודאגנו שישלחו לארץ את התשובות באופן מידי בגרמנית. הרופא של חברת הביטוח העדיף לדבר ישירות עם הצוות כדי לחסוך את ההמתנה לתרגום. אחרי שלחצנו ולחצנו לקבל תשובה מתי מטיסים את אבא, אישרו במדיסיס שהוא כשיר לטוס. היינו בטוחים בעוד באותו יום נהיה כבר בדרך הביתה, אבל זה לא נגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כרטיס טיסה עם דרכון. ShutterStock
ביטוח נסיעות הוא משהו שרובנו עושים "על אוטומט" אבל בפעם הבאה, אולי כדאי להשקיע בו קצת יותר/ShutterStock

"הייתי בטוח שאבא גמר"

פה התחילה סאגה תמוהה של כמה ימים, בהם האחים מתכתבים ומשוחחים עם מוקדנים מתחלפים של "מדיסיס" שמספקים תירוצים לעיכוב: מחפשים טיסה סדירה, רופא מלווה, פרמדיק, צוות, כל פעם משהו אחר, כאילו אריה נסע לרכב בכפר נידח באפריקה ולא במדינה מערבית מתקדמת, עם טיסות שיוצאות לישראל בכל כמה שעות.

אורן: "לפני יומיים קיבלנו טלפון בהול מבית החולים להגיע מייד. הייתי בטוח שאבא גמר. אנחנו נכנסים לחדר ורואים צוות של אמבולנס, פרמדיק ורופא. שאלנו מה קורה והם אמרו שחברת הביטוח ביקשה מהם להכין אותו לטיסה בעוד שלוש שעות, תוך כדי שהם מנתקים אותו במהירות מכל המכשירים כדי להספיק. התקשרתי לחברת הביטוח ואמרתי, הוא טס? איך לא אמרתם לנו שום דבר? והמוקדן עונה, אוי, זאת טעות והם מצטערים, אבל רק ברביעי תהיה טיסה".

אל תהיו במתח. גם אתמול אריה כהן ובניו לא טסו לישראל. רק אחרי ההתערבות של "וואלה", אולי זה יקרה הלילה, אם לא יהיה עוד עיכוב מבית היוצר של "מדיסיס", שבפרסומים שלהם כתוב באותיות גדולות: "נקלעתם למצב חירום? הכי בטוח בידיים של מדיסיס. מתקשרים למוקד, מענה אנושי מידי, טיפול אישי על ידי הצוות המקצועי שלנו".

"אני מנסה לחשוב על כאלה שאין להם יכולת כלכלית או קשרים טובים", אומר אורן, "איך הם יכולים להסתדר במצב כזה? אנחנו פה כבר שבוע, ואף אחד לא שאל אותנו אם יש לנו איפה לישון ומה לאכול. ברוך השם, אנחנו מסודרים. אבל איך מישהו שאין לו את האמצעים אמור לעבור את זה? פשוט הזוי".

מכלל ביטוח ופיננסים נמסר:

"מדובר במקרה רפואי מורכב, וליבנו עם בני המשפחה. מייד עם קבלת המידע על האירוע, היינו בקשר רציף עם המשפחה, כאשר רופאי המוקד תיווכו את המידע הרפואי שקבלו מבית החולים, למשפחה.
חשוב לציין, כי עד לפני יומיים, בשל מצבו הרפואי הקשה, המבוטח לא היה בר הטסה, בשום תצורת טיסה.

עם קבלת האישור הרפואי, פעלנו מיידית כדי להטיסו ארצה, בתנאים התואמים את מצבו הרפואי, הכוללים שכיבה מלאה עם ליווי רפואי של צוות טיפול נמרץ צמוד.

במקביל, יידענו את המשפחה, כי טיסה רפואית העומדת בכל התנאים הנדרשים, תתאפשר ביום חמישי (היום)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully