וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים כל הדרך לנעילה: המדריך לרכישת אופניים חדשים

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 6:38

יש מי שעבורם יום הכיפורים הוא יום של רכיבה: מבימבות לקטנים ועד אופניים יקרים להורים. יצאנו לבחון את ההיצע וחזרנו גם עם כמה המלצות וכללים: מה חשוב לדעת על אופניים לפני שקונים?

ילדה רוכבת על אופניים. ShutterStock
האופניים הראשונים שלי. על מה חשוב להקפיד?/ShutterStock

לבחור נכון

עבור ילדים רבים יום הכיפורים הוא לא רק יום של רכיבה על אופניים, אלא גם היום שבו יקבלו לראשונה אופניים חדשים. איך לבחור נכון את האופניים, כך שיתאימו לגיל הרוכבים הצעירים? הנה מה שענו לנו המומחים של רשת דקטלון:

גיל - לימודי רכיבה יכולים להתחיל בגיל שנתיים כשמדובר בתלת-אופן או באופני איזון. ילדים בגילאי 3-5 יכולים לרכב על אופניים 12 או 14 אינץ' שמוצמדים להם גלגלי עזר או לחילופין על אופני איזון הניתנים להמרה.

גובה - כדי ללמוד בצורה הטובה ביותר, ילדים צריכים להרגיש בנוח על האופניים שלהם. הגודל מופיע באינצ'ים והוא מציין את קוטר הגלגלים של האופניים. כשילדכם לומדים לרכב, עליכם לוודא שהאופניים בגודל המתאים מבחינת הגובה והגיל הילד, כך תבטיחו למידה מהירה יותר בהנאה גדולה יותר.

לגובה 100-85 ס"מ - 10 אינץ' (תלת-אופן ואופני איזון)
לגובה 105-90 ס"מ - 12 ו-14 אינץ' (אופני איזון ניתנים להמרה)
לגובה 120-105 ס"מ - 16 אינץ'
לגובה 135-120 ס"מ - 20 אינץ'
לגובה 155-135 ס"מ - 24 אינץ'

אופן השימוש - מגיל שש ומעלה, ילדים משתמשים באופניים בדרכים שונות. בין אם מדובר באופניים היברידיים, אופני הרים או אופני BMX, עליכם לבחור בהתאם לשימוש בו הילדים ישתמשו באופניים.

ילדים רוכבים על אופניים. ShutterStock
ילדים מתרגשים לקראת האופניים החדשים/ShutterStock

הראשונה שלי

MY FIRST, בימבת הרכיבה לקטנטנים מבית המותג הבינלאומי SCOOT& RIDE, מתאימה לגילאי חצי שנה (בשלב הישיבה) ועד גיל שנה וחצי.

הבימבה מציגה עיצוב חדשני, קלת משקל אך יציבה, עשויה מחומרים ידידותיים לסביבה ובטוחה לשימוש. ל-MY FIRST, שלושה מצבים המתאימים לשלושת שלבי ההתפתחות של הפעוט.

המחיר 349 שקל. את המותג משווקת באופן בלעדי חברת 'פלפלוט', ניתן להשיג ברשתות ובחנויות הצעצועים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
MY FIRST-STEEL & ROSE- שיווק בישראל על ידי חברת פלפוט. יח"צ,
MY FIRST-STEEL & ROSE, המחיר: 349 שקל, פלפוט/יח"צ

כישורי רכיבה על תלת אופן

דגם RITO STAR 3 ב-1 מבית המותג QPLAY נועד לעודד כישורי רכיבה על אופניים מגיל צעיר. מנגנון הקיפול הייחודי מאפשר פתיחה ללא מאמץ וידית אחיזה רחבה מאפשרת היגוי קל ונסיעה חלקה, והוא מתאים לגילאי 10 חודשים עד שש שנים.

המושב מרופד, הגב גבוה, כיסוי הבטיחות ניתן להסרה, חופה ניתנת להרכבה להגנה מהשמש, סל אחסון, משענת רגליים מתקפלת ומערכת בלמים כפולה.

המחיר: 649 שקל. מוצרי המותג ביבוא 'פלפוט', נמכרים בחנויות צעצועים

תלת אופן מתקפל דגם RITO STAR מבית המותג  QPlay, המחיר: כ-649 שקל. יח"צ,
תלת אופן מתקפל דגם RITO STAR מבית המותג QPlay, המחיר: כ-649 שקל/יח"צ

קורקינט למתחילים

הקורקינט HIGHWAYKICK 1 של המותג QPLAY, מתאים לילדים בגילאי 1-5 שנים בעל שני מצבי שימוש: ישיבה - עם מושב לפעוטות ועמידה - לרוכבים מתקדמים.

המעבר בין המצבים מתבצע בקלות ע"י ההורה וללא צורך בכלי עבודה. לקורקינט מערכת שלושה גלגלים יציבה עם מנגנון היגוי מוגן ובטוח למניעת התהפכות, הוא קל משקל ובעל יכולת נשיאה עד 50 ק"ג.

המחיר: 499 שקל. את מוצרי המותג ביבוא חברת 'פלפוט', ניתן להשיג בחנויות הצעצועים

highwaykick1  שיווק בלעדי חברת פלפוט. יח"צ,
highwaykick1 לגילאי 1-5 שנים, המחיר: 499 שקל, פלפוט/יח"צ
3. קורקינט  Highwaykick 1  שיווק בלעדי חברת פלפוט. יח"צ,
קורקינט Highwaykick 1 לגילאי 1-5 שנים, המחיר: 499 שקל, פלפוט/יח"צ

שיק בדרכים

הדגם המקורי GTS VESPA הוא קטנוע וספה ממונע לקטנטנים שמציג מהירות נסיעה מרבית עד 3 קמ"ש, מגיע עם גלגלי צד קטנים מייצבים, פנסים מאירים וצלילי הנעה.

משקל מקסימלי לנשיאה: 25 ק"ג. מתאים לגילאי 18 חודשים עד חמש שנים.

המחיר: 400 שקל. ניתן להשיג באתר אמיגו במחירי מבצע לחגי תשרי עם 20% הנחה על כל מחלקת הגלגלים (בתוקף עד 27/9)

וספה אופנתית לילדים אתר אמיגו המחיר: 400 שקל. יח"צ,
וספה אופנתית לילדים אתר אמיגו המחיר: 400 שקל/יח"צ

מקטנים לגדולים

אופני איזון נועדו להקל את המעבר לרכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר, לאחר רכישה של היכולות החיוניות: איזון, תיאום והיגוי. אופני איזון לא כוללים דוושות כך שהילד מתרגל שיווי משקל בצורה בטוחה באמצעות דחיפה עם כפות הרגליים.

אופני האיזון PLAYER של המותג QPLAY מגיעים עם גלגלי אוויר מתנפחים, מושב וכידון מתכווננים, פדלים גדולים למנוחה ותאורת LED.

המחיר: 299 שקל. את מוצרי המותג ביבוא 'פלפוט', ניתן להשיג בחנויות הצעצועים

אופני איזון player מבית המותג qplay שיווק בלעדי חברת פלפוט המחיר: 299 שקל. יח"צ,
אופני איזון player מבית המותג qplay שיווק בלעדי - חברת פלפוט. המחיר: 299 שקל/יח"צ

בולמים כפול

אופני הילדים CHIPMUNK 12 אינץ' מבית רויאל בייבי, מציעים שילוב מתוכנן בהקפדה בין בטיחות ונוחות והם מתאימים לילדים שגובהם נע בין 90-105 ס"מ.

שילוב נוסף שמוצע לרוכבים הוא השימוש האידיאלי בשני הבלמים (הקדמי והאחורי) בו זמנית, ללימודי רכיבה בטוחים. גלגלי האימונים של האופניים מסייעים ליכולת ההיגוי ומגן השרשרת סגור לחלוטין ושומר על בטיחות האצבעות.

המחיר: 259 שקל. להשיג בלעדית בסניפי רשת "טויס אר אס" ברחבי הארץ

אופני הילדים chipmun  12 אינץ' מבית רויאל בייבי המחיר 259 שקל. יח"צ,
אופני הילדים chipmun 12 אינץ' מבית רויאל בייבי. המחיר: 259 שקל/יח"צ

כמו גדולים: אופני INUIT לילדים בגילאי 4.5-6, בגודל 16 אינץ', מתאימים לימוד רכיבה לילדים שגובהם 105-120 ס"מ, עם אפשרות להתקנת גלגלי עזר בגודל זהה. מערכת הבלמים "עצור בקלות" (STOP EASY) מוגנת בפטנט, מותאמת לידיים קטנות ומספקת 30% יותר כוח בלימה.

הצמיגים עם פנימית מתנפחת מקנים אחיזה טובה בתנאי שטח והמושב מתכוונן בהתאם לגובהו של הילד. האופניים מגיעים עם פעמון, תאורה אחורית וקדמית, מחזירי אור בגלגלים וכיסוי מגן לחלקי מערכת ההנעה (ארכובה, שרשרת ועוד). המחיר: 490 שקל. ניתן להשיג בסניפי רשת דקטלון ברחבי הארץ

אופניים לילדים בגודל 16 אינץ, 490 שקל, inuit דגם 100 לגילאי 4-6. באדיבות דקטלון,
אופניים לילדים בגודל 16 אינץ, inuit דגם 100 לגילאי 4-6, המחיר: 490 שקל/באדיבות דקטלון

רכיבה היברידית

האופניים ההיברידיים RIVERSIDE 500 N בגודל 24 אינץ', מתאימים לגילאי 9-12 שנים מתאימים לרכישה על הכביש או בתנאי שטח והם בעלי 6 הילוכים וידיות בלמים מותאמות.

מערכת החלפת ההילוכים היא גמישה וקלה לשימוש. האופניים מצוידים במגני בוץ, רגלית ופנסים (קדמיים ואחוריים), אוכף ארגונומי, תאורה ומחזירי אור על הגלגלים. הכידון ומוט הכידון מרותכים בחתיכה אחת והשרשרת מוגנת בכיסוי. המחיר: 999 שקל (במקום 1,190 שקל). להשיג בסניפי רשת דקטלון

אופניים היברידיים 999 שקל. באדיבות דקטלון,
אופניים היברידיים, לגילאי 9-12 שנים, 999 שקל, דקטלון/באדיבות דקטלון

יוצאים לשטח

אופני השטח ST 900 לילדים ונוער, 24 אינץ', קלים במיוחד, עשויים אלומיניום ומותאמים לגילאי 12-9 שנים. הדגם מאפשר פתיחה מהירה להסרת הגלגלים והוא מציע בולם זעזועים קדמי. צמיגי SKINWALL קלים עם בליטות צד.

בלמי דיסק קדמיים ואחוריים לבלימה עוצמתית, אוכף ספורטיבי וידיות הילוכים הנשלטות באמצעות האצבע המורה והאגודל, למעבר בין 8 ההילוכים ללא מאמץ. הגלגל בעל 36 שיניים וקסטת 34-11 מקילים לעבור בין הילוכים ולעלות בכל שיפוע. כיוון שיש רק מוט שליטה אחד, אפשר להתרכז במסלול הרכיבה.

המחיר: 1,399 שקל (במקום 1,800 שקל). ניתן להשיג בסניפי רשת דקטלון ברחבי הארץ

אופני שטח 24 אינץ לילדים ונוער, המחיר: 1399 שקל. באדיבות דקטלון,
אופני שטח 24 אינץ לילדים ונוער, המחיר: 1,399 שקל, דקטלון/באדיבות דקטלון

טיפים לבטיחות

בכל מוצאי יום הכיפורים, מעט אחרי תפילת נעילה, אנו שומעים על צוותי מד"א שהעניקו סיוע חירום לנפגעים בתאונות רכיבה בחג. מה עושים כדי למזער נזקים?

קסדה - הדבר החשוב ביותר לבטיחות בעת רכיבה על אופניים הוא חבישת קסדה תקנית ומותאמת לרוכב. קסדה נכונה תמנע אחוזים גבוהים של פגיעות ראש ותפחית את חומרת הפגיעה במקרה של נפילה או תאונה.

חשוב לוודא שהקסדה עומדת בתקני בטיחות מחמירים, שצבעה יהיה בולט (אפילו זוהר) ושהרצועות יהיו מהודקות על ראשו של הרוכב. חשוב לדעת כי קסדה מאבדת מיכולתה לספוג זעזועים, לכן, במקרה של פגיעה חמורה, יש להחליפה.

ביגוד - הימנעו מרכיבה עם בגדים כהים, במיוחד בשעות החשכה. חשוב להצמיד מחזירי אור לבגדים בעת הרכיבה ורצוי שהבגדים יהיו דקים וקלילים למניעת העת יתר. שימו לב שרגלי המכנסיים לא רפויות מדי או מתרחבות כדי שלא ייתפסו בשרשרת בזמן הרכיבה. בחרו נעליים סגורות, לא כפכפים וכמובן לא יחפים.

חוקי תנועה - ילדים מתחת לגיל 10 צריכים לרכוב על המדרכה וילדים גדולים יותר יכולים להשתמש בשבילי אופניים (אם יש). רצוי להימנע מרכיבה בשעות החושך, לעצור בכל יציאה משביל/סמטה כדי לבדוק את התנועה החוצה ולמנוע התנגשויות. אל תיסעו קרוב מדי למכוניות חונות כיוון שדלתות עלולות להיפתח בפתאומיות. אל תחלקו מושב או כידון עם חבר כדי לא לאבד שיווי משקל. אל תרכיבו אוזניות בזמן רכיבה על אופניים - חשוב מאוד לשמוע את כל האחרים על הכביש בזמן הרכיבה.

אילוסטרצית תינוק. ShutterStock
קסדה - הדבר החשוב ביותר לבטיחות בעת רכיבה על אופניים/ShutterStock

מה עם תוספות?

אופניים טובים וקסדה תקנית הן הבסיס לכל רכיבה, אבל כמו בכל תחום, גם כאן יש גאדג'טים שכדאי להכיר:

מושבים - רבים חוששים מרכיבה ממושכת בשל כאבי ישבן. מושבי ג'ל או מושבים מרופדים אחרים הם פתרון נוח ופשוט. מחקרים הוכיחו כי יש בכוחם של מושבי ג'ל להפחית את הכאב ואת תחושת הנימול בקרב רוכבים.

מחזיק בקבוק - בחרו במחזיק בקבוק המאפשר גישה נוחה ושליפה מהירה של הבקבוק כדי שלא תצטרכו לעצור בזמן הרכיבה.

מחזיק לסמארטפון - תושבת לטלפון הנייד הוא אמצעי חשוב ושימושי. תוכלו להעיף בו מבט מידי פעם ולהישאר בשליטה ויציבות.

אחסון ציוד - חוץ מבקבוק המים והטלפון הנייד, לעיתים תצטרכו לשאת פריטים קטנים נוספים כמו מפתחות של הבית, ארנק, קרם הגנה, חטיף אנרגיה ועוד. אזורים מסוימים באופניים, כמו הכידון, השלדה או מוט הכיסא, מתאימים לקשירת תיקים מסוגים שונים.

מגינים - חשוב להצטייד באביזרי מגן בעלי מעטפת מגן וספוג עבה עבור שורש כף היד, כפות הידיים, הברכיים והמרפקים.

מודגש: כל הטיפים הם באדיבות המומחים לאופניים של רשת דקטלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully