וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלבישים את ההולכים על ארבע: טרנד הבגדים לכלבים תופס תאוצה

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 10:16

השוק העולמי לבגדי חיות מחמד, גדל בשנים האחרונות והוא מוערך כיום ב-5.19 מיליארד דולר. מומחים בתחום טוענים כי הוא צפוי להגיע ל-7.66 מיליארד דולר עד 2031 בהתבסס על מספר סיבות, בהן הדאגה לבריאותם, נטייה להאנשה והשפעת הרשתות החברתיות

כלב לבוש סוודר סרוג. ShutterStock
מתלבשים על ארבע: טרנד הבגדים לכלבים תופס תאוצה/ShutterStock

הסיבות העיקריות לגדילה משמעותית בהיקף המכירות של בגדים לכלבים הן הנטייה שלנו להאנשת חיות המחמד שלנו והתייחסות אליהם כחלק בלתי נפרד מהמשפחה, הדאגה הגוברת לבריאותן ועבודת משפיענים בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק שמעודדים הורים לחיות מחמד לקנות להם בגדים.

שוק האופנה העולמי לבעלי חיים וכלבים בעיקר, גדל בשנים האחרונות, כשאר בשנת 2021 הוא הוערך בלמעלה מ-5 מיליארד דולר והוא צפוי לעבור את 7.5 מיליארד הדולר ב- 7 השנים הקרובות (עד שנת 2031).

"חיות מחמד הפכו לחלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו, וישנה מגמה של הומניזציה של בעלי חיים" אומרת צליל ספרמן, מנהלת תחום מותגים ולייפסטייל בחברת ביופט, המייצרת ומשווקת מזון וציוד לחיות מחמד "אנשים נוטים להתייחס לבעלי החיים ולקנות להם דברים, בין אם מזון, אביזרים ובגדים דומים למוצרים שהם היו קונים לעצמם".

מעיל ריינבו לכלבים - ribos מחיר 76 שקל. יגאל פרדו,
מעיל ריינבו לכלבים - ribos מחיר 76 שקל/יגאל פרדו

גוצ'י, ורסצ'ה וכריסטיאן לובוטין

פריטים כמו סוודרים, מעילים ומעילי גשם, חולצות וז'קטים הם הנפוצים ביותר וכיום ניתן למצוא אותם בכל חנויות לחיות מחמד. אך בשנים האחרונות אנחנו רואים גם מגמה צומחת של בגדי מעצבים ייעודים לכלבים שלנו. מותגים כגון גוצ'י, ורסצ'ה, סלין, טומי הילפיגר ואפילו מותג הנעליים כריסטיאן לובוטין השיקו בשנים האחרונות קולקציות קפסולה המתאימות לחברינו הטובים ביותר.

יתרה מכך, חלק מהקולקציות של מותגי העל נוצרו בהשראת חיות המחמד של המעצבים עצמם. לדוגמא, קולקציית הסוודרים, המעילים והמנשאים של גוצ'י נוצרה בהשראת הכלבים של המנהל הקריאטיבי אלסנדרו מיקלה, ומגוון הרצועות, השקיות והקערות של המותג סלין, שעוצבו על ידי הדי סלימן, נוצר עבור הלברדודל שלו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סוודר לילך פרחים- ribos - מחיר 76 שקל. יגאל פרדו,
סוודר לילך פרחים- ribos - מחיר 76 שקל/יגאל פרדו

יוצאים לאירועים עם בגד של מותג על

זה לא רק טרנד שמותגי העל אימצו. גם מותגי רחוב כמו H&M, אורבן אאוטפיטרס, אדידס ועוד אימצו את הטרנד ועיצבו קולקציות לבגדי כלבים. גם בארץ, מותגים הצטרפו לטרנד ויצאו עם קולקציות מיוחדות לכלבים, אחד מהם הוא מותג BOSS שיצא בקמפיין לפני כשנה לקולקציית בגדים ואביזרים לכלבים.

מעבר להומניזציה של כלבים והתייחסותם כחלק בלתי נפרד מהמשפחה, סיבה נוספת לעלייה של טרנד זה, גם נובעת משינויים בדמוגרפיה של בעלי חיות מחמד. בבריטניה למשל כמעט שני שלישים מאלה שהביאו לאחרונה חיית מחמד הם בני 16 עד 34.

"מדובר בדור שמאוד אוהב לבטא את עצמו בדרכים שונות וגם הכלבים שלהם הם דרך לביטוי עצמי" אומרת צליל. "צעירים נוטים יותר לקחת את הכלבים שלהם לאירועים שונים ואף לשלב אותם באירועים פרטיים (חתונות, ימי הולדת, בריתות) וכד' ורובם בוחרים בלבוש מיוחד כדי לגרום לכלב להיראות מגניב ומסוגנן בדיוק כמוהם. יתרה מכך, יש גם כאלו שאפילו דואגים לתלבושת תואמת כדי לייצר אפקט יותר מגניב".

קולקציית בגדים ביופט 2023-2024. יח"צ,
קולקציית בגדים לכלבים של ביופט לשנת 2023-2024/יח"צ

כך תבחרו תלבושת לכלב שלכם

צֶבַע - אם אתם מתכננים לצאת לטיול עם הכלב, לא משנה מה מזג האוויר, לבוש הכלב שלכם צריך להיות מאוד פרקטי. עדיף לבחור בגדים בצבעים כהים מכיוון שהם הרבה יותר שמישים וסביר להניח שיישמרו לאורך זמן.

גודל / מידה - גודל/מידה הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר שאתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם קונים פריט לכלבכם. בחרו תמיד בגדים בהתאם לגזע ולפרופורציות של חיית המחמד שלכם. אם יש בגד מסוים שהכלב שלכם מנסה להוריד או כל הזמן משחק איתו, כנראה שלא נוח לו אז עדיף פשוט לא לקנות את זה. תזכרו - נוחות קודם כל, בדיוק כמו שהייתם קונים בגדים לעצמכם!

מִין - רוב האנשים בוחרים בגדים לכלב שלהם בהתאם למינו. לדוגמה, לכלבות מקובל לקנות בגדים ורודים או עם פרחים ומוטיבים "נשיים", אך תצאו מהקופסה ותשקלו גם דוגמאות וצבעים קצת אחרים לכלבים שלכם. העיקר הנוחות.

אופנה - גם הבגדים של בעלי החיים מושפעים רבות מהטרנדים האופנתיים החמים של עולם האופנה. אתם יכולים לקבל השראה באינטרנט או במדיות החברתיות ולמצוא פריטים מיוחדים לכלבים שלכם.
בארץ יש מספר מותגים לאביזרים וכלבים לבע"ח, אחד מהם הוא RIBOS מבית ביופט, שהשיקו לאחרונה את קולקציית החורף 2023-24 שמציעה מגוון בגדים איכותיים, פרקטיים, נוחים וכמובן מחממים.

צליל ספרמן - ביופט בגדים לכלבים. סלי בן ארי,
צליל ספרמן, מנהלת תחום מותגים ולייפסטייל בחברת ביופט/סלי בן ארי

קולקציית בגדי החורף מגיעים בשישה גדלים כל אחד. בין הדגמים בקולקציה ניתן למצוא פריטים שהושפעו מהסגנון האורבני עם קריצה ספורטיבית, כגון מעילים אופנתי בשילוב צבעים פסטליים הניתנים ללבישה בשני צדדים, סוודרים מחממים, מעילים במגוון פטרנים, מעיל גשם לכלב ועוד.

מחירים של מומלצים לצרכן של הקולקצייה: החל מ- 59 שקל. ניתן להשיג בחנויות החיות המובחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully