וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח ה-OECD: האמנם "סכנה קיומית לעתיד ישראל"?

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 10:20

דוח ה-OECD ממשיך להכות גלים. פורום הכלכלנים בתגובה חריפה: "המגמה הנוכחית לפיה שיעור החרדים באוכלוסייה מכפיל את עצמו בכל 25 שנה, כאשר ילדים חרדים אינם רוכשים מיומנות יסוד החיוניות להשתלבות בשוק עבודה מודרני, מהווה סכנה קיומית לעתיד ישראל"

פתיחת שנת הלימודים בבני ברק 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
תלמידי ישיבה. האם אי-רכישת מיומנויות חיוניות להשתלבות בשוק העבודה היא "סכנה קיומית למדינת ישראל"?/ראובן קסטרו

הודעת ארגון ה-OECD, שפרסם אתמול, כחלק מדוח GOING TO GROWTH, כי על ישראל להפסיק לתמרץ עבור אי השתתפות במעגל העבודה (כמו במענקים הינתנים לבני הישיבות), ממשיכה להכות גלים.

הדוח מתייחס אמנם לתקציבים נכון לסוף שנת 2022, אולם מאז חל גידול חד בתמיכה שמעניקה המדינה לאברכים, חינוך שאינו כולל לימודי אנגלית, מתמטיקה ומדעים ועוד תקציבים עבור מי שבוחרים לא לעבוד.

הפרסום הצליח להכות גלים, בין היתר גם התייחסות מפורשת מפורום הכלכלנים, גוף שקם על רקע החשש מפני מהפכה משפטית - ועד כה פרסם בעיקר גילויי דעת הקשורים אלי, אך גם כאלה המתייחסים לאספקטים רחבים יותר של ההתנהלות הכלכלית-ציבורית בישראל. כך נכתב בהודעת הפורום:

"ארגון ה-OECD פרסם אתמול נתונים מדאיגים על ההשפעה ההרסנית של מימון תלמידי ישיבות על כלכלת ישראל. הארגון קורא להגביל תקציבים למטרות מדכאות צמיחה, ולפעול לשילוב חרדים וערבים בשוק העבודה. ממשלת ישראל עושה בדיוק ההיפך.

כפי שפורסם, הגידול החד בכספים הקואליציוניים למטרות מדכאות צמיחה, בשילוב הירידה בהיקף גביית המסים הביא להכפלת הגירעון התקציבי.

עם העברת תקציב המדינה בחודש מאי, במכתב הכלכלנים השלישי התרענו שיש קונצנזוס רחב לפיו ליכולתם של ילדים חרדים להשתלב בשוק העבודה, להתפרנס בכבוד, ולשלם מיסים, השפעה מכרעת על עתיד המשק". כך נכתב בהודעת פורום הכלכלנים.

תלמידי ישיבת קמניץ בירושלים עוטים מסיכות בצל התפשטות הקורונה. 2 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
תלמידי ישיבה. המחלוקת שנדמה כי היא פנים-ישראלית, מדאיגה גם את ארגון ה-OECD/פלאש 90, יונתן זינדל

"סכנה קיומית למדינת ישראל"

את האיום החמור ביותר, שמרו בפורום הכלכלנים לסוף ההודעה: "המגמה הנוכחית לפיה שיעור החרדים באוכלוסייה מכפיל את עצמו בכל 25 שנה, כאשר ילדים חרדים אינם רוכשים מיומנות יסוד החיוניות להשתלבות בשוק עבודה מודרני, מהווה סכנה קיומית לעתיד ישראל.

המדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל עלולה לגרום לנזק אדיר ארוך־טווח לשגשוג הכלכלי של ישראל".

פורום הכלכלנים קורא לממשלת ישראל לחשב מסלול מחדש, להטות אוזן להמלצות של ארגון ה-OECD ושל רבים אחרים. על ממשלת ישראל לפעול בהקדם לשיפור כישורי העבודה של כלל האוכלוסייה, ולבטל תמריצים שליליים לרכישת השכלה ולהשתתפות בשוק העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully