וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לעימות ארוך: הסתערות על המדפים בסופרמרקט

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 12:30

כמעט כל סניפי הסופרמרקטים בישראל, למעט באזורים רגישים במיוחד, פתוחים היום. יחד עם זאת, רבים לא פועלים כסדרם: חלק גדול מהספקים מושבת בבשל הלחימה. אם לא היה די בכך, נרשמת התנפלות של קונים על המדפים, מחסור חריג במוצרי עוף ובמים מינרליים

התנפלות על המדפים בסופרמרקט בתל אביב. ללא, מערכת וואלה
סופרמרקט בתל אביב: הלקוחות נוהרים, המדפים מתרוקנים/מערכת וואלה, ללא

הסופרמרקטים הם מהעסקים החיוניים, אלה שנותרו פתוחים אפילו בעת המחמירים שבסגרי הקורונה. גם מי שמושבתים מעבודה - וגם משפחותיהם של מי שגויסו למילואים, פוקדים את הסופרמרקט כמעט כרגיל. אלא שלמרות שבכל הרשתות היו שמחים להפעיל את המרכולים כרגיל, מתברר שיש כמה בעיות אובייקטיביות שמועות תפקוד כרגיל.

בזמנים שכאלה פוחתת האטרקטיביות של סניפי הדיסקאונט הגדולים שבהם המחירים הם בדרך כלל זולים ביותר. רוב הציבור פונה בשעות כאלה דווקא לסניף הקרוב והמוכר, בדגש על השכונתי או זה שסמוך למקום העבודה. גם ההתייחסות לקניות כבילוי פוחתת - ועל אף שבחלק מהמקרים צריכת המזון עולה, מי שמרוויח מכך הם לרוב הסניפים השכונתיים.

בכל מקרה, הביקוש לשירותי משלוח עולה בחדות בימים שכאלה, בהם הורים מעדיפים להישאר קרובים לילדיהם ואחרים מעדיפים שלא להתקע בחוץ בעת אזעקה. עד כה כבר הודיעו כמה רשתות כי יתכנו שיבושים ועיכובים במועדי האספקה. רשת קרפור למשל, הוציאה ללקוחותיה הודעה שמודיעה כי שירות המשלוחים עובד, אך עלולים לחול שיבושים בזמני האספקה.

גם הסניפים של שופרסל ושל רשת הפארם Be פתוחים בכל רחבי הארץ, למעט סניפי אופקים ושדרות בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

בהודעת החברה נמסר כי "שופרסל אונליין מבטיח כי יעשו ככל שיכולתו כדי לתת מענה לשירותי המשלוחים. בשל שיבושים בהגעת עובדים לעבודה, כמות חלונות האספקה עשויה להשתנות וייתכנו שיבושים ואף ביטולים של הזמנות. במידה שלא ניתן לקבל חלון הזמנה פנוי, מומלץ לפנות לאחד מסניפי שופרסל אקספרס, שלי או דיל הסמוכים למקום מגוריכם. סניפים אלו פועלים באופן מלא".

בנוסף, למערכה הקשה בדרום יש הפעם שתי השלכות שאף שהן מוכרות מסבבי לחימה קודמים, הפעם הן מוחשיות יותר.

התופעה הראשונה, מטבע הדברים, היא קושי בהגעת אספקה מאזור הדרום, שאחראי לגידול חלק ניכר מהירקות, הפירות וכן על אספקת עופות וביצים. ההערכה כי המערכה הפעם תהיה קשה וארוכה יותר, אינה מוסיפה לתחושת הביטחון של הקמעונאים שאספקה זו תחודש בקרוב.

מחסור בעופות בסופרמרקט בתל אביב. ללא, מערכת וואלה
סופרמרקט בתל אביב. אזלו מוצרי העוף/מערכת וואלה, ללא

הבעיה השנייה עמה מתמודדים היום בסופרמרקטים רבים, בעיקר בערים מעורבות או ביישובים הסמכוים לאיו"ש, היא היעדרות של עובדים ערביים.

בחלק מהמקרים מדובר בהחלטה של העובדים עצמם עקב רצון להישאר בבית אצל אחדים או קשיים בהסעות למקום העבודה (בעיקר עובדים שמגיעים מעבר לקו הירוק). בחלק אחר מדובר ביוזמה0מונעת מצד המעסיקים, שלאור קריאות למעשי נקמה בערבים שהתפרסמו ברשת נוכח האירועים, ביקשו למנוע מעובדיהם הערבים את החוויה הקשה והמסוכנת - וביקשו מהם שלא להגיע למקומות העבודה עד יעבור זעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הודעת רשת קרפור ללקוחותיה. הודעת קרפור, צילום מסך
הודעת רשת קרפור ללקוחותיה. מפצירה להישמע להוראות פיקוד העורף ומודה שיתכנו שיבושים בזמני המשלוח/צילום מסך, הודעת קרפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully