וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הכלכלה מזהיר: נפעל נגד מי שיעלה מחירים בשעת מלחמה

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 18:01

לאחר פרסום וואלה! הבוקר לפי רשתות המזון העלו מחירים בחדות בשבוע האחרון, מתריע שר הכלכלה כי יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו מתוקף הסמכויות לשעת חירום

שר הכלכלה ניר ברקת בכנס שדרות

13 ביוני 2023. פלאש 90, אתר רשמי
שר הכלכלה ניר ברקת. מזהיר/אתר רשמי, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת מתריע בפני רשתות המזון, היבואנים והיצרנים שלא ינצלו את המלחמה על מנת להעלות מחיר, זאת לאחר פרסום וואלה! היום לפיו רשתות המזון העלו מחירים באופן חד מאז פרוץ המלחמה, בשיעור של כ-5% ועד ליותר מ-10%.

ברקת שוחח עם ראשי רשתות המזון, יבואנים, יצרנים ומפעלים בישראל ואמר כי המשרד יפעל נגד מי שיעלה מחירים בשעת מלחמה בכל הכלים העומדים לרשותו מתוקף הסמכויות לשעת חירום. הוא הוסיף כי "בשעה זו עם ישראל מצפה לסולידריות מצדכם ולא לעושק וניצול המצב".

לדברי השר ברקת: "מדינת ישראל בשעה קשה של מלחמה. מי שינצל את המצב באופן ציני כדי להעלות מחירים לאזרחי ישראל יגלה שאנחנו נפעל נגדו בנחישות. אם אדרש אשתמש בסמכויות המוקנות לי מתוקף תקנות לשעת חירום. נגלה אפס סבלנות לעושק הציבור בזמן מלחמה. הקמעונאים קיבלו את עמדת השר ברקת והודיעו כי לא יעלו מחירים".

מדפי סופר ריקים, רמי לוי פתח תקווה, 10 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
מדפי סופר ריקים, רמי לוי פתח תקווה, 10 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

היום פורסם בוואלה! סקר שערך המכון לחקר הקמעונאות ובדק את עלותם של כ-300 מוצרים. הסקר מצא כי הרשת שבה היתה ההתייקרות הגבוהה ביותר היא "יוחננוף", שבה עלו המחירים ב-10.25%, רמי לוי מיד אחרי עם התייקרות של 9.72%, באושר עד נשלם היום 9.60% יותר מלפני שבוע, קרפור העלתה מחירים ב-7.49% בממוצע, ובשופרסל דיל נרשם זינוק של 6.48%. רשת ויקטורי היא זו שהעלתה את המחירים בשיעור הנמוך ביותר, ב-4.77% בלבד.

ההתייקרות כוללת שורה רחבה של מוצרים, החל ממוצרי ניקוי וכביסה, קפה, מוצרי מזון למיניהם, חיתולים,שתייה קלה וחריפה, דגני בוקר, ירקות קפואים, מלח, סוכר חום, אורז ועוד שורה של מוצרי יסוד שיש בכל מטבח.

ברשתות טענו כי מדובר בתוצאה של סיום מבצעי החג. גורם בשוק אמר כי "הם מנצלים את חוסר האונים של הקונים, אבל כשהמצב יחזור לשגרה הם יבואו חשבון עם אלה שחגגו על חשבונם בשעת מצוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully