וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן אמת: החברות שתרמו יחד עשרות מיליוני שקלים לשיקום פגעי המלחמה

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 8:19

בשעת מלחמה קשה זו, שבאה בעקבות התקפת הדמים הרצחנית של מחבלי החמאס באזור הדרום, מתייצבות, נרתמות ותורמות גם חברות גדולות מהמשק הישראלי (אך לא רק), 5 מהן שהזכרנו בכתבה זו, תרמו יחד עשרות מיליוני שקלים לטובת שיקום הנזקים, הצטיידות מחדש, מיגון ותמיכה

תמיכה משפחתית. אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
זמן אמת: החברות שתרמו יחד עשרות מיליוני שקלים לשיקום פגעי המלחמה/ShutterStock, ShutterStock

40 מיליון שקל לעמותות סיוע

שתי קרנות הפילנתרופיה של עזריאלי, קרן עזריאלי ישראל וקרן עזריאלי קנדה, מודיעות על תרומות בסך של כ-40 מיליון ₪ לטובת עמותות וארגונים המסייעים לחיילים ומשפחות בימים קשים ומורכבים אלה.

לאחר בחינה מעמיקה ושיחות עם הארגונים הפועלים בשטח, החליטו הקרנות לרכז את הסיוע בשלושה תחומים עיקריים: תמיכה בחיילים הלוחמים בדרום, סיוע נפשי ופיסי מיידי לנפגעים ולבני משפחותיהם ותרומה עבור ציוד חירום לבתי החולים.

בין הארגונים להם יוענק הסיוע: בתי החולים סורוקה, ברזילי, שניידר, אסף הרופא והדסה, JDC, ארגון הג'וינט, נט"ל, ער"ן, לתת, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, האגודה למען החייל, זק"א, איחוד הצלה, מד"א ועוד.

דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי ישראל מסרה: "בימים קשים ועצובים אלה, אנו עדים לעם ישראל במיטבו ובשעתו היפה, עם המון רצון לסיוע מיידי לאזרחים ולחיילים שבקווי העימות. האחדות והלכידות של העורף, לצד התמיכה בכוחות הלוחמים, קריטיים, ואנו נרתמים למענם בכל הכח".

נעמי עזריאלי, מנכ"לית ויו"ר קרן עזריאלי קנדה מסרה: "אנו עומדים לצידה של מדינת ישראל בשעה קשה זו, מבכים את קורבנות פעולות הטרור, ומגייסים בשעת חירום זו את כל יכולותינו לסייע לעם ישראל. ליבנו איתכם".

שתי קרנות הפילנתרופיה של עזריאלי בעלות מסורת ארוכת שנים של נתינה הממשיכות את מורשתו וחזונו של דוד עזריאלי ז"ל. הקרנות תורמות לעמותות וארגונים הפועלים במספר תחומים עיקריים: חינוך, מחקר ורפואה, אדריכלות, סביבה, תרבות, קידום אנשים עם מוגבלויות, חינוך יהודי, לימודי ארץ ישראל והנצחת זיכרון השואה.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי. זיו קורן,
דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי ישראל: "אחדות ולכידות העורף, לצד תמיכה בכוחות הלוחמים - הן קריטיות"/זיו קורן

5 מיליון דולר לנפגעי הטרור: "כמו גלגל הצלה לניצולים"

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, שהוקמה בשנת 2002 במהלך מלחמת לבנון השנייה, קיבלה תרומה של 5 מיליון דולר מהקרן של יוליה ויורי מילנר - התרומה הגדולה ביותר שניתנה אי פעם מקרן פרטית והיא תאפשר לסוכנות היהודית להעניק סיוע חירום מיידי ובהמשך, תמיכה שיקומית למאות המשפחות שנפגעו ממעשי הטרור הרצחניים של החמאס.

מאז הקמתה העניקה הקרן סיוע לכ 9,000 משפחות בישראל ופעלה עד היום בעיקר באמצעות תרומות של שני השותפים המרכזיים של הסוכנות היהודית - הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד. כל אדם שנפגע באירוע טרור וסובל מפציעות או מנזק לרכושו מקבל סיוע מיידי של 4,000 שקלים עבור צרכים דחופים.

בנוסף, הקרן פועלת למתן מענקי שיקום לטווח ארוך (עד שלוש שנים מהפגיעה) בהיקף של עד 25 אלף שקלים לנפגע ותמיכה שוטפת לנפגעים בימים הנוראיים שאחרי הפיגוע, כמו גם מיכה ליישובים שפונו מהעוטף. יו"ר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית היא איילת נחמיאס ורבין.

"הנדיבות העצומה של ג'וליה ויורי מילנר, יחד עם תורמים רבים שמצטרפים אליהם, מבטיחה שהקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תוכל לספק תמיכה חיונית לכל קורבנות המלחמה הזו", אמרה אמירה אהרונוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית. "הסיוע של הקרן לנפגעי טרור יהיה כמו גלגל הצלה לניצולים ולבני משפחתם - גם באמצעות תמיכה מיידית שנעניק להם וגם באמצעות טיפול מתמשך בדרך לשיקום".

קרן הצדקה שהקימו ג'וליה ויורי מילנר מוקדשת לקידום ידע והישגים מדעיים ולתמיכה בחידושים מדעיים וטכנולוגיים, כדי לשפר את חייהם של אנשים ולהעניק השראה לדורות הבאים. הקרן מימנה מספר תכניות התומכות במדע, רפואה וחדשנות טכנולוגית בישראל.
.
"ג'וליה ואני הרוסים מהתקפות מחרידות על אזרחים חפים מפשע", אמר יורי מילנר, משקיע טכנולוגיה ישראלי ופילנתרופ בתחום המדע. "אנו מקווים שהכספים הללו יתמכו בצוותים המקצועיים המטפלים בטראומה ובפציעות של נשים, גברים וילדים שסבלו כל כך הרבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אמירה אהרונוביץ, מנכ״לית הסוכנות היהודית. צילום: דודי סאלם זוג הפקות, אתר רשמי
אמירה אהרונוביץ, מנכ״לית הסוכנות היהודית: "הסיוע של הקרן לנפגעי טרור, כגלגל הצלה לניצולים"/אתר רשמי, צילום: דודי סאלם זוג הפקות

10 מיליון שקל לאמבולנסים ולמעלה מ-1 מיליון שקלים לכל יישוב

סיוע חירום של מיליוני שקלים ליישובי העוטף לטובת כיתות כוננות, ציוד חירום, מיגוניות ורכישת אמבולנסים ליישובי העוטף ופינוי תושבים מהדרום למקומות אירוח*

קרן קימת לישראל (קק"ל), מתייצבת לצד תושבי אזור הדרום ועוטף עזה וכעת, החליט דירקטוריון החברה על הענקת סל חירום של 9 מיליון שקלים ליישובי העוטף שיכלול תמיכה מיידית של מיליון שקלים לכל יישוב לטובת צרכים ביטחוניים ושיקום התשתית היישובית הבטחונית.

סל החירום יכלול, בין השאר, מיגוניות בישובים, גנרטורים , ציוד למערך צוות חירום יישובי (צח"י), ציוד מתכלה בחירום, עזרי מחשוב לתמיכה.

בנוסף תעניק קק"ל סך של עד 200 אלף שקלים לישוב לזיווד צוותי הכוננות ביישובים עד 4 ק"מ מהגבול.
קק"ל תסייע גם ברכישת 10 אמבולנסים בסך של כ-10 מיליון שקלים, תפתח במבצע גיוס תרומות ותפנה לארגוני ה-JNF העולמיים לטובת גיוס תרומות לצרכים חיוניים לחיזוק הפריפריה בדרום.

עוד החליט דירקטוריון קק"ל על סיוע ומימון להעברת תושבי הדרום לבתי הארחה ברחבי הארץ. בשלב ראשון קק"ל תדאג לפינוי כ-1500 תושבים, לעלות האירוח שלהם ולפעילות חינוכית הפגתית לילדים למשך עשרה ימים.

יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי: "קק"ל מתגייסת למען תושבי הדרום בכדי לדאוג לשיקום התשתיות הבטחוניות ביישובים לאחר הפגיעה הקשה שספגו בהתקפת הטרור הנפשעת. בנוסף, קק"ל תאפשר לתושבים לעבור למקום בטוח ושקט למספר ימים על מנת להתחיל להתאושש ותדאג לילדים לפעילויות חינוכיות שיאפשרו להם התרעננות מהמאורעות הקשים . קק"ל פועלת למען אזור הדרום ועוטף עזה גם בימי שגרה ובתקופה קשה זו הסיוע הזה הוא משימה ציונית לאומית ממדרגה ראשונה. יחד ננצח!"

רחבת אמבולנסים. יניב כליף, יניב כליף
בנוסף לתמיכה ישירה ביישובים, קק"ל תסייע ברכישת 10 אמבולנסים בסך של כ-10 מיליון שקל/יניב כליף, יניב כליף

3 מיליון דולר לארגוני הצלה וסיוע

חברת סיילספורס עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות המחרידות ושוברות הלב המתרחשות בישראל בשבוע האחרון, והיא מחבקת את עובדיה בישראל ותומכת בהם בשעה קשה זו.

חברה הודיעה על תרומה משמעותית של 3 מיליון דולר לסיוע בצרכים המיידיים שנוצרו בעקבות מתקפת הטרור ומלחמת חמאס-ישראל. הכסף נתרם ל-3 ארגונים ישראלים ובינלאומיים: איחוד הצלה, העמותה להצלת הילד, ולעמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה, וזאת על מנת לספק סיוע בסיסי, מזון, ציוד ותמיכה נפשית לנפגעים.

בהודעת התמיכה בישראל שפרסמה החברה, נכתב: "מתקפת הטרור של חמאס על ישראל היא מחרידה ושוברת לב. כל כך הרבה חיים של חפים מפשע נלקחו באופן טרגי על ידי מעשי האלימות הבלתי אנושיים הללו נגד אזרחים וקהילות בישראל. ליבנו עם הקורבנות, יקיריהם וקהילותיהם, כמו גם עם עמיתינו, המשפחות והחברים שלנו שחיים באזור. אנו מתאבלים על אובדן חייהם של חפים מפשע.

הבריאות והביטחון של העובדים שלנו, משפחותיהם ויקיריהם הינה בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו פועלים כדי לתמוך בהם ולספק כל סיוע שהם צריכים".

אפרת רפופורט, מנכ"לית מרכז הפיתוח של סיילספורס ישראל: "אנו שבורי לב מאירועי הימים האחרונים בישראל וממעשי האכזריות הבלתי נתפסים של ארגון הטרור, חמאס. ליבנו עם משפחות ההרוגים, הנעדרים והחטופים ואנחנו בטוחים שישראל תתגבר ותביס את אלה הרוצים לכלותה. ברגעי משבר שכאלה, אני גאה מתמיד לעבוד בחברה שתומכת בעובדיה ורואה בנתינה ועזרה לזולת ערך עליון.

אני רוצה להודות לכל העובדים שלנו שהם או בני משפחותיהם יצאו למילואים, ולמאות העובדים שנרתמו להתנדב בארגוני ההצלה הסיוע והביטחון ולעזור, ולאלה שכבר ימים אוספים ציוד, אוכל ומצרכים בסיסיים ותורמים מזמנם על מנת לתמוך במשפחות בדרום ובחיילים שלנו. אין לנו ארץ אחרת".

ילד עצוב ובודד. ShutterStock
3 מיליון דולר לעמותות סיוע: איחוד הצלה, העמותה להצלת הילד, והעמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה/ShutterStock

10 מיליון שקל למערכת הבריאות והשלמת ציוד צבאי, מזון ומיגון

חברת ICL , יצרנית המינרלים הגלובלית, היא אחת החברות הבולטות בדרום, המהווה כרבע מכלכלת האזור. מאז החלה הלחימה, החברה ראתה באימוץ תושבי העוטף משימה ראשונה במעלה ולקחה הובלה בסיוע לתושבים מפונים, תוך ליווי, הקשבה לצרכיהם, מתן מענה ותמיכה רגשית.

דירקטוריון החברה אישר תרומה של 10 מיליון שקל לטובת סיוע לאזרחים שנפגעו, למערכת הבריאות, וכן כמענה לבקשות שהגיעו להשלמת ציוד צבאי, מזון ומיגון.

החברה מנצלת את פריסתה הגלובלית ויכולותיה המיוחדות להבאת ציוד צבאי בהטסה מיוחדת ממקומות שונים בעולם. מטבע הדברים, ההשפעה הישירה על העובדים היא משמעותית, ועל אף גיוס עובדים רבים למילואים, מאות מעובדי החברה לוקחים חלק ביוזמות קהילתיות מרגשות ומסייעים במערכים השונים.

כבר בתחילת השבוע, אימצה החברה את תושבי כפר עזה אשר פונו לקיבוץ שפיים, את תושבי קיבוץ בארי אשר פונו למלונות ים המלח ולקיבוץ עין גדי ואת חברי ניר עוז שפונו לאילת. החברה רכשה עבורם ציוד בסיסי והיגייני ראשוני, ביגוד והנעלה והעמידה לרשותם מערך הסעות, מערך תמיכה נפשית ורגשית ומערך מענה לצרכים נוספים כמו טיפול רפואי וביקור קרובי משפחה פצועים.

מתחילת השבוע, יזמו מספר עובדים את הפעלת עגלת הקפה בבית החולים סורוקה "קפה, חיבוק וחיוך" המאוישת משעות הבוקר עד הלילה עם עובדי החברה אשר אופים, משנעים ומחלקים לצוותים הרפואיים, לפצועים ולבני משפחותיהם.

עשרות עובדים מתכנסים מדי יום במשרדי החברה בבאר שבע ואורזים מאות חבילות המועברות לחיילים בשטחי הכינוס.

הנגב הוא בסיס הפעילות של ICL והאוכלוסייה הבדואית מהווה חלק בלתי נפרד ממנה. עשרות בדואים נהרגו בשבת, חלקם מפגיעת רקטות, חלקם בעבודה בעוטף עזה וחלקם כלוחמים בכוחות הביטחון. כיוון שאין באזור שלהם אזעקות או מרחבים מוגנים, פגיעת רקטה במתחם המגורים הביאה לאובדן 4 ילדי משפחה אחת, קצין בכיר בצה"ל, שוטרים ומחנך. מכיוון שכך, הנהלת החברה החליטה, כחלק ממענה ראשוני, לספק באופן מיידי 6 מיגוניות אשר יוצבו ביישובים ללא מיגון.

יער בארי. בוני שיימן, ארכיון הצילומים של קק"ל,
יער בארי בימים כתיקונם, קק"ל תורמת ונרתמת לשיקום יישובי הדרום ותמיכה בתושבים/בוני שיימן, ארכיון הצילומים של קק"ל

1 מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי

הקרן של סיטיבנק, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, הודיעה כי תעמיד סיוע מיידי של 1 מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי לארגונים הפועלים בישראל, כך הודיעה אמש ג'יין פריישר מנכ"לית סיטיבנק העולמית.
פריישר כתבה את הדברים במכתב אישי לעובדי סיטי בעולם.

קודם לכן, קיימה שיחת זום עם 450 עובדי סיטי בישראל וביקשה לחזק אותם בשעה הקשה.

רפי גמיש 8. ראובן קסטרו
רפי גמיש, יו"ר המסלול האקדמי המכללה למינהל: "כוחה של אומה טמון בנכונות אזרחיה לפעול אחד למען השני"/ראובן קסטרו

1.5 מיליון שקל עבור סיוע חומרי ורגשי לחיילים ומשפחות

ענקית התרופות היפנית "טקדה" החליטה להתגייס לסיוע למאמצי המלחמה בישראל. החברה הודיעה כי תעביר מיליון שקלים לטובת מגן דוד אדום.

ארגון ההתנדבות "צבא דוד", ארגון התנדבותי ללא מטרות רווח הפועל למתן סיוע הומניטרי לנזקקים ונפגעים בשעת חירום יחד עם המסלול האקדמי של המכללה למינהל מצטרפים לתמיכה בעורף ומקימים מערך מתנדבים ותרומות שיושיט יד ויעניק תמיכה לכל מי שנזקק לעזרה בשעה קשה זו.

היוזמה יוצאת לדרך עם גיוס תרומות ראשוני של כמיליון וחצי שקלים בשיתוף גורמים מובילים בישראל, מתוכם התחייבה המכללה למינהל לתרומה של מיליון שקל ומשה חוגג גייס תרומה של כחצי מיליון שקל. במסגרת היוזמה, יוענק סיוע חומרי ורגשי לחיילי סדיר ומילואים, לאזרחי הדרום והעוטף ולמשפחות שניזוקו בעקבות הלחימה.

מרכז לוגיסטי רחב היקף שיוקם בשטח המכללה למינהל בראשון לציון, ישמש לאיסוף וחלוקת מזון, ציוד ואמצעי לינה לנפגעים ואירוח משפחות שנאלצו לנטוש את ביתן; הסעת מתנדבים ואספקת ציוד לאזורי האירועים, הפעלת מוקד טלפוני וריכוז פניות מהשטח, סיוע באספקת ציוד לכוחות הביטחון וההצלה, ועוד. בהמשך יוקם מערך סיוע לימודי ורגשי לתלמידי בתי הספר באזורי הלחימה.

היוזמה תפנה משאבים מהותיים גם לטובת מאמצי ההסברה בחו"ל, באמצעות תמיכה ביוזמות הסברה קיימות לצד הקמת יוזמות חדשות ברשת. בנוסף יוביל גיוס תרומות בארץ ובחו"ל, בין היתר דרך פלטפורמות לגיוס המונים הנהוגות בחו"ל כמו Go Fund Me, ואף יאפשר גיוס תרומות בקריפטו.

רפי גמיש, יו"ר המסלול האקדמי המכללה למינהל: "בעת מצוקה כוחה של אומה טמון בנכונות של אזרחיה להתכנס, להתנדב ולפעול אחד למען השני. כמי שמוביל מוסד אקדמי בו לומדים עשרות אלפי סטודנטים, אני מאמין כי עלינו לשמש דוגמא להם ולבוגרים שלנו, להיות לא רק אנשי מקצוע מצויינים, אלא גם להיות אזרחים אכפתיים הפועלים למען אחרים".

משה חוגג, מייסד צבא דוד - צבא המתנדבים: "הלב של כולנו קרוע, הדרך היחידה לנסות לקום היא להפיץ אור ואהבה, הקמנו תשתית שתעשה בדיוק את זה, תחבר בין אלו שצריכים עזרה לאלו שרוצים להעניק אותה דרך התנדבות, תרומות וחיבוק לאחים ולאחיות. במלחמה הזו כולנו חיילים".

כל המעוניינים לתרום, להתנדב, או לבקש סיוע, בארץ ובחו"ל, מוזמנים לעשות זאת באתר הרשמי של המיזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully