וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצפה: עוף טוב מעלה את מחירי העוף הטרי בעשרות אחוזים

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 12:10

עוף טוב הודיעה לרשתות השיווק על עלייה חדה במחירי כל מוצרי העוף הטרי; גורם בשוק: "כרגע הרשתות סופגות אבל לא תהיה ברירה והן ייאלצו להעלות מחירים"

מדפי סופר ריקים, רמי לוי פתח תקווה, 10 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
מדפים ריקים בסופר. קשיי לוגיסטיקה באספקת מוצרים טריים/ראובן קסטרו

כלכלת מלחמה: חברת עוף טוב, המחזיקה בנתח משמעותי של כ-10% משוק העופות הטריים, הודיעה לרשתות השיווק על הקפצת מחירים.

לפי הודעת החברה לרשתות תחול עליית מחירים בכל מוצרי העוף הטרי:

עוף שלם יעלה 18.5 שקל לקילו - עלייה של 32%.
חזה עוף יעלה 34.5 שקל לקילו - עלייה של 30%.
שניצל יעלה 35.5 שקל לקילו - עלייה של 30%.
כרעיים יעלו 24.5 שקל לקילו - עלייה של 31%.
ירכיים יעלו 25.5 שקל לקילו - עלייה של 31%.
ופרגיות יעלו 56.5 שקל לקילו - עלייה של 35%.


מדובר במחירים לרשתות ולא במחיר הסופי שהצרכן ישלם, שהוא כמובן גבוה יותר. עוף טוב היא יצרנית המחזיק כ-10% משוק העופות הטריים בישראל.

בכיר ברשתות אמר לוואלה! כי "זוהי חוצפה מהמעלה הראשונה. אין סחורה ואין לנו ברירה אלא לשלם את הסכומים המופרכים האלה ולספוג אותם כדי שיהיה לנו מה למכור ללקוחות. המחיר לצרכנים בינתיים לא עלה באותו שיעור כי הרשתות סופגות, אבל בסופו של דבר לא תהיה לנו ברירה אלא להעלות מחירים".

מעוף טוב נמסר כי "אנו עובדים מסביב לשעון ומתמודדים עם מחסור דרמטי בכח אדם, בין היתר בשל גיוס מילואים של אנשינו. בראש ובראשונה אנו מקדישים מאמצים רבים להפעלת המשחטה בכל מחיר, וזאת כדי לבלום את המחסור הקשה שמתחיל להיווצר בעופות בארץ. למצב בו אנו מצויים השלכות כספיות מרחיקות לכת, אנחנו עובדים ללא הפסקה וסופגים כבר במשך שבוע את העלויות הגבוהות".

גורם בחברה הסביר כי "מחירי העופות אינם קבועים גם בשגרה ומוכתבים על ידי מחירון משתנה שיוצא מדי יום בהתאם לביקושים. מי שקובע את המחיר הסופי לצרכן הינן רשתות השיווק ולא היצרנים באופן ישיר. לאחר ספיגת העלויות הכבדות שנוצרו בימים האחרונים נאלצנו להעלות את מחירי העוף הטרי במחירונים שהוגשו לרשתות, וזאת בשיעור שנע בין 15-20%".

מדפי סופר ריקים, רמי לוי פתח תקווה, 10 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
עומסים בסופר. במקומות רבים נרשם מחסור/ראובן קסטרו

מאז תחילת המלחמה נרשמים חוסרים רבים בסופרמרקטים, בעיקר של סחורה טרייה כגון פירות וירקות, עופות, מים מינרלים ועוד. הסיבות לכך הן בעיקר לוגיסטיות - מחסור בעובדי ייצור ושינוע שפוגע בשרשרת הייצור והאספקה.

מסקר השוואת מחירים שערך המכון לחקר הקמעונאות בשבוע שעבר ברשתות השיווק עלה כי כל הרשתות העלו מחירים בהיקף של בין 5% ל10%.

הסקר, שכלל בדיקה של כמעט 300 מוצרים, מצא כי הרשת שבה היתה ההתייקרות הגבוהה ביותר היא "יוחננוף", שבה עלו המחירים ב-10.25%, רמי לוי מיד אחרי עם התייקרות של 9.72%, באושר עד נשלם היום 9.60% יותר מלפני שבוע, קרפור העלתה מחירים ב-7.49% בממוצע, ובשופרסל דיל נרשם זינוק של 6.48%. רשת ויקטורי היא זו שהעלתה את המחירים בשיעור הנמוך ביותר, ב-4.77% בלבד.

ההתייקרות כוללת שורה רחבה של מוצרים, החל ממוצרי ניקוי וכביסה, קפה, מוצרי מזון למיניהם, חיתולים, שתייה קלה וחריפה, דגני בוקר, ירקות קפואים, מלח, סוכר חום, אורז ועוד שורה של מוצרי יסוד שיש בכל מטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully