וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מסרב להעביר 130 מיליון שקל לילדי העוטף מתקציב שהובטח לחינוך החרדי

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 12:06

גורמים המעורים בנושא דיווחו כי שר האוצר אמר כי "ידיו כבולות"; במשרדי האוצר והחינוך מכחישים: "שקר מוחלט"

בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת - הצבעות על התקציב. 23 במאי 2023. נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
בצלאל סמוטריץ'. אמר כי ידיו כבולות/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסרב להעביר סכום של 130 שקל לצרכי חינוך ילדי העוטף בעקבות המלחמה, על חשבון התקציב הקואליציוני שהובטח לחינוך החרדי.

גורמים המעורים בנושא אישרו לוואלה כי נעשתה פנייה לשר בעניין והוא אמר כי "ידיו כבולות". הידיעה פורסמה לראשונה באתר "כאן" של תאגיד השידור הציבורי.

בימים האחרונים קוראים גורמים כלכליים רבים לעצור את ההעברות התקציביות העצומות שהובטחו לגורמים שונים, ובעיקר תמיכה בציבור החרדי ובהתנחלויות, על מנת לאפשר תמיכה בצה"ל ושאר כוחות הביטחון, בטיפול בתושבי העוטף ובשיקום הנזק העצום ליישובי דרום הארץ. כזכור, הממשלה אישרה העברות קואלציוניות בהיקף של 14 מיליארד שקל, אשר ספגו ביקורת משמעותית עוד בטרם החלה המלחמה.

המערכה בדרום, שעלולה להתפתח לזירות נוספות, עתידה לפי ההערכות לעלות סכום של כ-160 מיליארד שקל ותדרוש היערוכת תקציבית חסרת תקדים וקיצוצים רבים.

שרי האוצר והחינוך הכחישו את הדברים מכל וכל: "מדובר בשקר מוחלט. משרד האוצר ומשרד החינוך עובדים יחד כדי לתת מענה לכל צורך. זה נכון לגבי העוטף ונכון לכלל תלמידי ישראל. יש תיאום מלא בין השרים. משרד האוצר נותן וימשיך לתת מענה לכל צרכי הממשלה והמשק ולתמוך את מאמצי הלחימה בכלל ההיבטים. המשרד עוקב אחרי הצרכים המתפתחים ומנהל את מערך המקורות והשימושים בצורה מקצועית על ידי גורמי המקצוע וללא שום שיקול זר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully