וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקידי האוצר למשרדי הממשלה: הקפיאו את הכספים הקואליציוניים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 10:22

בכירי האוצר הורו להקפיא כל תקציב שאינו קשור לתמיכה בלחימה, באוכלוסייה שנפגעה או במתן שירותים חיוניים; משרדי עורכי דין בפניה ליועמ"שית: "המשך ההעברות יהיה נגוע בשיקולים זרים"

יוגב גרדוס מציג את ההתאמות התקציביות. ינון שלום יתח
החשב הכללי יוגב גורדוס, אמש. שינוי סדר העדיפויות/ינון שלום יתח

בכירי האוצר הורו למנכ"לי משרדי הממשלה לעצור הוצאות תקציביות קואליציוניות ואחרות שאינן נוגעות ישירות ללחימה, לתמיכה באוכלוסייה אזרחית שנפגעה או לשירותים חיוניים במשק.

במכתב שנשלח ביום ראשון למנכ"לי המשרדים על ידי מנכ"ל האוצר, החשב הכללי והממונה על התקציבים, מציינים פקידי האוצר כי "יש לרתום את המשאבים הלאומיים להצלחת הלחימה... לכן, נבקש מכולכם להקפיא הקצאת תקציבים שטרם הוקצו ומומשו בשנת 2023 ו-2024 ואינם קשורים לתמיכה בלחימה, באוכלוסייה האזרחית שנפגעה או במתן שירותים חיוניים של המשק. מובן כי האמור לעיל נכון הן לתקציבים קואליציוניים והן לתקציבים אחרים".

המערכה בדרום כבר גבתה קורבנות רבים והביאה לפגיעה עצומה בנפש וברכוש. ברור לכל כי גם מחירה הכלכלי יהיה עצום, ולפי הערכות מדובר על סכום של כ-160 מיליארד שקל.

אמש דווח כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסרב להעביר סכום של 130 מיליון שקל לצרכי חינוך ילדי העוטף בעקבות המלחמה, על חשבון התקציב הקואליציוני שהובטח לחינוך החרדי. גורמים המעורים בנושא אישרו לוואלה כי נעשתה פנייה לשר בעניין והוא אמר כי "ידיו כבולות". הידיעה פורסמה לראשונה באתר "כאן" של תאגיד השידור הציבורי. במשרדי האוצר והחינוך הכחישו את הדברים וטענו כי מדובר בשקר מוחלט.

זירת נפילת רקטה, אשקלון, 13 באוקטובר 2023. אבי רוקח
רכב שנפגע מנפילת רקטה באשקלון. "שינוי נסיבות קיצוני המחייב בחינה מחדש של סדר העדיפויות"/אבי רוקח

בתוך כך כתב וואלה! ביני אשכנזי מדווח כי משרדי עו"ד הגדולים בארץ דורשים לעצור את העברת הכספים שהובטחו בהסכמים הקואליציוניים ולהפנותם למימון צרכי המלחמה ושיקום הנפגעים.

שנים עשר משרדי עו"ד מהפירמות הגדולות בארץ שיגרו ביום ראשון מכתב ליועמ"שית, גלי בהרב מיארה, להפסיק את חלוקת הכספים שהובטחו בהסכמים הקואליציוניים.

על המכתב חתומים עו"ד מהפירמות מיתר, פירון, עמר רייטר ז'אן, הרצוג פוקס נאמן, פרל כהן צדק, אברמזון, ארנון תדמור לוי, ארדינסט, ברקמן, שבלת, ברנע, קרסיפין רובינשטיין.

הם כותבים כי "נדמה שלא יכול להיות חולק, כי המלחמה שנכפתה על ישראל מהווה שינוי נסיבות פתאומי וקיצוני ביותר, המחייב במובהק סדר עדיפויות אחר לתקופת המלחמה ולשיקום שיידרש אחריה, ולמצער בחינה מקצועית ורצינית של שינוי סדר העדיפויות.

לפיכך, אנו דורשים ממשרדי הממשלה ומן הגורמים המקצועיים הם האחראים על יישום ההסכמים הקואליציוניים - באמצעות הייעוץ המשפטי לממשלה כבא כוחם - להקפיא לאלתר העברת כספים קואליציוניים ולבטל העברות כאלו שנעשו או שנתנה הוראה לעשותן".

לדבריהם המשפט המנהלי קובע כי יש לבחון העברות בהתאם לנסיבות, והמשכן כרגע יהיה "נגוע בשיקולים זרים ביחס למציאות החריגה".

משרדי עו"ד שחתומים על המכתב בהובלת עו"ד ברק טל ממשרד ארנון תדמור טוענים כי שינוי נסיבות מהווה עילה משפטית מהדין במשפט הציבורי להפסקת העברת הכספים הקואליציוניים ולהעברתם לצרכי מימון המלחמה ושיקום הנפגעים.

כעת יש לראות האם היועמ"שית תוציא הוראה בנושא, או שמא הדבר התייתר בעקבות הודעת בכירי האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully