וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי כלכלה למפונים שוויתרו על מלון - 150 שקל למבוגר ו-100 שקל לילד

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 16:54

התשלום יתקבל אוטומטית מביטוח לאומי; הטיפול במפונים עובר למשרד התיירות לאחר ש-20 מיליון שקל כבר שולמו לסוכנים: "יש הרבה מה לשפר"

מפוני עוטף עזה במלון ג'ו, ת"א, 10 באוקטובר 2023. ללא, מערכת וואלה!
מפוני עוטף עזה במלון בתל אביב/מערכת וואלה!, ללא

מפונים אשר ויתרו על חדר מלון ובמקום זה מתארחים אצל משפחה או שכרו דירה חלופית באופן עצמאי יהיו זכאים לתשלום דמי כלכלה בגובה 150 שקל ליום למבוגר ו-100 שקל לילד. התשלום יתקבל באופן אוטומטי באמצעות הביטוח הלאומי.

בהמשך לחשיפת וואלה! כסף, הטיפול במפונים עובר למשרד התיירות בשיתוף משרד הפנים ורח"ל, זאת לאחר שכבר שולם סכום של 20 מיליון שקל כעמלות לסוכנים שהזמינו את חדרי המלון עבור המפונים, וגבו סכומים בהיקף של 5%-8% ובנוסף 50 שקל לכל אדם.

משרד התיירות, משרד הפנים ורח"ל יפעילו חמ"ל אשר ינהל את מערך הקליטה של המפונים למתקני אכסון תיירותיים, לרבות בתי מלון, אכסניות נוער ועוד. משרד התיירות קורא לבעלי חדרי הארחה ומלונות להעמיד את ההיצע הפנוי שלהם לטובת המפונים. מספר הטלפון של החמ"ל לפניות הציבור, הרשויות ולהצעת חדרים הוא 03-6394989.

בשבוע שעבר הוקם חמ"ל משותף למשרד התיירות והתאחדות המלונות, במסגרתו רוכזו נתונים על היצע חדרי האירוח בישראל של כלל המלונות, כפרי האירוח, מעונות הסטודנטים ועוד.

שר התיירות חיים כץ: "ביקשתי לקבל את הסמכות לניהול מערך הפינוי, כי התגובות בשטח הראו שיש הרבה מה לשפר. יש לנו את היכולת לנהל את מערך הקליטה בצורה מיטבית עבור הציבור ומשתלמת יותר עבור המדינה. אני מחזק ומחבק את המשפחות שעומדות בחזית".

אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות: "סמוך ובטוח שהמטה שעד כה נתן מענה לתורמים, רשויות מקומיות, מעועצות אזוריות, ימשיך לעבוד בצורה מקצועית ורחבה עוד יותר תחת ניהולו של משרד התיירות. רק ביחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully