וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יציג את התוכנית הכלכלית; בשוק מודאגים: "חלקית ולא מספקת"

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 16:54

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צפוי להציג היום את התוכנית הכלכלית שלו לתמיכה במשק. גורמים שראו את עיקרי התוכנית טוענים כי היא לא קרובה לענות על הצרכים

בצלאל סמוטריץ. ינון שלום יתח, עיבוד תמונה
שר האוצר. קיים התייעצות עם קודמיו בתפקיד/עיבוד תמונה, ינון שלום יתח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עתיד להציג את תוכנית הכלכלית לתמיכה במשק בעוד שעה קלה, במסיבת עיתונאים שתתקיים במשרד האוצר החל מהשעה 17:45.

לדברי גורמים בתחום שנחשפו לטיוטה היום, מדובר בתוכנית "חלקית ולא מספקת", שלא תענה על הצרכים של העובדים והמעסיקים, ותהיה בהיקף מוגבל של 5 מיליארד שקל.

לדברי אותם גורמים לפי המסתמן התוכנית לא תכלול את כל חלקי הארץ ובשעות האחרונות עוד ניטש ויכוח על הטווח המדובר, והאם יהיה במרחק של עד 7 קילומטר מהגדר בדרום או עד 40 קילומטר.

טענה נוספת היא שהתוכנית לא תספק דמי קיום אלא פיצוי בשיעור מסוים בגין ההכנסות הקבועות, בהתאם למחזור העסק, ופיצוי מקסימלי בגין משכורות שלא יענה על צרכיהם של רוב בעלי העסקים ולא יכסה על הפגיעה החמורה שרבים מהם ספגו.

"רוב העצמאיים יוכלו לקבל אלפים בודדים בלבד, זה לעג לרש", אמר לנו גורם בתחום. בעסקים רבים ירד מחזור ההכנסות דרמטית, עם השפעה עצומה על ענפים שלמים כגון אירועים, כנסים, עסקי בילוי ופנאי, מסעדנות ועוד.

עד כה הרוב המכריע של הטיפול במפונים נעשה באמצעות יוזמות אזרחיות, והן גם היו הראשונות לספק לתושבים ההמומים תמיכה כלכלית מיידית. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' היה אמור להציג תוכנית כלכלית כבר לפני יממה אך לא עשה זאת, ובימים האחרונים גוברים הקולות כי מדובר באירוע שגדול על מידותיו. אמש קיים השר התייעצות עם קודמיו בתפקיד, כאשר לפגישה הגיעו השרים לשעבר משה כחלון, יובל שטייניץ, אביגדור ליברמן ורוני בר-און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully