וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקס והמשביר מוציאות עובדים לחל"ת

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 15:44

פוקס תוציא מחצית מהעובדים לחל"ת: "צעדים שמטרתם צמצום הוצאות והקטנת הנזק הכלכלי"; במשביר יוציאו 40%: "הצטמצמו היקפי הפעילות"

הראל ויזל. דימה טליאנסקי,
הראל ויזל בעלי ומנכ"ל פוקס. מהמעסיקות הגדולות במשק/דימה טליאנסקי

קבוצת פוקס וחברת המשביר 365 הודיעו על הוטצאת חלק משמעותי מהעובדים לחל"ת - חופשה ללא תשלום.

פוקס הודיעה כי היא מוציאה כמחצית מהעובדים לחל"ת. מדובר בחברה שהיא מהמעסיקות הגדולות במשק המחזיקה בין היתר בחנויות רשת פוקס, ללין, מנגו, שילב, אמריקן איגל, פוט לוקר, נייק, אדידס ועוד

בדיווח של החברה לבורסה לניירות ערך הבוקר נכתב כי "החל מתחילת המלחמה, ובדומה לחברות אחרות בתחומי הקמעונאות, הצטמצמו היקפי פעילות הקבוצה בישראל באופן משמעותי. בצל אי הוודאות הרבה בעת הזו לרבות ביחס למשך והיקף המלחמה, הקבוצה החלה לנקוט בצעדים שמטרתם צמצום הוצאות והקטנת הנזק הכלכלי".

החברה מודיעה על הוצאה לחל"ת של 30%-50% בממוצע מכוח העבודה, לחופשה ללא תשלום של 30 יום אשר תוכל להיות מוארכת בהמשך. העובדים במטה הקבוצה אשר פועל באופן מצומצם, לרבות נושאי משרה, יהיו זכאים ל- 80% מהשכר הקבוע למשך 30 יום. מספר בכירים בקבוצה, שביניהם הבעלים והמנכ"ל הראל ויזל, ביקש כי שכרו יירד ב-50% בחודש הקרוב וכך גם יו"ר דירקטוריון החברה אבי זלדמן.

לפי החברה, "לירידה המשמעותית בהיקף הפעילות עשויה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה של החברה ברבעון הרביעי לשנת 2023 אשר עשויה להימשך גם לתקופות עוקבות, אך בשלב זה לא ניתן להעריך את היקף ההשפעה, בין היתר, לאור אי הוודאות ביחס להיקף המלחמה והתמשכותה, השפעתהעל כלכלת ישראל בכלל, על ענף הקמעונאות, ועל פעילות החברה בפרט. הנהלת החברה ועובדיה רתומים למאמץ המלחמתי, משתתפים בצער משפחות הנרצחים והנופלים ומייחלים לשובם של החטופים ולרפואה מהירה לפצועים".

חברת המשביר 365 הודיעה כי גם היא תוציא עובדים לחל"ת. בדיווח החברה לבורסה נמסר כי "נוכח המלחמה והירידה בביקושים בענף המסחר הצטמצמו היקפי הפעילות. החברה החלה להודיע לעובדים ומנהלים במטה ובסניפים על יציאה לחופשה ללא תשלום של 30 ימים, כאשר החברה עשויה להאריך תקופה זו. להערכת החברה היקף העובדים שיוצאו לחל"ת יסתכם בכ-40% מהיקף סך כל עובדי המשביר בתי כלבו (החברה הבת)".

עוד הודיעה החברה כי המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, רמי שביט, מבקש להעמיד את התשלום החודשי לו הוא זכאי על 50% לחודשים אוקטובר-דצמבר 2023, כאשר הוא עשוי להאריך או לקצר תקופה זו בהתאם להתפתחויות במצב הלחימה. שכרם של יתר העובדים במטה החברה בכל התפקידים, שלא יצאו לחל"ת, יופחת ב-30%-10% באוקטובר-דצמבר, כאשר תקופה זו יכולה להתארך או להתקצר.

בשבוע שעבר הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על תוכנית הסיוע לעסקים. ואולם התוכנית לא כוללת התייחסות לעסקים שהיקף המחזור החודשי שלהם הוא מעל 400 מיליון שקל, כאשר לפי האוצר יש בארץ כמאה חברות מעל לרף זה.

כבר ברור כי המלחמה עתידה לעלות סכום גבוה מאוד, בהתחשב בנזק האדיר שנגרם, בעלות הלחימה, באובדן ימי העבודה ועוד ועוד. בימים האחרונים נשמעו קולות רבים שגרסו כי הממשלה הנוכחית לא תוכל לטפל באירוע באופן סביר בשל הרכבה וחוסר הניסיון של אנשיה במשימות מורכבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully