וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגייסים לחוסן: ארגונים אזרחיים מגייסים 50 מיליון שקל למען ילדים

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 13:29

הארגונים האזרחיים "שיתופים" ו"ציונות 2000", חברו יחד לגיוס 50 מיליון שקל במסגרת מבצע "חוסן ילדינו". כספי התרומה ישמשו לשיקום והעצמת החוסן באמצעות הענקת מענה מיידי לצרכים רב מערכתיים של ילדים ונוער בקו העימות עם דגש על צרכים בסיסיים ורגשיים, חינוך ופנאי

ילדים בבידוד ביתי או סגר מביטים מבעד לחלון. ShutterStock
מתגייסים לחוסן: ארגונים אזרחיים מגייסים 50 מיליון שקל למען ילדים/ShutterStock

המלחמה שפרצה בדרום הארץ, מצאה את המערכות הציבוריות והצבאיות כשהן צריכות להתמודד עם אירוע חברתי בסדר גודל שלא היה כדוגמתו בישראל, כאשר זו הפעם הראשונה מקום המדינה שילדי יישובי הגדר נמצאים בחזית המלחמה. "שיתופים" ו"ציונות 2000", שני ארגוני חברה אזרחית מובילים עם ניסיון רב בניהול מבצעיים חברתיים בתיאום עם המדינה והמגזר הפרטי, הודיעו היום על השקת מבצע "חוסן ילדינו".

המבצע 'חוסן ילדינו', במסגרתו יגויסו כ-50 מיליון שקלים, יתמקד בהענקת מענה מיידי ואיכותי לצרכים הרב מערכתיים של ילדים ובני נוער בקווי העימות, תוך שהוא מתמקד בכמה תחומים מרכזיים: צרכים בסיסיים, צרכים רגשיים וחוסן, הפוגה ופנאי, לימודים וחינוך ועוד.

בראש המבצע עומדים היזם החברתי ואיש העסקים רוני דואק, יו"ר ארגון "שיתופים" וממייסדי הארגון החברתי "ציונות 2000" שאף העניק לו תרומה אישית של 5 מיליון ₪, שלמה דושי, מנכ"ל ארגון "שיתופים", אחד מהמנהלים הוותיקים והמנוסים בחברה האזרחית הישראלית, ושרי נוריאל מנכ"לית ציונות 2000 בעלת ניסיון רב ומקצועיות בחיבור הקהילה העסקית לעולמות החברתיים. שניהם מובילים צוות של מתנדבים מקצועיים שניהלו איתם גם את מבצע ושמרת להצלת בני הגיל השלישי בזמן הקורונה.

חוסן ילדינו - מבצע גיוס תרומות למען ילדי העוטף שנפגעו במלחמה. יח"צ,
חוסן ילדינו - מבצע גיוס תרומות למען ילדים ובני נוער בקו העימות/יח"צ

כספי התרומה שיגויסו ע"ס 50 מיליון שקלים, יתמקדו בהענקת מענה מיידי ואיכותי לצרכים הרב מערכתיים של ילדים ובני נוער בקווי העימות. המענה יינתן בעת הראשונה במספר תחומים עיקריים:

צרכים בסיסיים: קורת גג והצטיידות בצרכים בסיסיים

צרכים רגשיים וחוסן: העמדת אנשי מקצוע לשם בניית מעטפת להתמודדות עם טראומה נפשית ורגשית קשה לילדים, הורים וצוותי חינוך בפורמט קבוצתי ו/או פרטני בישובים או בריכוזי ילדים ונוער שפונו מבתיהם

הפוגה ופנאי: הפעלת מערכי חוגים וסדנאות, פעילויות ספורט, פעילויות חברתיות, ימי הפגה וכו' באזורי העימות ובאתרים אליהם פונו ילדים ובני נוער מאזורי העימות

לימודים וחינוך: סיוע ותמיכה במגוון אפשרויות למידה פורמאלית ובלתי פורמאלית

סיוע בטווח הבינוני בשיקום וחיזוק מערכת הבריאות, הרווחה והחינוך באזורי העימות

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רוני דואק. אלדד רפאלי,
היזם החברתי ואיש העסקים רוני דואק, יו"ר ארגון "שיתופים" וממייסדי הארגון החברתי "ציונות 2000"/אלדד רפאלי

"מפגן של חוסן חברתי לטובת עתיד הציונות"

רוני דואק, מייסד ציונות 2000, יו"ר "שיתופים" ומראשי המבצע: "בתקופה מאתגרת זו אנו רגישים במיוחד למשבר שחווים ילדי הדרום, אשר רבים מהם איבדו את הוריהם, משפחתם, בתיהם וקהילותיהם. ילדים אלו מצויים כרגע בחזית המלחמה ומה שאנחנו מבינים זה שהחוסן שלהם הוא המרכיב החשוב ביותר בחוסן הלאומי. החבר'ה הצעירים הללו הם דור העתיד שלנו לכן האופן בו החברה הישראלית כולה תתמודד עם המשבר הזה, יקבע את דמותה לעשורים הבאים".

שלמה דושי, מנכ"ל "שיתופים": "מדינת ישראל נמצאת בפני אתגר שלא ידעה כמותו, עם כמות אדירה של ילדים ובני נוער שחוו טראומות שלא ניתן לתאר והלב יוצא אליהם. לכן החלטנו, לעצור כל פעילות ולהוביל יחד עם מגוון שותפים מכל המגזרים מבצע חירום להגנה והגברת החוסן של ילדי קווי העימות. פרויקט זה מעמיד את מיטב היכולות הארגוניות והמקצועיות של שניים מהגדולים בארגוני החברה האזרחית בישראל, להבטחת מפגן של חוסן חברתי לטובת ילדי ישראל ועתיד הציונות".

שיתופים, הינו ארגון חברתי שהוקם בשנת 2006, הפועל לפתרון סוגיות מורכבות ברמה הלאומית. הארגון פועל באמצעות רתימת המגזר הציבורי, החברתי והעסקי לפעולה משותפת, במטרה לייצר שינויים משמעותיים במערכות השונות ולהשיג פתרונות ארוכי-טווח.

ציונות 2000 (ע"ר) הוא ארגון חברתי ששם לו כמטרה לסייע בצמצום פערים חברתיים ולקדם שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. הארגון פועל מזה 25 שנה עם המגזר העסקי להטמעת אחריות ומעורבות חברתית-כלכלית. הוא מלווה מאות רבות של חברות עסקיות, בהן החברת המובילות במשק, בפעילותן בקהילה בכלל ובתחומי גיוון והכלה בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully