וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: "נשארו השנה כמיליארד שקל כסף קואליציוני - הרוב כבר יצא"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 9:45

לדברי סמוטריץ' "תוכניות ההיערכות לחירום לא עומדות במבחן המציאות, התרחיש של S&P קיצוני"; הוא סירב להתחייב כי יעצור כספים לגרעינים תורניים: "נעשה מבחני תמיכה לארגונים שנותנים כתף עכשיו"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טוען כי הכספים הקואליציוניים שנותרו ב-2023 עומדים על כמיליארד שקל בלבד, לאחר שרובם כבר הועברו למטרות שונות, זאת לאחר שההערכות גרסו כי נותרו השנה כ-8 מיליארד שעוד ניתן יהיה להסיט.

סמוטריץ' התראיין הבוקר לגלי צה"ל, ואמר כי "השנה אין שם הרבה כסף, סביב המיליארד, כי מרבית התקציבים נוצלו. בשנה הבאה נצטרך לבוא לכנסת עם הצעה תקציב ל-2024, כי התקציב שהעברנו לפני חצי שנה לא רלבנטי. נביא הצעת תקציב מתוקנת והיא כמובן תכלול סדרי עדיפויות אחרים לחלוטין".

להערכתו של סמוטריץ' נתן יהיה להסיט 4-5 מיליארד שקל מהתקציב ל-2023 באמצעות התייעלות ושינוי סדרי עדיפות, "מעבר לזה גם נרחיב את מסגרת התקציב בערך בסכום דומה - חצי מקיצוצים חצי מהגדלת הרכוש. יש את הקרן של מס רכוש יש בה סכומים יפים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23. מירי שמעונוביץ לע"מ,
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23/מירי שמעונוביץ לע"מ

על הכספים הקואליציוניים אמר כי "יש איזה קמפיין בנושא הזה, בסוף השאלה היא מה המטרה של הכסף. אנחנו משנים סדרי עדיפויות ועוברים במסרק על כל התקציב, וכל מה שלא חשוב כרגע נעצר ומוסט ללחימה ולעורף. מתוך אותם כספים קואליציוניים יש מיליארדים שהולכים למשטרה, יש שני מיליארד שקל לבריאות, כמובן שלא נקצץ אותם. התקציב של זק"א הוא כסף קואליציוני ומרכזי החוסן זה כסף קואליציוני".

בנוגע לגרעינים התורניים סמוטריץ' לא התחייב על עצירת הכספים ואמר כי "אנחנו נעשה מבחני תמיכה לארגוני מגזר שלישי שנותנים כתף עכשיו, והגרעינים התורניים הם חלק מזה".

הוא הוסיף כי "יש תוספות שכר לכל המורים בעל יסודי בעלות גבוהה - אני לא מעלה בדתעי לקצץ. אותו דבר גם בחינוך החרדי, יש מרכיבים של שכר ותנאים שלא נקצץ. הכנסת אופק חדש למערכת החינוך החרדית זה הדבר הכי טוב למערכת הזאת. מספיק עם הפופוליזם - אני לא מוכן שבגלל שקוראים לזה חרדי אז תהיו נגד".

על הורדת תחזית הדירוג אתמול אמר כי "לא נגיע להערכתי, בוודאי לא השנה, לגירעון שSP צפו אתמול. התרחיש שלהם מאוד קיצוני - הם מדברים רק על חצי אחוז צמיחה בשנה הבאה ולמרות זאת משאירים את הדירוג מאוד גבוה, כן משנים לרגע את התחזית ועשו כל סוכנויות הדירוג. מה לעשות כשיש מצב גיאופוליטי כזה יהיו תגובות. אני מעריך שהנתונים יהיו הרבה יותר טובים וכך גם מעריך בנק ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully