וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי ממשל באירלנד מתגייסים לטובת העובדת שפוטרה בגלל פוסט נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 15:56

עובדת וויקס פוטרה השבוע לאחר שפרסמה פוסט פוגעני נגד ישראל. ראש ממשלת אירלנד אמר כי "אסור לפטר מישהו בגלל דעותיו הפוליטיות", סגנו הוסיף: "לא מקובל לפטר עובדים על נקודת מבט שלא קוראת לאלימות"

חזית ההגנה של החברות הישראליות אל מול עובדיהן התוקפים את ישראל ומזדהים עם חמאס מתחממת ומלהיטה במיוחד את הרפובליקה האירית.

מוקד האש מופנה אל פלטפורמת אתרי האינטרנט הישראלית WiX, שפיטרה אתמול (ג') את אחת מעובדותיה בדבלין, אירלנד, לאחר שזו פירסמה פוסט ברשת הלינקדאין בו הביעה תמיכה בעזה וציינה את גאוותה על השתתפותה בהפגנה נגד "האפרטהייד הישראלי", וכן טענה כי "שורש האלימות הוא האידיאולוגיה הציונית".

עיקר המבקרים הגיעו מכיוון חברי הפרלמנט האירי. אחד מהם הוא ריצ'רד בויד בארט (Richard Boyd Barrett), חבר מפלגת 'אנשים לפני רווח-סולידריות' (People Before Profit-Solidarity), המכהן גם כיו"ר התנועה האירית נגד מלחמה.

בויד אמר במהלך מסיבת עיתונאים בנושא, בין היתר, כי "היא פוטרה כי העלתה פוסט אוהד את הפלשתינים, ואשר זועק את פשעי ישראל על הפלשתינאים ומצביע על העובדה ששורש האלימות הוא הכיבוש, מערכת אפרטהייד, והמצור על עזה".

בויד הוסיף, כי העובדת המפוטרת גם דיווחה שמאז ה-7 באוקטובר WIX כיוונה את העובדים לאהוד את ישראל וכי הדבר יהיה טוב עבור תעסוקתם.

הפוסט של העובדת

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר במהלך מסע"ת בנשוא נגיף הקורונה בדבלין 24 במרץ 2020. רויטרס
ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר/רויטרס

דיווחים בתקשורת האירית מעלים כי הנושא אף הגיע לסדר יומה של הממשלה, כאשר ליאו ורדקר, ראש ממשלת אירלנד, אמר כי אינו מכיר את פרטי המקרה אך צוטט כאומר: "על פי חוק העבודה האירי, זה לא בסדר לפטר מישהו בגלל דעותיו הפוליטיות", וייעץ למפוטרת לפנות לעורך דין.

מיהאל מרטין, סגנו ושר החוץ וההגנה של המדינה, שביקר בישראל רק לפני כחודשיים ודן עם ראש הממשלה נתניהו ומקביליו הישראליים, בין היתר, באתגרי הביטחון העומדים לפתחם של ישראל ומדינות אירופה, טען גם הוא כי לא ראה את הפוסטים ואינו בקיא במקרה. לצד זאת, מרטין צוטט גם כאומר כי "לא מקובל" לפטר עובדים בגלל שיתוף "נקודת מבט", אם זו אינה קוראת לאלימות.

נזכיר כי העובדת היא קורטני קרי (Courtney Caray), שבין היתר כתבה: "כיום אני גאה להיות אירית, לעמוד בסולידריות עם העם הפלשתיני עם למעלה מ-25 אלף מוחים כנגד האפרטהייד הישראלי".

קרי האשימה את הכוחות הישראלים כי כיוונו את האש אל "בתים, בתי חולים, בתי ספר, וגם מרפאות ועיתונאים", והוסיפה כי "שורש האלימות הוא האידיאולוגיה הציונית.... אתם יכולים להתנגד לציונות כאידיאולוגיה בזמן שאתם עומדים איתנים נגד אנטישמיות שהיא גם סוג של גזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully