וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותרו מיליארד או תשעה? באופוזיציה דורשים תשובות על הכספים הקואליציוניים

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 10:00

סטטוס הכספים הקואליציוניים לוט בערפל, ושבעה חברי אופוזיציה בוועדת הכספים מחייבים את יו"ר הוועדה לקיים דיון בנושא

משה גפני ועדת הכספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
משה גפני בוועדת הכספים. תקנון הכנסת מחייב/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

שבעה ח"כים מהאופוזיציה חברי ועדת הכספים כופים על היו"ר משה גפני לכנס את הוועדה ולעדכן בסטטוס הכספים הקואליציוניים שאושרו ב2023-2024.

חברי ועדת הכספים נעמה לזימי, ולדימיר בליאק, חמד עמאר, שרן השכל, מיכל שיר, אורית פרקש הכהן ועאידה תומא סלימאן, פנו ביום חמישי ודרשו דיון דחוף. לפי תקנון הכנסת, ברגע שיותר משליש מחברי הוועדה מגישים פנייה בנושא מסוים, יו"ר הוועדה חייב לקיים דיון בנושא.

הח"כים פירטו במכתב כי "בהמשך לפנייתנו מהשבוע בבקשה לקבלת תמונת מצב עדכנית על מימוש הכספים הקואליציוניים, ולאור העובדה שלא קיבלנו התייחסות לפנייתנו, אנו דורשים את כינוס הוועדה בנושא זה בהקדם האפשרי.

"כמצע לדיון אנו מבקשים לקבל ממשרד האוצר דו"ח מפורט המתייחס לכל סכום מסעיפי החלטות הממשלה בנוגע לתקציב הקואליציוני, עם סטטוס ביצוע נכון ליום פרוץ המלחמה. עבור כל סעיף נבקש לדעת האם שולם בפועל עד למועד המלחמה, האם חויב ומה הסטטוס הנורמטיבי לחיוב, וכן התייחסות המפרטת את כוונת שר האוצר לגבי מימוש עתידי של אותו סעיף".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23. מירי שמעונוביץ לע"מ,
שר האוצר סמוטריץ'. טוען שנשאר רק מיליארד שקל/מירי שמעונוביץ לע"מ

כאמור יו"ר הוועדה מחויב לכנס אותה אך הדיון עדיין לא נקבע.

הכספים הקואליציוניים הם בליבת הדיון כיום, כאשר בתחיחלת המלחמה ההערכות היו כי נותרו כ-8-9 מיליארד שקל שעוד ניתן להסיט למטרות אחרות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען בשבוע שעבר בראיון ברדיו כי הכספים הקואליציוניים שנותרו ב-2023 עומדים על כמיליארד שקל בלבד, לאחר שרובם כבר הועברו למטרות שונות, זאת לאחר שההערכות גרסו כי נותרו השנה כ-8 מיליארד שעוד ניתן יהיה להסיט.

סמוטריץ' אמר כי "השנה אין שם הרבה כסף, סביב המיליארד, כי מרבית התקציבים נוצלו. בשנה הבאה נצטרך לבוא לכנסת עם הצעה תקציב ל-2024, כי התקציב שהעברנו לפני חצי שנה לא רלבנטי. נביא הצעת תקציב מתוקנת והיא כמובן תכלול סדרי עדיפויות אחרים לחלוטין".

בינתיים נמשכה העברת כספים קואליציוניים בתחומים שונים, וזאת למרות הצרכים הכספיים העצומים שנובעים ממצב המלחמה והפגיעה במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully