וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתחה פטנט ואז נפגעה מהמלחמה - אבל לא מרימה ידיים

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 15:57

חברת הקלינטק הישראלית Kenaf Ventures מקיבוץ כפר עזה, המפתחת פטנט פורץ דרך להפחתת פליטות גזי חממה, שנפגעה כתוצאה מאירועי הטרור עם פרוץ המלחמה, נחושה מתמיד להשלמת הייצור המסחרי שנקטע במפעל ופועלת במרץ לגייס כספים להמשך פעילותה הגלובלית

חברת הפינטק מכפר עזה שנפגעה במלחמה. יח"צ,
חברת הפינטק מכפר עזה שנפגעה במלחמה/יח"צ

קינף ונצ'רס (Kenaf Ventures) היא חברת קלין-טק (Clean-Tech) וקליימטק (Climate-Tech) המתמקדת בשתיים מהבעיות הסביבתיות המאתגרות ביותר, ספיגה וקיבוע של פחמן דו חמצני וצמצום משמעותי בשימוש בחומרי גלם מזהמים הנפוצים בתעשיית הבנייה, הפלסטיק, הבידוד ועוד.

החברה פיתחה פתרונות פורצי דרך מעוגני פטנט, העושים שימוש בצמח הקינף לספיגה טבעית של פחמן דו חמצני (תוצר לוואי של תיעוש יתר וייצור מזהם) והמרתו לביו-מטריאלס (חומרי גלם ירוקים חסכוניים וקלים להטמעה), לשימושן של התעשיות היצרניות השונות להפחתת הנזק המצטבר ןהיא זוכה להכרה בינלאומית הודות לחדשנותה פורצת הדרך, הקלות הרבה בהטמעת מוצריה בתעשיות השונות ופוטנציאל השפעתה על הסביבה.

החברה שהוקמה מתוך מניע ציוני וחלוצי ובתמיכתם של קבוצת כפרית וקיבוץ כפר עזה, הקימה מפעל יחיד מסוגו לעיבוד חומר גלם אורגני למטרות תעשייה, לצד שדות גידול של צמח הקינף, המיוחסות לו תכונות מכניות ויכולות ספיגת פחמן דו חמצני יוצאות דופן, כמו גם יכולת ניקוי רעלים ומזהמים מהקרקע. לכן הוא גם הוכר על ידי אמנת קיוטו לשינויי אקלים של האומות המאוחדות, כגידול חשוב ויעיל ביותר בהפחתת התחממות כדור הארץ.

חברת הפינטק מכפר עזה שנפגעה במלחמה. יח"צ,
חברת הפינטק מכפר עזה שנפגעה במלחמה/יח"צ

"הפיתוח מהווה game changer משמעותי"

כידוע, פליטות הפחמן מייצור תעשייתי הן מזהם משמעותי של האוויר אותו אנחנו נושמים, כמו גם פלסטיק, קלקר וחומרי גלם אחרים המבוססים על מאובנים וחומרים כימיים אחרים ונוכחותם גוברת ככל שתיעוש היתר הגלובלי ממשיך. לצד אלו, מתחזקת ההבנה שבעתיד הקרוב מאוד חברות ומוצרים מזהמים יקנסו, בעוד שמוצרים ירוקים ברחבי העולם ובאיחוד האירופי בפרט, יתוגמלו נוסף לתגמול הנהוג כיום, המזכה בנקודות קיזוז פחמן הניתנות למימוש כספי.

לאור כל אלו, נדרשים פתרונות זמינים וקלים להטמעה עבור היצרנים. במרוצת השנים הושקו אינספור פתרונות ברחבי העולם שרבים מהם כשלו, בשל חסמים רבים, ביניהם קושי ביישום המערכות בשטח, או מחיר גבוה מדיי שמנעו מהם להירתם למהלך.

הפיתוח של החברה מהווה game changer משמעותי בעולם הקיימות התעשייתי כיוון שניתן להטמיעם בקלות ובזול, לצד השבחת מוצרים והפיכתם לירוקים ואיכותיים יותר, תגביר ביקושים ואף צורך בשכפול לתעשיות נוספות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יתרונות: קלות הטמעה ושיפור יכולות

בפיתוח זה ייצרו חומר גלם חליפי לחומרי גלם מזהמים בתעשיות השונות, תוך הצגת יתרונות בולטים ביחס בין עלות לתועלת על פני אלטרנטיבות קיימות בשוק, ביניהם קלות הטמעה, שיפור יכולות ותכונות של חומרי גלם ומוצרים קיימים והפיכתם לידידותיים לסביבה, וכמובן תוך התחשבות בפרמטר מרכזי- מחיר תחרותי.

בתעשיית הפלסטיק, החברה עושה שימוש בקינף כתחליף לפלסטיק מבוסס דלקים כגון פוליפרופילן, כשהתוצאה היא תרכובת ביו-פלסטיק בעלת אחוזים משמעותיים של חומר אורגני כתחליף פלסטיק, עם אותן תכונות חומר מקור, או במקרים מסוימים אף טובים יותר.

בענף הבנייה, החברה מפתחת פתרונות בריי-קיימא ובעלי טביעת רגל פחמנית שלילית, אשר עתידים לחולל מהפכה בענף, כגון בלוקים, טיח ותערובת המתאימה לייצור מערכות קיר, כל אלה בעלי תכונות משופרות בפרמטרים כגון בידוד תרמי ואקוסטי, חוזק, משקל מופחת, עמידות לאש, קלות הטמעה וכמובן מחיר תחרותי.

גם בתחום הבידוד, לחברה פיתוחים בשלבים שונים המוגדרים כבעלי פוטנציאל אימפקט משמעותי, כגון תחליפי צמר סלעים, קלקר ומוצרי בידוד אחרים, כולם מוצרים 100% טבעיים ומתכלים, בעלי תכונות משופרות המבוססים על סיבי הקינף.

עוד הוסיפו מהחברה, "כבר בתחילת דרכנו היה לנו ברור שהפיתוחים שלנו לקידום דה-קרבוניזציה בתעשייה, חייבים להיות כאלו שייצרו אימפקט אמיתי במחיר תחרותי ובסדרי גודל משמעותיים. אירועי האקלים הקיצוניים מאיצים את קצב הרגולציה העולמי ושווקים עולמיים נדרשים לאמץ מיידית פתרונות ברי קיימא כך שהתשתיות שלנו מוכנות לחדירה בשווקים כמו ארצות הברית, אירופה ואסיה".

חברת הפינטק מכפר עזה שנפגעה במלחמה. יח"צ,
"ממשיכים את הדרך שסללנו", חברת הפינטק מכפר עזה לא מרימה ידיים/יח"צ

"ממשיכים את הדרך שסללנו"

מהנהלת קינף ונצ'רס, נמסר, "אנו כואבים את האסון ואת לכתם בטרם עת של רבים משותפינו לעשייה- פסיפס נדיר של אנשים יקרים שהפכו מזמן למשפחה. ביומיים שקדמו לאסון עוד רקמנו תוכניות בשלווה הפסטורלית של הקיבוץ, על הבשורה העולמית שתפחית את זיהום האוויר ותעודד מעבר משימוש בחומרי גלם מזהמים בתעשייה, לחומרי גלם בעלי טביעת רגל פחמנית שלילית.

עוד מוקדם לאמוד את מימדי האסון, אך דבר אחד ברור- נמשיך במפעל החיים שלנו שנקשר בשותפות אמיצה עם תושבי "חבל התקומה", ולא ניתן לאף אחד לרפות את ידינו. לצערנו, האסון פגע בגוף, בנפש ובממון של רבים משותפינו, עובדינו ומשקיעים אסטרטגיים של החברה, כך שאנו נדרשים לסבב גיוס נוסף.

לא רק בכדי להתרומם ולחזור לשגרה, אלא להמשיך את הדרך שסללנו למלחמה בפליטות הפחמן והפחתת נזקי תיעוש היתר בעולם עם פתרון נגיש, חסכוני, קל ומהיר להטמעה על מערכות קיימות. פיתוח זה מציע לתעשיות הכי מזהמות להפוך ליצרניות פחות מזהמות ויותר רווחיות בפתרון ממשי שאף מסייע בהשבחת המוצר.

נוסף לערך החברתי והסביבתי הנלווים, יצרנים יקנסו פחות על נזקי סביבה וייהנו מתדמית ציבורית משופרת, אשר בהכרח ישפיעו על הביצועים בטווח הקצר והארוך. אנו נחושים להפיץ את הבשורה שתסייע לאנושות בהפחתת מאות מיליוני טונות של Co2 ומזהמים מהסביבה".

לאתר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully