וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שני שליש מהכספים הקואליציוניים יופנו למלחמה

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 8:18

כ-900 מיליון שקל מתוך 2.5 מיליארד יועברו לייעוד הפוליטי המקורי; סמוטריץ' הציג תקציב מלחמה לשנה זו שיכלול תוספת של 13.5 מיליארד שקל, מתוכם 9 מיליארד מהגדלת ההוצאה הממשלתית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי אין בכוונתו להעבר את כל הכספים הקואליציוניים לטובת ניהול המלחמה ותמיכה בעורף, וכי כמעט מיליארד שקל מהסכום שנותר השנה יועבר למטרות הפוליטיות המתוכננות. 1.6 מיליארד יועברו לטובת המלחמה, מתוך סכום של 2.5 מיליארד שנותר.

יש לציין שלפני כשבועיים טען סמוטריץ' כי רוב הכסף כבר יצא וכי נותרו רק כמיליארד שקל כספים קואליציוניים שעוד ניתן לעשות בהם שימוש, כעת מסתבר שמדובר בסכום של 2.5 מיליארד מיליארד בודד.

בהודעתו מפרט סמוטריץ' מקורות תקציביים מתוך התקציב המגלמים קיצוץ של כ-4 מיליארד שקלים, הסטת 1.6 מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים, והגדלת ההוצאה בסכום של כ-9 מיליארד שקלים לתקציב. 22 מיליארד שקל נוספים יוקצו לתקציב הביטחון להוצאות הלחימה. מיד לאחר השלמת התיקונים בתקציב 2023 בממשלה ובכנסת יוכנו תקציב חדש ותוכנית כלכלית לשנת 2024.

תקציב. דוברות האוצר,
קיצוצים תקציביים, באלפי שקלים/דוברות האוצר

עוד איתר המשרד תקציב שלא מומש לשנת 2023 וניתן לקצץ בו, בהיקף של 1.74 מיליארד שקל. בין המשרדים שיקוצץ מהם הכסף בשנה זו - פנים, חקלאות, כלכלה, בריאות, רווחה ושיכון.

הכספים שיקוצצו הוקצו בין היתר למטרות של הצטיידות בגיל הרך וכן הסעות והזנה במשרד החינוך, במשרד הבריאות מדובר למשל על קיצוץ בתוכניות המשרד, תוכנית מניעה ליחידות גריאטריות, תוספת לבריאות התלמיד ועוד. עוד קוצצו בין היתר תוספות תקציביות למשרד למעמד האשה, וכן קיצוצים שונים בתוכנית החומש (ראו טבלה).

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "הקיצוץ העמוק בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים הוא צעד מחוייב המציאות ואין לי ספק שחברי הממשלה מבינים את גודל השעה. נמשיך להתנהל מחד במדיניות מרחיבה שתעניק רשת ביטחון לאזרחי ישראל, אך באחריות תקציבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully